پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 06 آذر 1395 ساعت 15:09:: شناسه خبر: 8825

هشدار مدیران منابع طبیعی و محیط زیست استان؛

احداث جاده باغچه سادات شرمندگی ما را برای آیندگان به ارمغان دارد/نابودی منابع طبیعی و طبیعت زیبای منطقه سرفاریاب

جاده سازی که در آن به امر توسعه پایدار استان توجهی نشود به طور قطع توجیه اقتصادی نخواهد داشت و فقط شرمندگی ما را برای آیندگان به ارمغان دارد.

پایگاه خبری صدای جنوب:

عزت الله بهشتی ظهر امروز در نشست کارگروه امور زیربنایی کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه هیچگونه توجهی به مسائل زیست محیطی در احداث جاده باغچه سادات نشده است، اظهار داشت: منطقه باغچه سادات سرفاریاب یک منطقه با پوشش غنی طبیعی و دارای اقتصای از نظر محیط زیست و منابع طبیعی است.

به گزارش صدای جنوب،مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه برخی مسئولان به راحتی از صرفه جویی ۷ میلیاردی در ایجاد این پروژه سخن به میان می‌آورند، تاکید کرد: ارزش اقتصادی هر اصله درخت بلوط ۲۰ میلیون تومان است و نابودی هر اصله درخت بلوط ۶ میلیارد ریال خسارت وارد می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه با ایجاد جاده در این محور طبیعی مخالف هستیم، بیان کرد: به طور قطع با بهره‌برداری از این محور ارتباطی تعداد زیادی از درختان و منابع طبیعی این مسیر قطع و از بین می‌رود و انتظار می‌رود مسئولان در این رابطه یک ارزیابی زیست محیطی انجام دهند.

مدیرکل محیط زیست کهگیلویه وبویراحمد نیز در این نشست با بیان اینکه ارائه برنامه برای ایجاد جاده محور باغچه سادات یک امر اشتباهی است، اظهار داشت: اقتصاد محیط زیست یک علم جدید است و باید براساس این علم مسئولان بدانند با احداث این جاده چه تعداد از گونه‌ها و چه بافتی از زیستگاه جانواران حیات وحش این منطقه از بین می‌رود.

سید اسدالله هاشمی عنوان کرد: در نگاه اول شاید از منظر توسعه جاده سازی مفید باشد اما جاده سازی که در آن به امر توسعه پایدار استان توجهی نشود به طور قطع توجیه اقتصادی نخواهد داشت و فقط شرمندگی ما را برای آیندگان به ارمغان دارد.

وی با اشاره به بیماری‌های اخیر به وجود آمده در جنگلهای استان، تصریح کرد: وجود جنگل و مزارع سبب جلوگیری از ورود گرد و غبار به استان می‌شود با این وضع با احداث جاده در این محور مخالفت می‌کنیم چرا که موجب از بین رفتن بافت جنگلی باغچه سادات می‌شود.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت