پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 23 آبان 1399 ساعت 19:08:: شناسه خبر: 88255

استاندار کهگیلویه وبویراحمد خطاب به مردم؛ مردم رعایت نکنند فاجعه رخ می دهد

استاندار گفت: با صراحت به مردم می‌گویم اگر رعایت نکنید با وضعیت بسیار بسیار خطرناک کرونایی روبرو خواهیم شد.

به گزارش  خبرنگار  صدای جنوب  استانداردر این بازدید گفت:بازدید به صورت نزدیک از بیمارستان‌های کرونایی برای بررسی وضعیت بیمارستان ها، بیماران، پزشکان و پرستاران وظیفه ما است تا بتوانیم تصمیم‌های درست بگیریم.

کلانتری افزود: آخرین وضعیت بیمارستان را بررسی کردیم و باید با صراحت به مردم بگوییم اگر رعایت نکنید با وضعیت بسیار بسیار خطرناکی روبرو خواهیم شد.

وی با بیان اینکه ۲۲۵ تخت بستری فعال و ۲۱۷ کادر درمانی به صورت شبانه روزی در این بیمارستان فعالیت میکنند ادامه داد: ما نهایتا بتوانیم این تخت‌ها را به ۲۵۰ تا برسانیم، اما اگر مردم رعایت نکنند و با موجی از بستریان این بیماری مواجه شویم و تلفات غیر قابل تصوری خواهیم داشت.

استاندار با تاکید بر لغو و ممنوع بودن برگزاری مراسم‌های شلوغ ترحیم گفت: در ستاد کرونای فردا اعلام خواهد شد اگر خانواده‌ای عزیزی را از دست داد باید بداند که تشییع جنازه ممنوع است مگر بستگان درجه یک و در حد ۳۰ یا ۴۰ نفرآن هم با رعایت دستورالعمل‌های کامل بهداشتی.

آقای کلانتری با اشاره به اینکه افرادی که آیین ترحیم و تشییع جنازه و یا عروسی راه اندازی می‌کنند باید پاسخگو باشند بیان کرد: همه خودرو‌ها در مسیر تشییع و یا عروسی جریمه نقدی خواهند شد و با آنان برخورد می‌شود.
وی با بیان اینکه نباید برای آیین عروسی و یا ترحیم جان هزاران نفر به خطر بیفتد تاکید کرد: باید این آیین‌ها با تعداد محدود برگزار شود.

استاندار از مردم خواست دورهمی‌ها و تجمعات باید تعطیل شوند ادامه داد: ما از مرحله توصیه و ارشاد عبور کردیم و وارد مرحله برخورد قانونی شده ایم پس مردم هوشیار باشند.

کلانتری در خصوص تعیین تکلیف تعطیلی صنوف در استان گفت: به جز گروه شعلی شماره یک که نیاز‌های اساسی مردم را تامین می‌کنند همه صنوف از فردا تا ساعت ۱۸ حق فعالیت دارند و پس از ساعت ۱۸ در صورت ادامه فعالیت با آن‌ها برخورد قاطع خواهد شد.
وی اضافه کرد: خوشبختانه ۸۰ درصد مردم استان رعایت می‌کنند و ما گرفتار اقلیت ۲۰ درصدی شده ایم که جان دیگران را به خطر انداخته اند.
استاندار از بزرگان، معتمدان محلی و هم چنین مسئولان خواست: این ۲۰ درصد را مدیریت کنند.

آقای کلانتری هم چنین در خصوص نیاز بیمارستان به افزایش دستگاه سی تی اسکن گفت: به شدت پیگیر این موضوع هستیم و اگر نیاز شد به صورت حضوری اقدام خواهیم کرد.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت