پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 24 مهر 1399 ساعت 01:07:: شناسه خبر: 86412

‌۹۲ درصد ‌پرونده‌های معوقه ‌واحدهای قضایی ‌کهگیلویه و بویراحمد مختومه شد

میزان خروجی پرونده‌ها در واحدهای قضایی استان طی یکسال گذشته به شش هزار ۳۷۶ فقره رسیده‌است و قریب به ۹۲درصد از پرونده‌های معوقه، بدون ورود مجدد مختومه شده‌است، و این آمار از پنج هزار و شش پرونده در یکسال گذشته به ۴۱۷ مورد کاهش یافته‌است.

به گزارش خبرنگار صدای جنوب  از یاسوج، حسن نگین تاجی رییس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد در نشست خبری با ارائه گزارش عملکرد یکساله دادگستری استان، اظهار داشت: دادگستری استان در یکسال گذشته از عملکرد منفی به عملکرد مثبت هزار و ۷۹۱ در مجموع واحدهای قضایی در استان رسیده‌است.
وی افزود: میزان خروجی پرونده‌ها در واحدهای قضایی استان طی یکسال گذشته به شش هزار ۳۷۶ فقره رسیده‌است و قریب به ۹۲درصد از پرونده‌های معوقه، بدون ورود مجدد مختومه شده‌است، و این آمار از پنج هزار و شش پرونده در یکسال گذشته به ۴۱۷ مورد کاهش یافته‌است.
نگین تاجی خاطر نشان کرد: قریب به ۷۳ درصد از پرونده‌های اجرای احکام در واحدهای قضایی استان مختومه شده و قریب به ۹۴ در از اوراق قضایی در یکسال گذشته به صورت الکترونیکی ابلاغ شده‌اند و هم اکنون از این حیث در رتبه سوم تا پنجم کشوری هستیم.

رییس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به افزایش ۱۵ درصدی استفاده بهینه از فناوری توسط واحدهای قضایی در استان طی یکسال گذشته، گفت: دادسراهای استان در رابطه با خروجی پرونده در کشور در رتبه اول تا سوم کشور قرار دارند و در هرشعبه قریب به ۱۵۰ پرونده خروجی صورت گرفته است.
نگین تاجی افزود: در موضوع میزان پرونده مانده در شعب دادگاه انقلاب در کشور طی یکسال گذشته رتبه اول را داریم، و از نظر مانده پرونده در شعب تجدید نظر و دادگاه کیفری یک استان در کشور در رتبه پنجم هستیم.
وی از خروجی ۲۰۰ پرونده به ازای هر شعبه از شعب دادگاه کیفری دو در استان طی یکسال گذشته خبر داد و افزود: میزان خروجی پرونده‌ها به ازای هر شعبه در دادگاه حقوقی ۱۵۰ پرونده و در دادگاه تجدیدنظر به ازای هر شعبه ۱۸۰ پرونده در یکسال گذشته بوده‌است.
وی با بیان اینکه در طی یکسال گذشته مختومه شدن پرونده‌ها در دادگاه‌های استان با افزایش ۱۹ درصدی مواجه بوده است، گقت: عملیات مربوط به آرشیو الکترونیک پرونده‌ها اقدامی مهم جهت حفظ و نگهداری از پرونده‌ها و اسناد بوده که در یکسال گذشته به شکل صحیح در استان صورت گرفته‌است.
وی در ادامه با اشاره به بررسی مجدد چهل هشت هزار و ۸۳۳ پرونده در واحدهای قضایی استان، خاطرنشان کرد: طی یکسال گذشته، چهل و یک هزار و ۷۲۶ پرونده رفع ایراد و تعداد سی و هفت هزار و ۹۳۰ پرونده ثبت در سیستم و هزار و ۵۲۵ پرونده پالایش و تعداد هشتاد و چهار هزار و ۶۴۵ پرونده در آرشیو الکترونیکی اسکن شده‌است.

نگین تاجی در ادامه به  کتابخانه دادگستری با ۴ الی ۵ هزار جلد کتاب، اشاره کرد و گفت: بیش از ۲ هزار جلد کتاب در حوزه های تربیتی و سایر کتاب های حقوقی وجود دارد.

نگین تاجی در خصوص نشست های قضایی و علمی  برای رسیدگی به ابهامات پرونده توضیحاتی ارائه داد و گفت:  با وجود کرونا به اندازه چند سال گذشته این نشست های علمی تشکیل شده و از جدیدترین نظریات و آرای حقوقی استفاده می شود.

وی به سیاست های اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی بیش از ۳۰ کارخانه از تعطیلی آنها جلوگیری شد

هم

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت