پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 02 آذر 1395 ساعت 23:09:: شناسه خبر: 8636

استاندار خوزستان:

دولت تدبیر وامید هیچگونه مصوبه ای درموردانتقال آب خوزستان نداشته است/تمام مصوبات مربوط به دولت اقای احمدی نژاد می باشد

شریعتی:موضع بنده در خصوص انتقال آب موضع دولت تدبیر و امید است چرا که دولت اقای روحانی هیچ مصوبه ای در خصوص انتقال آب نداشته است!

پایگاه خبری صدای جنوب:

استاندار خوزستان در برنامه زنده برآیند شبکه خوزستان در پاسخ به سوال انتقال آب از سرشاخه های کارون گفت:درست است که نماینده عالی دولت در استان هستم اما از حقوق مردم استان با همه توان دفاع می کنم و وظیفه ما دفاع از منافع استان است ومنافع استان برای من مهم است.

غلامرضاشریعتی افزود:دبی رودخانه کارون ۱۴میلیارد متر مکعب است .سال هاست در خشکسالی بودیم.از این بابت کل استان در مضیقه است.باز هم می گویم که موضع بنده در خصوص انتقال آب موضع دولت تدبیر و امید است چرا که دولت اقای روحانی هیچ مصوبه ای در خصوص انتقال آب نداشته است!

وی اظهار داشت: تمام مصوبات مربوط به انتقال اب مربوط به دولت اقای احمدی نژاد بوده و کاری که این دولت انجام داده مطالعه و کار کارشناسی است تا بیش از اب شرب منتقل نشود و آنچه بیش از آب شرب بوده هم بصورت مکتوب و نامه نگاری با رییس جمهور و هم از طریق مذاکره با مسوولین کشوری پیگیری کرده ام.

استاندار خوزستان بااشاره به التهابات که برخی افراد به مردم خوزستان در این خصوص وارد می کنند ضمن غیرصحیح دانستن آنها تاکیدنمود:در حوزه کارون مصوبه ای در این دولت نداشتیم و کاری هم انجام نشده است ودر حوزه زهره جلوی انتقال ۴۸۰میلیون متر مکعب از مصوبات دولت اقای احمدی نژاد را گرفته ایم ( یعنی از ۵۴۰ متر مکعب مصوب در دولت قبل به ۶۰ متر مکعب رسانده ایم)

نماینده عالی دولت گفت:دولت تدبیر و امید برای آب کارون ،دز ،کرخه ،طرح ۵۵۰ هزار هکتاری را اجرایی کرده است تا کل دبی کارون در جهت احیای اراضی کشاورزی استان مصرف شود و مصرف اب در خود استان تعریف شده باشد یعنی ابی برای انتقال نمی ماند !!
غلامرضا شریعتی ادامه داد:تاقبل از دولت روحانی ۶۰ هزار هکتار از این طرح اجرایی شده بود و در طول ۱۷ سال پس از دستور مقام معظم رهبری فقط ۷ درصد کار شده بود،در حالی که تا پایان سال ۳۲۰هزار هکتار اجرایی خواهد شدو تخصیص آب برای فاز دوم طرح نیز تصویب شده است و منابع اعتباری آن نیز در حال تخصیص است.مهر

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت