پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 27 آبان 1399 ساعت 09:08:: شناسه خبر: 88432

تقدیرمدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه وبویراحمد از دانش آموزان انجمن شعرشیراز

ذخیرگاه دنا ظرفیتی جهانی و مهم برای حفظ بیش از ۳۲۰ گونه جانوری ومیراثی برای همه گان است

به گزارش خبرنگار صدای جنوب به نقل از  اداره روابط عمومی حفاظت محیط زیست کهگیلویه وبویراحمد  جمعی از دانش آموزان انجمن شعر چکاوک استان فارس برآن شدند تا اشعار ادبی زیبایی در وصف دنا و حیات وحش آن بسرایند.
برهمین اساس مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه وبویراحمد – در بیست و هفتمین روز از آبانماه ۹۹ ضمن تشکر از مسئولین و دانش آموزان انجمن شعر و ادب چکاوک استان فارس گفت: ذخیرگاه دنا ظرفیتی جهانی و مهم برای حفظ بیش از ۳۲۰ گونه جانوری و میراثی برای همگان است .
سید اسدالله هاشمی گفت: ذخیره‌گاه زیست‌کره، مناطق حفاظت‌ شده طبیعی – زیستی بین‌المللی هستند که علاوه بر حفاظت، دستاوردهایی مانند ارائه سایت‌های مطالعاتی کم‌نظیر به دانشمندان و تجربه مهارت انسان در پشتیبانی از توسعه پایدار را نمایان می‌کنند.
وی افزود: ذخیره گاه دنا، مسئولیت بزرگی بر دوش جامعه زیست محیطی استان برای حفظ توسعه پایدار گذاشته است.
هاشمی تصریح کرد: ذخیره گاه دنا یک اکوسیستم بسیار مهم و حیاتی در منطقه تلقی می شود و زیبایی های فوق العاده ای دارد و همچنین ۲۰ درصد منابع آبی کشور را تامین می کند.
وی ابراز داشت: دنا یکی از مهمترین ذخیره گاه‌های زیست کره جهان به شمار می رود و گونه‌های جانوری شامل انواع پرندگان، خزندگان، پستانداران و آبزیان زیست دارند که کل و بز،خرس قهوه ای، خوک وحشی و پلنگ، گرگ، روباه، کفتار، شغال، موش کور، سنجاب ایرانی، خرگوش، سمور، راسو، خفاش، جوجه تیغی، سیاه گوش، عقاب طلایی از جمله مهمترین گونه‌های این منطقه حفاظت شده به شمار می رود.
مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: منطقه حفاظت شده و پارک ملی دنا با مساحت بیش از ۲۵۵ هزار هکتار، زیستگاه ۳۲۰ گونه جانوری بوده و وجود کوه، جنگل، بیش از ۱۰۰ چشمه، رودخانه و ۱۲۰۰ گونه گیاهی دنا را به زیستگاه گونه‌های جانوری مختلف تبدیل کرده است.
هاشمی درپایان ضمن تشکر مجدد از اقدام قابل تحسین دانش آموزان این انجمن افزود: تعامل و همکاری جوامع بومی محلی در حفظ این گنجینه ارزشمند و عظیم بسیار مهم است و زمانی برنامه های زیست محیطی و ذخیره گاه های زیستی موفق خواهند شد که مردم همکاری کنند و تنوع فرهنگی از سوی مردم وارد این برنامه شود.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت