پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 04 آذر 1395 ساعت 09:09:: شناسه خبر: 8696

رئیس دادگستری شهرستان کهگیلویه خبرداد:

راه اندازی سامانه ابلاغ الکترونیکی اوراق قضایی(ثنا)در دادگستری کهگیلویه

کرمی گفت : الکترونیکی شدن روند ابلاغ‌ها، علاوه بر صرفه‌جویی در وقت، در کاهش هزینه‌ها نیز تأثیر بسزایی دارد به ‌نحوی‌که حذف کاغذ، ارسال پستی و استفاده از نیروی انسانی برای ابلاغ اوراق، کمک شایانی در شیوه نوین دادرسی‌ها و ارائه خدمات به مردم خواهد بود.

پایگاه خبری صدای جنوب:

رئیس دادگستری کهگیلویه صبح امروز در نشست خبری با خبرنگاران از راه اندازی سامانه ابلاغ الکترونیکی اوراق قضایی(ثنا)در دادگستری شهرستان خبرداد و گفت:تاکنون یک هزارو۱۰۰نفر در این سامانه ثبت نام نموده اند.

مجیدکرمی افزود:با تصویب آیین‌نامه نحوه استفاده از سامانه‌های رایانه‌ای  موضوع ماده ۱۷۵ قانون آیین دادرسی کیفری و با اجرای طرح ابلاغ الکترونیکی اوراق قضایی در دادگستری کهگیلویه ، مشکلات موجود در دایره ابلاغ به صورت سنتی رفع می‌شود و گام مؤثری در راستای کاهش زمان ،هزینه‌ها و رفع اطاله دادرسی‌ ،ارتقاء سطح امنیت و جلوگیری از هر گونه سوء‌استفاده در این حوزه برداشته خواهد شد.

وی در تشریح شیوه کار در اجرای این طرح گفت: اصحاب دعوی در پرونده‌های قضایی ابتدا با مراجعه به سامانه این طرح موسوم به (ثنا)، مراحل ثبت‌نام را با ارائه کد ملی ، نسبت به احراز شماره تلفن همراه و پست الکترونیکی و سایر مشخصات هویتی خود اقدام و شناسه قضایی (رمز شخصی) را از طریق پیامک دریافت می کنند و با ارائه این شناسه و با مراجعه به سامانه ابلاغ همه اوراق مربوطه را مشاهده خواهند کرد.

رئیس دادگستری کهگیلویه تصریح کرد: در قالب این طرح‌، اوراق قضایی مانند اخطاریه و احضاریه‌، به  صورت الکترونیکی به طرفین پرونده ابلاغ می‌شود و به منظور دریافت الکترونیک اوراق قضایی برای طرفین پرونده، حساب کاربری قضایی تعریف می‌شود و در اختیار آنان قرار می‌گیرد.

این مسئول  در ادامه افزود: پس از ارسال اوراق قضایی‌، پیامکی نیز برای طرفین پرونده فرستاده می‌شود تا با مراجعه به حساب کاربری قضایی خود، اوراق قضایی را دریافت کنند و به محض باز نمودن فایل مربوطه از سوی هر یک از کاربران این سامانه اقدام مذکور به منزله ابلاغ واقعی محسوب می گردد و در صورت باز نکردن فایل مربوطه ابلاغ قانونی متصور می باشد و بر اساس قانون عدم حضور هریک از طرفین پرونده مانع از اتخاذ تصمیم قضایی نمی باشد .

کرمی افزود : الکترونیکی شدن روند ابلاغ‌ها، علاوه بر صرفه‌جویی در وقت، در کاهش هزینه‌ها نیز تأثیر بسزایی دارد به ‌نحوی‌که حذف کاغذ، ارسال پستی و استفاده از نیروی انسانی برای ابلاغ اوراق، کمک شایانی در شیوه نوین دادرسی‌ها و ارائه خدمات به مردم خواهد بود.

مجیدکرمی خاطرنشان کرد: ابلاغ الکترونیک فرصتی استثنایی برای مسیولان است تا گام‌های اساسی را در توسعه این روند بردارند، ضمن اینکه با ابلاغ الکترونیک دیگر در بسیاری از موارد نیازی به بهره گیری از توان و نیروی انسانی نداریم وحرمت مردم در أین زمینه بیشتر رعایت می شود.

 رئیس دادگستری کهگیلویه تأکید کرد: در ابتدای امر افراد با یک نام کاربری و رمز عبور وارد سامانه مذکور می‌شوند، البته افراد برای دریافت این رمز  با مراجعه به دادگاه بدون هیچ هزینه ای ثبت نام کنند

وی افزود: به منظور اینکه طرفین پرونده اطلاع یابند که چه موضوعی برایشان ابلاغ شده است از طریق تلفن همراه یک پیام کوتاه به آنها ارسال می‌شود ضمن اینکه قانون آیین دادرسی کیفری کلیه دستگاه‌ها را موظف کرده است تا اطلاعات لازم را در اختیار دستگاه قضایی قرار دهد و همچنین ضابطان قضایی موظف شده اند مکاتبات خود را در خصوص هر پرونده از طریق سامانه‌های الکترونیکی انجام دهند.

رئیس دادگستری شهرستان کهگیلویه در پایان گفت: دفتر خدمات الکترونیک قضایی  بزودی در دهدشت اغازبکار می کند وانجام امورقضایی مردم با آرامش خاطر وسهولت بهتری انجام خواهدشد.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت