پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 06 آبان 1399 ساعت 23:08:: شناسه خبر: 87302

حکومت اسلامی مقدمه‌ای برای ظهور حضرت مهدی(عج)/تلاش دشمنان برای از بین بردن عقیده مهدوی

آیت الله حسینی گفت: حکومت اسلامی مبتنی بر اصل ولایت فقیه بوده و مقدمه‌ای برای ظهور حضرت مهدی (عج) است.

به گزارش خبرنگار صدای جنوب  از یاسوج، آیت‌الله «سید نصیر حسینی» شامگاه امروز (۵ آبان ماه) در برنامه تلویزیونی نسیم بهشت شبکه استانی دنا با اشاره به نهم ربیع‌الاول آغاز امامت حضرت مهدی(عج)، گفت: حضرت مهدی (عج) در سال ۲۶۰ هجری قمری و پس از شهادت پدر بزرگوارش امام حسن عسکری (ع) زعامت ایشان آغاز و به امامت رسید.

نماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به سن کم حضرت ولی‌عصر (عج)، اظهار کرد: این امام بزرگوار در پنج سالگی امامت امت شیعیان را بر عهده گرفت و شخصیتی است که رهبری عالم را بر عهده داشته و  قطب عالم امکان است.

وی در ادامه با بیان اینکه امام عصر (عج) واسطه فیض بین خلق و خالق و دارای عالی‌ترین مقام انسانی است، ادامه داد: این امام وارث همه انبیاء بوده و علوم همه پیامبران و ائمه اطهار (علیهم السلام) در نزد آن بزرگوار است.

امام جمعه مرکز کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: عمر حدود ۱۲۰۰ ساله آن حضرت از عجایب بوده و این امر اراده الهی است و این عمر طولانی سابقه داشته و پیش از این بزرگوار حضرت نوح و حضرت خضر(ع) چنین عمر طولانی داشته‌اند.

آیت‌الله حسینی عنوان کرد: آن حضرت بعد از ظهور هدف الهی که همان برقراری حکومت عدل الهی، عدالت، اخلاق، معنویت، انسانیت و رشد و تکامل الهی بوده را تحقق می بخشد و تحقق این وعده، جزء امور حتمی نظام آفرینش است.

وی اظهار کرد: غیبت صغری آن حضرت از سال ۲۶۰ آغاز شد و تا سال ۳۲۹ هجری قمری ادامه داشت و در این مدت ارتباط شیعیان با آن حضرت از طریق چهار نائب خواص بود.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: بعد از غیبت صغری ارتباط مردم قطع شد و از طریق علمای دینی، فقه‌های و مراجع قضایی انجام می‌شود.

آیت‌الله حسینی تصریح کرد: در طول تاریخ افرادی بودند که با آن حضرت ارتباط و ملاقات داشتند. آن حضرت بر همه احوالات شیعیان آگاه بوده و انتظار فرج جزء بهترین اعمال است و دشمنان سعی می‌کنند عقیده مهدویت و انتظار فرج را از اهل تشییع بگیرند.

 

وی با بیان اینکه انتظار فرج باید عملی و رفتاری باشد، خاطرنشان کرد: حکومت اسلامی مبتنی بر اصل ولایت فقیه بوده و مقدمه‌ای برای ظهور حضرت مهدی (عج) است و شیعیان باید آمادگی ظهور را در خود ایجاد کنند.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت