پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 13 آذر 1399 ساعت 15:09:: شناسه خبر: 89408

طرح پایش و غربالگری زندانیان زندان مرکزی یاسوج

: در راستای اجرای این طرح ، قضات ضمن بررسی پرونده های مددجویان واجد شرایط از تمامی ارفاق های قانونی برای تغییر وضعیت زندانی و ایجاد زمینه آزادی آنها با استفاده از تخفیف مجازات، تعلیق مجازات، اعطای مرخصی و … استفاده می‌کنند.

به گزارش  خبرنگار  صدای جنوب به نقل از روابط عمومی زندان های استان با حضور نگین تاجی رئیس کل دادگستری، ملک حسینی دادستان مرکز استان، معاونین رئیس کل ، بیژنی مدیر کل زندان ها و جمعی از قضات مراجع قضایی استان طرح پایش و غربالگری زندانیان یاسوج در ددیاری چهره به چهره با آنان برگزار شد.

حسن نگین تاجی رئیس کل دادگستری استان نیز در فضایی صمیمی که با زندانیان دیداری چهره به چهره داشت افزود: به موجب بخشنامه پایش وضعیت زندانیان، به بیمارانی که توانایی تحمل حبس ندارند یا افرادی که در طول یک سال گذشته هیچ ملاقات کننده ای نداشتند و یا افرادی که در مواعد قانونی درخصوص ادامه بازداشت شان تصمیم گیری نشده است و یا کسانی که مستحق برخورداری از ارفاقات قانونی همچون آزادی مشروط، تعلیق اجرای مجازات و … می باشند، بیش از گذشته مورد توجه و پیگیری واقع می‌شوند.

وی خاطر نشان کرد: در راستای اجرای این طرح ، قضات ضمن بررسی پرونده های مددجویان واجد شرایط از تمامی ارفاق های قانونی برای تغییر وضعیت زندانی و ایجاد زمینه آزادی آنها با استفاده از تخفیف مجازات، تعلیق مجازات، اعطای مرخصی و … استفاده می‌کنند.

رئیس شورای قضایی استان درادامه ضمن تقدیر از تلاش های دلسوزانه و جهادگونه مدیر کل و مجموعه کارکنان زندان های استان عنوان کرد: استان ما در زمینه کاهش تعداد زندانیان و توجه به مشکلات قضایی و پیگیری مطالبات و درخواستهای آنان انصافاً خوب عمل نموده است.

دکتر نگین تاجی رئیس کل دادگستری استان تصریح کرد: تا کنون ۱۱۰۰ زندانی مشمول اجرای طرح پایش و غربالگری زندانیان شده که در راستای قوانین موضوعه در این طرح و رافت و رحمت اسلامی و همکاری و مساعدت مراجع دلسوز قضایی ۱۰۰ نفر منجر به آزادی از زندان شده اند.

منصور بیژنی مدیر کل زندان های کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به بخشنامه ابلاغیه رئیس محترم قوه قضائیه؛ از اجرای طرح پایش و غربالگری زندانیان در زندان‌های استان در هفته های اخیر خبر داد و اظهار داشت: این طرح گامی بسیار مهم در جهت نیل به سیاست‌های حبس‌زدایی و کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها است.

وی با بیان اینکه در راستای اجرای این طرح، وضعیت زندانیان و تحقق اهداف اجرای حبس، رصد و پایش می‌شود، افزود: کسانی که از زندان بودنشان نتیجه‌ای حاصل نمی‌شود، شناسایی و برای آنان تصمیم فوری و فوق‌العاده گرفته می‌شود.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت