پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 07 آذر 1395 ساعت 10:09:: شناسه خبر: 8852

دکتر محمودرضا رحیمی:

دانشگاه‌های یاسوج و فلورانس ایتالیا با هم همکاری می کنند

در پی افزایش توانمندی‌های مختلف دانشگاه یاسوج در زمینه‌های علمی و پژوهشی و با هدف تقویت همکاری‌های خارجی اولین تفاهم نامه بین‌المللی این دانشگاه منعقد شد.

پایگاه خبری صدای جنوب:

رئیس دانشگاه یاسوج گفت: دانشگاه‌های یاسوج و فلورانس ایتالیا در تفاهم نامه‌ای بر همکاری علمی و پژوهشتی تأکید کردند.

دکتر محمودرضا رحیمی روز یکشنبه تأکید کرد که در پی افزایش توانمندی‌های مختلف دانشگاه یاسوج در زمینه‌های علمی و پژوهشی و با هدف تقویت همکاری‌های خارجی اولین تفاهم نامه بین‌المللی این دانشگاه منعقد شد.
رحیمی گفت:با تلاش دفتر همکاری‌های بین‌المللی دانشگاه یاسوج و به منظور افزایش توان علمی پژوهشی این مرکز علمی و بهره‌مندی پژوهشگران دانشگاه از فضاهای علمی معتبر دنیا، تفاهم نامه همکاری با دانشگاه فلورانس ایتالیا امضا شد.
دانشگاه فلورانس ایتالیا در ردیف معتبرترین دانشگاه‌های دنیاست.
به گفته رحیمی این تفاهم‌نامه پس از طی مراحل اداری در آینده‌ای نزدیک اجرایی می‌شود.
تبادل دانشجو و استاد، ایجاد فرصت‌های مطالعاتی متقابل، انجام پروژه‌های مشترک علمی و آموزشی و پژوهشی و انجام چندین برنامه فرهنگی مشترک ازجمله مفاد پیش بینی شده در این قرارداد دانشگاه یاسوج و فلورانس ایتالیا است.
طبق آخرین رتبه بندی دانشگاه‌های جهان که توسط موسسه معتبر times higher education صورت می‌گیرد، دانشگاه فلورانس ایتالیا از لحاظ معیارهای علمی در رتبه بالایی در میان دانشگاه‌های جهان قرار دارد.
در حال حاضر، حدود ۶ هزار دانشجو در ۳۰ رشته کارشناسی، ۴۵ رشته کارشناسی ارشد و ۱۹ رشته دکترا در ۶ دانشکده در دانشگاه یاسوج مشغول به تحصیل هستند.
دانشگاه یاسوج در سال ۱۳۶۲ با نام آموزشکده فنی یاسوج وابسته به دانشگاه شیراز فعالیت خود را در ساختمان تربیت معلم دخترانه کوثر یاسوج آغاز کرد.
در سال ۱۳۷۲ با ایجاد و راه اندازی آموزشکده کشاورزی به مجتمع آموزش عالی یاسوج وابسته به دانشگاه شیراز تغییر نام یافت و پس از آن در سال ۱۳۷۴ با تبدیل وضعیت آن به دانشگاه در شورای گسترش آموزش عالی موافقت شد و سرانجام در سال ۱۳۷۵ این مجتمع به‌طور رسمی فعالیت خود را مستقل از دانشگاه شیراز ادامه داد.
پس از آن به منظور رشد، توسعه و تعالی آموزش عالی در منطقه و استان کهگیلویه و بویراحمد تلاش‌های فراوانی صورت گرفت تا اینکه در اول خرداد ۱۳۷۸ تبدیل وضعیت قطعی مجتمع آموزش عالی یاسوج به دانشگاه در شورای گسترش آموزش عالی به تصویب رسید و سرانجام در سال ۱۳۷۸ به صورت رسمی به دانشگاه یاسوج ارتقا یافت.ایرنا

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت