پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 10 آذر 1395 ساعت 06:09:: شناسه خبر: 8931

مشهدالرضا غرق در ماتم وعزا

همزمان با روز ۳۰ ماه صفر و سالروز شهادت جانسوز امام رضا(ع) سرزمین خورشید هشتم میزبان گریه ها، نیازها، غمها و دلتنگیهای عاشقان و دلدادگان است.

پایگاه خبری صدای جنوب:

 امروز رنگ مشهدالرضا به تیرگی گراییده و سایه غم و اندوه بر شهر مستولی شده است؛ همگان در محضر شاه خراسان اشکریزانند و در سوگ جانسوز او روضه کربلا را به پا کرده اند.

همزمان باروز ۳۰ ماه صفر و سالروز شهادت جانسوز امام رضا(ع) سرزمین خورشید هشتم میزبان گریه ها، نیازها، غمها و دلتنگیهای عاشقان و دلدادگان است.
امروز تربت پاک دیار هشتمین خورشید امامت، میزبان زائرانی است که از جاده به جاده، شهر به شهر گذشته اند تا در واپسین روزهای ماه صفر نفسی میهمان شهر بهشت شوند و از می عشق ثامن الحجج (ع) بنوشند.
امروز محشری در مشهدالرضا برپاست؛ سیاهجامگان از بامداد در قالب هیاتهای مذهبی از گوشه و کنار شهر رهسپار حرم قدسی شده اند. صدای سنچ و طبل و نوای حزن انگیز عزا به اوج رسیده و زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی در اوج شیفتگی و دلدادگی با چشمان اشکبار به سمت مضجع نورانیش در حرکتند.
زائران پیاده علی بن موسی الرضا همه از مبادی شهر وارد حریم قدسی شده اند. گفته می شود ۱۱۰ هزار نفرند. تپشهای قلب این دلدادگان رنگی از عشق به خود گرفته و به بهشت برین سرزمین خورشید هشتم پانهاده اند تا در زیر آسمان کبریایی با قلبی مملو از عشق روضه رضوان را طواف و نور خدا را جستجو کنند.
مردم میهمان نواز مشهد همگی با روی باز به استقبال زائران پیاده رفته اند. از چند روز قبل بیش از ۳۰۰ ایستگاه استقبال از زائر در محورهای منتهی به مشهد و داخل شهر برپا شده تا تامین کننده همه احتیاجات زائران باشد.
امروز در هر خانه ای از اهالی مشهد به روی زائران گشوده است. میهمانان امام رضا (ع) میهمانان همه مردم شهرند که چشم امیدشان به ضامن آهو است تا خدمتشان مقبول افتد و آن حضرت ضمانتشان را در پیشگاه باریتعالی کند.
امروز سفره نذر و نذورات مردم سرزمین خورشید به پهنای شهر گسترده شده است. هر کس به میزان بضاعتش زائران را میهمان سفره خود کرده از شله، حلیم، پلو و … گرفته تا چای و قند تحفه اهالی شهر بهشت برای میهمانان امام رضا (ع) است.
قرار است امروز مشهدالرضا در سوگ ولی نعمت ایرانیان قبله گاه همه غریبان عالم باشد. چشم همه شیفتگان اهل بیت(ع) به این دیار و آستان کرمش دوخته شده و به دستان پرمهرش توسل کرده اند.
امروز سنگفرش آستان مقدس ثامن الحجج علی بن موسی الرضا(ع) سجدگاه قدوم هزاران هزار میهمان از دور و نزدیک است. کبوتران عاشق گردآگرد حرم پاکش می چرخند و او را طواف می کنند، نسیم خنکی بیرق سیاه گنبدش را بوسه باران کرده و عطر رضوی و اشک تمنای زائران را به افلاک برده است.
اجتماع عزاداران رضوی در سالروز شهادت هشتمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت با حضور سه هزار هیات مذهبی و بیش از ۱۱۰ هزار زائر پیاده پس از اقامه نماز ظهر و عصر در صحن جامع رضوی برگزار می شود و صحنه ای از دلدادگی دوستداران اهل بیت(ع) بار دیگر رقم خواهد خورد.

ایرنا

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت