پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 08 آذر 1399 ساعت 17:09:: شناسه خبر: 89091

استاندار کهگیلویه و بویراحمد: تمام امکانات برای مقابله با کرونا بسیج شوند

_استاندار کهگیلویه و بویراحمد از تامین اکسیژن مورد نیاز بیمارستان‌های استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار صدای جنوب از یاسوچ، حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد ظهر امروز در نشست ستاد استانی مقابله با ویروس کرونا ضمن تسلیت شهادت دکتر محسن فخری‌زاده، اظهار داشت: این ترور ناجوانمردانه با محور آمریکایی اسرائیلی باعث اتحاد و انسجام بیشتر ملت ما خواهد‌شد، و خدا را شاکریم که در دامان شهدا بزرگوار جوانان نخبه و متعهد پرور یافته‌اند، و راه پیشرفت و تعالی ملت ایران به قوت خود ادامه دارد.

وی بیان کرد: یکی از مسایل مهم امروز جهان مبارزه با ویروس کرونا است، و شهید فخری‌زاده یکی از افرادی بود که در راه به نتیجه رسیدن واکسن کرونا تلاش می‌نمود، و چنین خدمتی، خدمت به تمام بشریت است، منتها دشمنان بشریت چنین موضوعی را درک نمی‌کنند.

کلانتری افزود: همکاری‌های مردم و مجموعه‌های دست اندرکار باعث ایجاد امیدواری شده‌است، و چند روز است که در ورودی و خروجی بیماران دارای وضعیت ثابت هستیم، نتیجه این کنترل‌ها و محدودیت‌ها نزولی شدن وضعیت بستری‌ها و مبتلایان است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: توزیع و بهره‌برداری از امکانات برای مقابله با ویروس کرونا مهم است، سعی شود تا جایی‌که امکان دارد امکانات بکار گرفته ‌شود.

وی افزود: استان ما در تامین اکسیژن دارای مشکل خاصی نیست، و استان‌های همجوار نظیر خوزستان و اصفهان در تامین اکسیژن برای استان اعلام آمادگی کرده‌اند.

کلانتری بیان کرد: مطابق گزارشات ارائه شده اعمال محدودیت‌ها در استان حدود ۹۶ درصد صورت گرفته‌است، ولی در برخی موارد نظیر آرامستان‌ها، داروخانه‌ها، مراکز درمانی و… نگرانی‌هایی وجود دارد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: فرمانداران، شهرداران، بخشداران، تعزیرات، نیروهای انتظامی در نظارت بر اعمال محدودیت‌ها همچنان دقت داشته‌باشند.

حسین کلانتری گفت: اقدامات نیروی انتظامی در کنترل و نظارت بر اجرای مصوبات ستاد مقابله با ویروس کرونا قابل تقدیر است، و درخواست داریم که بر تردد شبانه از ساعت ۲۱ شب تا ۴ صبح نظارت بیشتری صورت بگیرد، چرا که این تصمیم برای جلوگیری از دورهمی‌های خانوادگی اتخاذ شده‌است.

کلانتری با اشاره به آمار بالای مرگ و میر در بین افراد سالمند، درخواست نمود مراقبت‌های لازم از افراد سالمند صورت بگیرد، و تلاش شود که این افراد با مبتلایان تماس نداشته‌باشند.

وی در ادامه با بیان اینکه بیماریابی و تشخیص ویروس کرونا از مهمترین راهکارهای مقابله با ویروس کرونا است افزود: در برخی از موارد مشاهده می‌شود فرد مبتلا در لحظات آخر برای تشخیص و درمان به مراکز درمانی مراجعه می‌کند، و در واقع سهل‌انگاری در مراجعه به پزشک باعث به خطر افتادن سلامت و جان می‌شود، مردم در صورت مشاهده هرگونه علایم ولو اینکه آنفلوآنزا باشد به پزشک مراجعه کنند و تست انجام دهند.

مقام ارشد اجرایی در استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به موضوع تعطیلی ادارات افزود: تعطیلی ادارات مطابق با مصوبه ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا صورت می‌گیرد، و در هیچ اداره‌ای مدیر حق دور کار ندارد و باید در محیط کار حضور داشته‌باشد.

وی افزود: ادارات نباید تعطیل باشند، و هیچ اداره‌ای حق قطع خدمات‌دهی به مردم را ندارد.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت