پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 01 آبان 1399 ساعت 18:08:: شناسه خبر: 87009

در نشست شورای اداری لنده با رئیس بنیاد علوی مطرح شد؛

همراهی مدیران با بنیاد علوی راهگشای چالش ها و مشکلات در شهرستان لنده / اعتبار ۱۲۰ میلیاردی برای توسعه عمرانی و اشتغال لنده+ تصاویر

فرماندار لنده در نشست شورای اداری شهرستان با مدیرعامل بنیاد علوی گفت :بنیاد علوی در رفع محرومیت های شهرستان نقشی اساسی را ایفا می کند و همه ادارات باید در این زمینه کمک کنند.

صدای جنوب

به گزارش صدای جنوب شهرستان لنده، شورای اداری شهرستان لنده با حضور  رئیس بنیاد علوی کشور ،معاون عمرانی استاندار و جمعی از مدیران کل استانی و مدیران شهرستانی در سالن جلسات فرمانداری این شهرستان برگزارشد.

فرماندار لنده با ارائه گزارشی از آخرین وضعیت طرح ها وپروژه های مشترکی با بنیاد علوی گفت:سه سال از حضور بنیاد علوی در شهرستان لنده می گذرد که در دو سال گذشته تلاش های خوبی در حوزه خدمات عمرانی صورت گرفت است.

سید خدادوست موسوی افزود:در یکسال گذشته بیش از چهار پروژه ملی در شهرستان لنده کلنگ زنی شده است که پروژه بیمارستان لنده، جاده لنده به تشان، فاضلاب شهری و پروژه ایستگاه برق لنده از جمله پروژه های مهم ملی این شهرستان هستند.

وی تصریح کرد:دولت توجه ویژه ای به بحث پروژه های عمرانی در شهرستان لنده داشته و در کنار بنیاد علوی می تواند نقش مهمی در کاهش محرومیت ها داشته باشد.

موسوی با بیان اینکه بنیاد در کمبود اعتبارات همراه ما بوده است  گفت :حضور بنیاد علوی در حوزه های مختلف قابل تقدیر است که در جاده های بین مزراع،زیر سازی و آسفالت جاده های روستایی، آبرسانی به روستاها و شهر، تعمیر و مرمت راه های عشایری، تعمیر و تامین تجهیزات مدارس و اماکن ورزشی و اتصال جاده لنده به تراب  و در سایر حوزه ها در حال کمک و یاری مسئولان شهرستان است.

وی با اشاره به اینکه با اجرای این پروژه ها آینده روشنی برای این شهرستان قابل پیش بینی است اذعان داشت : تخصیص اعتبارات و تامین آن از چالش های مهم پیش روی ما است که امیدواریم در این نشست این مشکلات رفع شوند تا فرایند خدمات رسانی بهتر و بیشتر صورت گیرد.

فرماندار شهرستان لنده تصریح کرد:رفع مشکلات در حوزه های مختلف باعث رفع چالش های پیش رو خواهد شد .

 

مدیرعامل بنیادعلوی در نشست محرومیت زدایی لنده گفت: بیش از ۶۰میلیارد تومان اعتبار در حوزه های مختلف به خصوص در حوزه عمرانی برای شهرستان لنده تامین و در حال کار است.

منصوری در جلسه نشست محرومیت زدایی و شورای اداری شهرستان لنده با اشاره به میزان پیشرفت طرح ها و پروژها بنیاد علوی در این شهرستان گفت: از تلاش های صورت گرفته به همت اداراتی که دل در گروه خدمت به اقشار محروم داشتند و همکاری مضاعفی در حوزه های محرومیت زدایی داشتند قدردانی می کنیم.

وی افزود:این تلاش ها و خدمات به نیابت از مقام معظم رهبری است که ایشان نیز تاکید داشتند که جامعه را به سمت آبادانی و پیشرفت جامعه هدفمند کنیم.

منصوری گفت: بحث توانمندسازی در حوزه های مختلف مورد تاکید مقام معظم رهبری است که در تمام حوزه های به دنبال مشارکت مردم هستیم.

مدیرعامل بنیاد علوی تصریح کرد: ما جدای از دولت نیستیم و باید در کنار هم برای مردم خدمات رسانی صورت گیرد و اگر خدمتی صورت گیرد به پای خدمات نظام باید نوشته شود و تعامل و همکاری در این حوزه باید صورت گیرد.

وی گفت: اگر قرار باشد ما نیز در کش و قوس مسائل اداری قرار بگیریم با مشکلات اساسی مواجه خواهیم شد که خدمات به مردم آسیب خواهد دید.

منصوری تاکیدکرد:تاخیر در اجرای پروژه ها باعث خسارت به مردم می شود که در همین حوزه راه لنده به تشان علی رغم عدم حضور ما در این حوزه امروز بیش از ده میلیارد تومان اعتبار تخصیص داده شد که می بایست این مهم سریعتر صورت می گرفت.

مدیرعامل بنیاد علوی گفت: در بحث پروژه پل وحدت موگرمون ما ۵۰۰میلیون در هشت ماه گذشته واریز کردیم برای نصب عرشه پل که متاسفانه این مهم صورت نگرفت و امروز این مبلغ برای بحث عرشه پل چندین برابر شده است.

وی افزود:ما امسال اعتباری که برای بنیاد در شهرستان لنده تخصیص دادیم ۳۰میلیارد تومان بود که این را چندین برابر کردیم که امروز بیش از ۶۰میلیارد تومان اعتبار تخصیصی در نظر گرفتیم که این وضعیت برای خدمت رسانی بهتر و بیشتر به مردم صورت گرفته است.

منصوری گفت:در کنار این اعتبار توجه ویژه به بحث اشتغال امسال ۶۴میلیارد تومان خط اعتباری قرض الحسنه برای اشتغالزایی مردم تخصیص دادیم که با مدیرعامل بانک سینا با کمترین ضمانت نامه های بانکی در حال اجرا است تا مشکلات حوزه اشتغالزایی حل شود.

وی تاکید کرد:۱۸۰پرونده تسهیلات اشتغالزایی هم اکنون در حال پرداخت است که این کار در حوزه اشتغال شهرستان اقدام بزرگی است.

مدیرعامل بنیاد علوی گفت: تمام تلاش ما رفع مشکلات جوانان و ارتقای سطح اشتغالزایی و افزایش خدمات عمومی به مردم است.

وی گفت:مدل کاری ما باید به گونه ای باشد که بروکراسی اداری بخواهد طی شود شش ماه طول می کشد که این زمان برای یک پروژه را لنگ خواهد کرد لذا باید همه کمک کنیم که این پروژه ها را سرعت ببخشیم تا مشکلات مردم رفع شوند.

وی گفت: نیروهای ما در شهرستان جهادی در حال کار هستند که واقعا جای تقدیر دارد و امیدواریم جلسات مکرر برای رفع مشکلات پروژه ها اجرایی شود تا روند خدمت رسانی به مردم چنیدن برابر تر شود.

منصوری گفت: عمر حضور بنیاد علوی در شهرستان ها بیشتر از ۳تا ۵سال نیست ولی امیدواریم روند خدمت رسانی به مردم در این مدت زمان ممکن اجرایی شود.

وی گفت: جهاد کشاورزی به دلیل معیشت مردم و آموزش و پرورش برای تعالی آموزش و بنیاد مسکن برای خدمت بهتر به روستاها باعث خدمات رسانی بهتر به روستاها می شود که باعث کاهش مهاجرت ها می شود.

مدیرعامل بنیادعلوی تصریح کرد:استاندارهای لازم برای تامین تجهیزات لازم و استاندار این مرکز باید از سوی دانشگاه علوم پزشکی تامین شود که با این مبلغ نمی توان نسبت به خرید تمام نیازمندی ها کاری از پیش برد و این درحالی است که ما به تعهدات خودمان عمل کردیم.

وی گفت: ما نگران مشکلات شهرستان لنده هستیم و باید دانشگاه علوم پزشکی نسبت به راه اندازی این مرکز اقدامات لازم و ضروری را اجرایی کنند.

مدیرعامل بنیاد علوی خاطرنشان کرد: استاندارهای لازم برای تامین تجهیزات لازم و استاندار این مرکز باید از سوی دانشگاه علوم پزشکی تامین شود که با این مبلغ نمی توان نسبت به خرید تمام نیازمندی ها کاری از پیش برد و این درحالی است که ما به تعهدات خودمان عمل کردیم.

وی گفت: ما نگران مشکلات شهرستان لنده هستیم و باید دانشگاه علوم پزشکی نسبت به راه اندازی این مرکز اقدامات لازم و ضروری را اجرایی کنند.

منصوری گفت: در حوزه طرح آبیاری دشت بن ما آماده همکاری هستیم که به محض اجرای موافقت نامه فی ما بین بنیاد و جهاد کشاورزی هزینه اولیه را به عنوان پیش پرداخت واریز خواهیم کرد تا میزان سرعت آن اجرایی شود.

در این نشست حجت الاسلام محمودی اصل امام جمعه شهرستان لنده گفت:تلاش های سه ساله بنیاد علوی در شهرستان لنده قابل تقدیر است ولی در حوزه اشتغال باید تلاش های خوبی صورت گیرد که۶۰۰فرصت شغلی از سوی بنیاد در این شهرستان گام بزرگی است و می توان آن را نهادینه کرد.

وی افزود:همراهی مدیران استانی و شهرستانی با بنیاد علوی راهگشایی بسیاری از چالش ها و مشکلات است که باید این مهم مد نظر مسولان قرار گیرد تا از این فرصت خدمتگذاری به نحو احسن استفاده کنند.

امام جمعه شهرستان لنده با گلایه از مدیران کل استانی گفت: عدم حضور مدیران کل در جلسات شهرستان لنده واقعا جای تامل و سوال است که چرا نسبت به این مهم بی تفاوت است و باید این مهم از سوی مسئولان استان مورد تاکید و توجه قرار گیرد که تنها با همدلی می توان کارهای را پیش برد.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت