پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 09 آذر 1399 ساعت 15:09:: شناسه خبر: 89126

سرپرست مدیریت جهادکشاورزی شهرستان کهگیلویه خبر داد:

افزایش۳۰ درصدی توزیع بذر نسبت به سال گذشته/ کمبود بذر تنها مربوط به شهرستان و استان ما نیست/ توزیع بذر گندم در کهگیلویه انحصاری است

سرپرست مدیریت جهادکشاورزی شهرستان کهگیلویه ازافزایش۳۰درصدی بذر اصلاح شده درسال جاری خبرداد.

صدای جنوب :

حکمت الله نریمانی با اشاره به بحث توزیع بذر در سال زراعی جاری گفت:
در سال زراعی جاری بیشتر از هر سال دیگری بذر توزیع شده که با صدور بیش از ۱۵۰۰ تن حواله بذر گواهی شده نسبت به سال گذشته افزایش ۳۰ درصدی داشته است.
نریمانی افرود: توزیع بذر گندم در شهرستان کهگیلویه انحصاری است و به شدت نیاز به ایجاد یک مرکز دیگر در این زمینه هست که در دستور کار مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان قرار دارد.
وی تاکید کرد: مشکل کمبود بذر تنها مربوط به شهرستان و استان ما نیست و در سایر استان‌های همجوار نیز این مشکل وجود دارد.
سرپرست مدیریت جهادکشاورزی کهگیلویه ادامه داد: از ابتدای آبان ماه اقدام به توزیع بذر شده و هر روز تعداد معدودی تقاضا داشتیم و حتی نگران بودیم که ممکن است نتوانیم امسال سهمیه بذر را خرید کنیم ولی از ۲۰ آبان به تدریج نرخ آزاد گندم در کشور ایجاد و تقاضاهای زیادی که اکثراً صوری و دلال بازی بود خواهان دریافت بذر شدند که با برخی ازاین افراد نیز برخورد گردید .

حکمت الله نریمانی تصریح کرد:بارندگی‌های شدید سنوات گذشته و توسعه بیماری های قارچی در مزارع گندم و پایین آمدن کیفیت بذور تولیدی کشاورزان در سال گذشته نیز سبب شده تا کشاورزان که هر ساله از مزارع خود برای بذر استفاده می‌کردند امسال برای تامین بذر خود به این مدیریت مراجعه کنند .
نریمانی تاکید کرد:بذر گندم تنها بر اساس زمین ثبت شده در سامانه پهنه بندی توزیع گردیده که این روش بهترین شیوه توزیع بوده است.
وی باقدردانی از تمامی اصحاب رسانه درجهت پرداختن به مشکلات تاکید کرد تعامل بااصحاب رسانه دراولویت کاری این مدیریت قرار دارد.
نریمانی گفت:همکاران ما،خادمان بی منت کشاورزان، به طور مداوم پای کار هستند و به این قشرزحمتکش خدمات‌رسانی می‌کنند که از همه همکاران بابت زحمات آنان صمیمانه قدردانی مینمایم.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت