پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 23 مهر 1399 ساعت 06:07:: شناسه خبر: 86313

اظهارات مهم سخنگوی دولت درباره سرنوشت قیمت دلار و خودرو

واقعی دلار این نیست اما باز هم در بازار عرضه می‌شود ؛ خریدار هم ندارد و باز قیمتش بالا می‌رود. عده‌ای برای افزایش قیمت منتظر هستند و شرایط ما جنگ اقتصادی است.

 صدای جنوب سخنگوی دولت گفت: قیمت واقعی دلار این نیست اما باز هم در بازار عرضه می‌شود ؛ خریدار هم ندارد و باز قیمتش بالا می‌رود. عده‌ای برای افزایش قیمت منتظر هستند و شرایط ما جنگ اقتصادی است.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، علی ربیعی سخنگوی دولت در نشست خبری خود در پاسخ به سوالی مبنی بر افزایش قیمت خودرو و برنامه‌های دولت در این‌باره گفت: بخشی از قیمت خودرو ناشی از تصمیم مردم برای حفظ سرمایه است، و الّا خیلی از تولید عقب نیستیم؛ بخشی هم ناشی از قیمت ارز است

وی در ادامه به سفر روز گذشته همتی رئیس کل بانک مرکزی به عراق اشاره کرد و گفت: سفر آقای همتی بسیار مثبت بوده و با تفاهم‌هایی که صورت دادند، امیدواریم منابع خودمان را در کشورهای دیگر به‌دست بیاوریم و در روزهای آینده فشارها کم‌تر می‌شود.

سخنگوی دولت با بیان اینکه با ابزارهای مالیاتی و سایر ابزارها فاصله‌ها را برای سودجویی از طریق خرید و فروش ماشین کاهش می‌دهیم، اظهار داشت: افزایش ورود خودرو به بازار را در ماه‌های آتی خواهیم داشت و آقای رزم‌حسینی برنامه‌ای برای تولید و عرضه ۱۲۵۰ هزار خودرو تا سال ۱۴۰۰ صورت داده‌اند و ایمیدرو اقداماتی را صورت خواهد داد که فشاری به بازار وارد نشود

.

ربیعی ادامه داد: هم‌چنین بحث واقعی‌سازی قیمت هم دنبال شده است؛ حتی دلار هم قیمت واقعی‌اش این نیست. در بازار عرضه می‌شود، خریدار ندارد و باز قیمتش بالا می‌رود. عده‌ای برای افزایش قیمت منتظر هستند و شرایط ما جنگ اقتصادی است.

منبع همشهری

کد خبر ۵۵۷۱۷۰

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت