پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 12 آذر 1399 ساعت 18:09:: شناسه خبر: 89351

عدم محدودیت در بهره مندی از تسهیلات کرونا برای کسب و کارهای آسیب دیده/تخصیص یک میلیارد ریال برای تکمیل طرح های استان/ پرداخت ۳۰ میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل آسیب دیده از کرونا

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه بهره مندی از تسهیلات کرونا برای مشاغل آسیب دیده از این بیماری در استان هیچ محدودیتی ندارد خواستار تسریع بانک های عامل در پرداخت این تسهیلات شد.

خبر خوش ستاد تسهیل برای صاحبان مشاغل آسیب دیده از کرونا:

عدم محدودیت در بهره مندی از تسهیلات کرونا برای کسب و کارهای آسیب دیده/تخصیص یک میلیارد ریال برای تکمیل طرح های استان/ پرداخت ۳۰ میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل آسیب دیده از کرونا

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه بهره مندی از تسهیلات کرونا برای مشاغل آسیب دیده از این بیماری در استان هیچ محدودیتی ندارد خواستار تسریع بانک های عامل در پرداخت این تسهیلات شد.

حسین کلانتری در نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کهگیلویه و بویراحمد با تبریک روز جهانی معلولین و سالروز تصویب قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، اظهار داشت: تسهیلات ویژه کسب و کار های آسیب دیده از کرونا ظرفیت بسیار خوبی است که دولت برای حمایت از واحد های تولیدی و رونق اشتغال در نظر گرفته است.

استاندار با تاکید بر اینکه تمامی دستگاه های اجرایی استان در زمینه این تسهیلات باید پای کار باشند، افزود: بانک های عامل با کارگشایی باید سرعت بیشتری برای پرداخت این تسهیلات به مردم داشته باشند.

وی یکی از آیتم های ارزیابی از بانک های استان در سال جاری را پرداخت همین تسهیلات ویژه کسب و کار های آسیب دیده برشمرد و خاطرنشان کرد: هم اکنون محدودیتی در پرداخت این تسهیلات وجود ندارد.

مقام ارشد اجرایی استان، افزود: تاکنون ۴ هزار و ۹۲۱ نفر برای دریافت تسهیلات کرونایی در این استان در سامانه کارا ثبت نام کرده اند که میزان اشتغال حاصل از پرونده آن ها ۶ هزار و ۹۳۸ نفر است.

وی با بیان اینکه تسهیلات درخواستی این تعداد پرونده متقاضیان ۶۷ میلیارد تومان بوده که تاکنون ۲ هزار و ۸۰۰ متقاضی موفق به دریافت این تسهیلات شده اند، گفت:اشتغال حاصل از این تعداد پرونده سه هزار و ۶۷۶ نفر بوده است.

کلانتری با اشاره به اینکه حدود ۳۰ میلیارد تومان به متقاضیان تسهیلات مشاغل آسیب دیده از کرونا پرداخت شده است، اظهار داشت: تسویه بدهی بدهکاران بانکی تا پایان آذر ماه ۱۳۹۹ به تعویق افتاده است.

وی عنوان کرد: انتظار می رود بانک های استان در این زمینه نیز همکاری و مساعدت لازم را داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه دشمنان سخت ترین و شدید ترین تحریم ها را به ناحق علیه ملت ایران روا داشته اند، تصریح کرد: ملت ایران به علت پایبندی به ارزش ها و قانون اساسی در مقابل این همه ظلم مصمم ایستاده است.

وی خاطرنشان کرد: شرایط دریافت تسهیلات کرونایی در شرایط کنونی‌کشور، برای رفاه حال مردم بسیار تسهیل یافته است.

گفتنی است شرایط دریافت این تسهیلات به ترتیب برای کمتر از ۱۶ میلیون تومان سفته فرد متقاضی یا چک متقاضی لازم است و نیازی به ضامن ندارد و برای ۱۶ تا ۴۸ میلیون تومان وثیقه سفته و یا یک چک با یک ضامن نیاز دارد.

لازم به ذکر است برای وام ۴۸ تا ۱۶۰ به دو ضامن و ۱۶۰ تا ۲۰۰ میلیون سه ضامن نیاز دارد و برای وام ۲۰۰ تومان به بالاتر بنا به تشخیص بانک وثایق متعارفی که معمولا بانک ها دریافت می کنند، مورد نیاز است.

استاندار تاکید کرد: بر اساس هماهنگی های انجام شده سیستم نظام بانکی کهگیلویه و بویراحمد آمادگی کامل و لازم برای پرداخت تسهیلات کرونایی به متقاضیان را داراست.

کلانتری بانک های انصار، بانک پارسیان، بانک تجارت، رفاه کارگران، سپه، صادرات ایران، ملت و ملی را به عنوان بانک های پرداخت کننده این تسهیلات معرفی کرد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از سخنانش، گفت: یک هزار میلیارد ریال به تکمیل ۶ طرح سفر ریاست جمهوری و اعضای هیات دولت در سال ۹۵ به این استان اختصاص یافت.

وی افزود: این طرح ها در حوزه راه، آب و فاضلاب، بیمارستان، میراث فرهنگی و دیگر موارد است.

کلانتری عنوان کرد: این اعتبار به دستور ریاست جمهوری به کهگیلویه و بویراحمد اختصاص یافته و به زودی در استان جذب خواهد شد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: این ۶ طرح تا پایان سال تکمیل خواهند شد و برای اجرای آن ها باید همه پای کار باشند.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت