پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 11 آذر 1399 ساعت 12:09:: شناسه خبر: 89239

۱۵ هزار و ۳۰۰ تذکر لسانی را برای رانندگان متخلف دراستان/ ناقضان محدودیت‌های کرونایی در استان با دوربین جریمه می‌شوند

فرمانده انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: پلیس استان، افراد بی‌توجه و نقض کننده محدودیت‌های ترافیکی را با استفاده از دوربین‌ها و یا به صورت مستقیم توسط ماموران انتظامی اعمال قانون می‌کند.

فرمانده انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: از ابتدای طرح هوشمند محدودسازی ترددها در استان بالغ بر سه هزار و ۸۳۷ فقره جریمه برای رانندگان متخلف صادر شده است.

 به گزارش  خبرنگار صدای جنوب  سردار کیقباد مصطفایی دوشنبه شب در بازدید از روند اجرای طرح هوشمند محدودسازی ترددها در سطح شهر یاسوج به همراه نماینده ولی فقیه در استان افزود: این طرح را پلیس استان کهگیلویه و بویراحمد با جدیت و شدت اجرا می کند.

وی خاطر نشان کزد:نیروی انتظامی استان محدودیت تردد و کنترل وسایط نقلیه در مناطق دارای وضعیت قرمز، نارنجی و زرد بیماری کرونا و دیگری بحث نظارت بر فعالیت اصناف، اماکن را در اولویت کاری خود قرار داده است.

وی با بیان اینکه این طرح در ورودی ها و خروجی های شهرها اجرا می شود، ادامه داد: بر این اساس، ورود خودروهای شخصی با پلاک غیربومی به سطح شهرها ممنوع است و رانندگان متخلف اعمال قانون خواهند شد.
وی اظهارکرد: دو شهرستان استان کهگیلویه و بویراحمد در وضعیت قرمز کرونایی، سه شهرستان در وضعیت نارنجی و مابقی شهرستان‌ها در وضعیت زرد قرار دارند.
فرمانده انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: ورود به شهرستان‌های قرمز و نارنجی با محدودیت‌هایی مواجه است.
سردار مصطفایی تصریح کرد: در طول مدت اجرای طرح هوشمند محدودسازی ترددها در کنار اقدامات کنترلی در مبادی ورودی شهرهای استان کنترل ویژه از ساعت ۲۱ شب تا ۴ صبح در داخل شهرهای استان نیز انجام شد و تا پایان این طرح ادامه دارد.
وی با بیان اینکه در ۲۴ ساعت اول اجرایی طرح نگاه پلیس ارشادی و با تذکر لسانی بود، ادامه داد: در جهت سلامت مردم و جامعه برای پیشگیری از شیوع کرونا نسبت به افراد بی توجه به قانون، اعمال قانون کرده‌ایم.
فرمانده انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: در طول مدت اجرای این طرح بالغ بر سه هزار و ۵۰۰ فقره اعمال قانون و جریمه ۲۰۰ هزار تومانی در داخل شهرهای استان به علت ترددهای غیرمجاز شبانه انجام شد.
سردار مصطفایی عنوان کرد: در برون شهر و مبادی ورودی شهرهای استان ۱۴۵ فقره جریمه یک میلیون تومانی و ۱۹۲ فقره جریمه ۵۰۰ هزار تومانی طی این مدت برای رانندگان متخلف صادر شده است.
وی تاکید کرد: در همین مدت بالغ ۱۵ هزار و ۳۰۰ تذکر لسانی را برای رانندگان متخلف در درون شهر به مبادی ورودی شهرها توسط پلیس انجام شد.

سردار مصطفایی افزود: خوشبختانه تعداد تردد‌های شبانه درهفته دوم اعمال محدودیت‌ها ۴۰ درصد کمترشده است و این روندِ کاهشی ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه برخی از رانندگان برای دور زدن قانون و فرار از دوربین‌های پلیس، پلاک خودرو را مخدوش می کنند ادامه داد: در این رابطه چندین فرد متخلف دستگیر، خودروی آن‌ها توقیف و تحویل محاکم قضایی شده است.
فرمانده نیروی انتظامی تاکید کرد: مخدوش کردن شماره پلاک خودرو جرم است و پیگرد قانونی دارد.
وی در پایان گفت:قانون‌مندی مردم نسبت به اوایل طرح بهتر شده است، البته برخی تردد ها دارای معافیت‌های خاص هستند اما گروه اندکی همچنان محدودیت ها را رعایت نمی کنند که پلیس با این گروه برخورد قانونی می کند.

 

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت