پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 08 آذر 1395 ساعت 22:09:: شناسه خبر: 8880

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه چرام:

خیرین به توسعه اماکن زیارتی کمک نمایند/۷۰مسجد در شهرستان چرام وجود دارد

پوربهشت:چنانچه درزمینه توسعه وساخت این مکان های مذهبی وسایر اماکن مقدس شهرستان همکاری بیشتری شود درزمینه جذب گردشگر و افزایش اشتغال وتوسعه وپیشرفت شهرستان کمک زیادی می گردد.

پایگاه خبری صدای جنوب:

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان چرام در گفت و گو با صدای جنوب با اشاره به شروع دهه وقف گفت:دهه وقف از هفتم آذر شروع و تا ۱۶آذرماه ادامه دارد.

سیدعبدالرسول پوربهشت با اشاره به اینکه وقف یک احسان ماندگار است تاکید کرد:از مردم نوعدوست و خیر شهرستان انتظار داریم با توجه به مشکلات زیاد و افراد بی بضاعتی که وجود دارد این اداره رابرای کمک به انها یاری کنند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان چرام با اشاره به موقوفه ها در چرام گفت:یک خانه در روستای بردیان که به صورت هیاتی درست کرده بودند برای زینبیه خواهران وقف شد.

وی  با بیان اهمیت گسترش بقاع متبرکه در شهرستان چرام گفت:در همین خصوص ۱۳۰۰متر زمین توسط یکی از خیرین زمینی برای گسترش امامزاده رجب عبدال(ع) روستای مندان و همچنین قطعه زمین۱۲۰۰متری  توسط یکی از خیرین برای توسعه امامزاده مشعل(ع) چرام  وقف شد.

پوربهشت با اشاره به اینکه اکثر مساجد چرام زمین آنها وقف هستند تصریح کرد:در این شهرستان ۷۰مسجد تکمیلی وجود دارد.

وی به نیاز بسیاری از اماکن متبرکه ومساجدشهرستان به کمک های خیرین خبرداد وگفت:خیرین هم اکنون کار بازسازی واحداث بعضی از اماکن متبرکه و مساجد رادرسطح شهرچرام وبخش سرفاریاب به عهده دارند.

وی با نام بردن از امام زاده حمزه (ع)وامامزاده بی بی رشیده(ع) وامامزاده علی (ع)بعنوان اماکن مهم زیارتی شهرستان گفت: چنانچه درزمینه توسعه وساخت این  مکان های مذهبی وسایر اماکن مقدس شهرستان همکاری بیشتری شود درزمینه جذب گردشگر و افزایش اشتغال وتوسعه وپیشرفت شهرستان کمک زیادی می گردد.

این مسوول با تاکید بر توسعه فرهنگ وقف در همه حوزه‌ها در جامعه، رسانه‌ها را یکی از عوامل موثر در ترویج و نهادینه کردن این فرهنگ غنی در جامعه عنوان کرد.

وی ضمن تقدیر از همکاری رسانه ها بیان کرد:رسانه‌ها می‌توانند در احیا و اجرای این سنت پسندیده نقش موثری ایفا کنند.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت