پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 30 آبان 1399 ساعت 18:08:: شناسه خبر: 88560

بازار داغ خرافه پرستی ؛ وقتی پای عقل می لنگد

خرافه پرستان، روزگار حیوانات را سیاه و بازار جادو و جنبل را سکه کرده اند

به گزارش  خبرنگار صدای جنوب ،رمالی و دعا نویسی و طلسم کردن، حرف امروز و دیروز نیست؛ اما اگر تا چند سال پیش باید برای پیدا کردن رمال و دعا نویس، از دوستان و آشنایان پرس و جو می‌کردی، اکنون با یک جستجوی ساده در فضای مجازی و اینترنت ، با لیستی طولانی از انواع صفحه‌های دعا نویسی روبرو می شویم .
این گزارش ، حکایت باور‌های غلط و بی پایه و اساس برخی هاست که بازشدن بخت، رفع گرفتاری و بیماری شان را در تجویز‌های رمالان و سوءاستفاده گران جستجو می‌کنند.

در این میان، خرافات بلای جان حیوانات هم شده است ؛ حیوانات بی پناهی که به طرز فجیعی شکار می‌شوند تا اعضایشان نسخه به اصطلاح شفابخش جاهلان شود.
این خرافه پرستی به حدی رسیده است که اعضای بدن برخی حیواناتی مانند کفتار، خرس، روباه و جغد با قیمت های بسیار بالایی خرید و فروش  می شود .

برای جلوگیری از این موضوع و شکار بدون دلیل حیوانات، باید فرهنگسازی و قوانین بازدارنده اعمال شود و مردم توجیه شوند که خرافه ها اثر درمانی ندارند و حیوانات به شکلی که آن ها تصور می کنند، نمی توانند در درمان بیماری ها مؤثر باشند و ادامه دادن این رویه هم به اکوسیستم آسیب وارد و هم نسل حیوانات را منقرض می کند
منبع صداو سیما

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت