پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 24 مهر 1399 ساعت 09:07:: شناسه خبر: 86416

یادواره شهدای شهرک سرآسیاب شهرستان لنده /عاقل آن شهید۱۳ساله است که زیرتانک می رود و ترسوها با حضور ناو امریکایی در منطقه به لرزه می افتند+تصاویر

راوی دفاع مقدس گفت: باید پذیریم که فرهنگ شهید و شهادت در این کشور کور شدنی نیست و باید بگوییم که عاقل جوان۱۳ساله است که با بستن نارنجک به زیرتانک می رود و شجاعانه شهید می شود ولی برخی ترسوها با حضور ناو امریکایی در منطقه به لرزه می افتند.

صدای جنوب

به گزارش صدای جنوب شهرستان لنده،  همزمان با۲۸صفر مصادف با  رحلت نبی مکرم اسلام حضرت محمد(ص)یادواره پنج شهید والامقام روستای سرآسیاب از توابع بخش مرکزی شهرستان لنده با حضور فرمانده ناحیه مقاومت بسیج لنده، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان ، خانواده های معظم شهدا و جانبازان و اقشار مختلف بسیج در مسجد امام رضا(ع) این شهرک برگزارشد.

در ابتدای این مراسم روح اله ویسی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی به خصوص مدافعین حرم و سلامت گفت: امروز اگر عزت و افتخاری داریم مدیون فداکاری و رشادت شاهدان شهیدی است که با تقدیم جان خویش امنیت و آرامش امروز را تامین و تظمین کردند.

وی افزود: صداقت و شجاعت رزمندگان ما در طول هشت سال دفاع مقدس و امروز در دفاع از حرم باعث شد تا دشمنان به خوبی بر قدرت و تفکر بسیجی ما آشنا شوند و این تفکر ناب رمز پیروزی ما است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج لنده تصریح کرد: امروز عطر و بوی شهیدان پس از گذشت ۳۷سال فضای آستان و کشور را معطر کرده است و ما باید بدانیم امینت و آرامش خویش را مدیون چه کسانی هستیم.

در ادامه حجت الاسلام رضوی با گرامیداشت یادو خاطره شهدا گفت: مشورت با انسان های عاقل باعث پیشرفت و سعادت انسان می شود که عاقل علی بن ابی اطالب (ع) بود که شب در بستر پیامبر خوابید و وقتی چهل نفر از به قصد کشتن پیامبر آمدند و علی(ع) را در بستر دیدند بر ولایت مداری و اطاعت پذیری و حرکت عاقلانه امام علی(ع) صحه گذاشتند.

وی گفت: عاقل کسانی نبودند که در مقابل امام حسین(ع) ایستادند بلکه عاقل حسین بن علی(ع) و یارانش بودند و انجا هم ترسوها نیامدند و در کوفه ماندند و این در حالی بود که خودشان نامه نوشتند واگر عاقل بودند در رکاب حسین بن علی(ع) به شهادت می رسیدند.

رضوی تصریح کرد:عاقل کسی است که پای مرامش، خدایش، رسولش و امام و دینش می ماند نه همانند ترسوها حرف های ناسنجیده و عوام فریبانه بزند که از عقل و درایت به دور است.

راوی دفاع مقدس گفت: در دفاع مقدس یک بسیجی۱۳ساله  به نام مرحمت بالا زاده بود که قدش به اندازه یک تفنگ نمی رسید و به وی اجازه حضور در جبهه داده نمی شد که به تهران و دفتر ریاست جمهوری که آن زمان مقام معظم رهبری بودند رفت و در هنگام خروج حضرت آقا از محل کارش از وی اجازه حضور در جبهه را خواست که مقام معظم رهبری باتوجه به سن کم و کوتاهی قدش وی را از حضور در جبهه منع کرده بود که مرحمت به ایشان گفت: وقتی قاسم ابن الحسن(ع) می خواست عازم جبهه شود پایش به رکاب اسب نمی رسید ولی امام حسین(ع) به وی اذن میدان داد و یا نباید روضه قاسم(ع) را بخوانید یا باید به بنده اذن حضور در جبهه دهید که حضرت آقا در نامه ای به بچه های سپاه در جنوب اجازه حضور دادند و مرحمت در عملیات بدر در حالی به شهادت رسید که تانک دشمن در حال عبور از روی پیکر مطهر وی بود و چندین نارجک که از قبل همراه وی بود باعث انفجار تانک و شهادت مرحمت می شود که این رفتار عاقلانه مرحمت در دفاع مقدس ماندگار شد.

تصاویر تکمیلی

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت