پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 14 آذر 1399 ساعت 00:09:: شناسه خبر: 89454

گزارش صدای جنوب از کمیته قرارگاه عملیاتی طرح سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در کهگیلویه

کمیته قرارگاه عملیاتی طرح سردار شهید حاج قاسم سلیمانی به منظور برنامه ریزی و هماهنگی آموزش همگانی در رویارویی با کووئد۱۹ به ریاست فرماندار و با حضور مدیرکل تبلیغات استانی استان، فرمانده بسیج ناحیه کهگیلویه، معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان شهرستان و دیگر اعضاء ، در سالن کنفرانس فرمانداری برگزار شد.

صدای جنوب :

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کهگیلویه  دراین جلسه از فعالیت ۱۶۲ تیم بسیجی در طرح شهید سلیمانی خبر داد و گفت : در راستای قطع زنجیره ویروس کرونا و کاهش مرگ و میر و ابتلا به این بیماری طرح شهید حاج قاسم سلیمانی آغاز شده که در شهرستان کهگیلویه نیز با همکاری شبکه بهداشت و درمان این طرح در حال اجراست .

سرهنگ سید حمزه محقق زاده افزود : ۱۶۲ تیم مراقبتی ، حمایتی ، نظارتی و عملیاتی در مناطق مختلف شهری و روستایی شهرستان فعالیت دارند که این تیم ها در قالب ۱۵ پایگاه سلامت خدمات مختلف را به مردم ارائه میدهند .

وی گفت : در این طرح شناسایی افراد کرونایی کرونایی و اماکن پرتردد ، حمایت از خانواده های مبتلا و بی بضاعت و ایجاد نقاهتگاه در دهدشت مد نظر هست که تا پایان سال جاری این خدمات ادامه خواهند داشت .

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان هم در این جلسه از آمادگی کامل این اداره در راستای اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی خبر داد و گفت : اداره کل تبلیغات اسلامی با توجه به ظرفیت هایی که در مساجد ، روحانیون مبلغ و ائمه جماعات ، خانه های قرآنی و هیئات مذهبی دارد ، میتواند نقش بسزایی را در کنترل بیماری کرونا و فرهنگ سازی طرح شهید حاج قاسم سلیمانی ایفا کند .

حجت الاسلام افتخاری افزود : بیش از هزار هیئت مذهبی در استان وجود دارد که این هیئت ها میتوانند به خوبی در بحث فرهنگ سازی دینی و مذهبی کمک کار قرارگاه شهید حاج قاسم سلیمانی باشند .

وی به دیگر ظرفیت ها هم اشاره کرد و گفت : بیش از ۴۰۰ امام جماعت در مساجد ، هیئت امنای مساجد بدون امام جماعت ، ۷۰۰ خانه قرآنی در سطح استان و موسسات قرانی فراوانی که در استان وجود دارد میتوانند کمک کنند تا سیاست ها و آموزشهای لازم به مردم ارائه شود .

افروشته معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان شهرستان کهگیلویه هم گفت : در این طرح شبکه بهداشت و درمان کار آموزش نیروهای حاضر در طرح را بعهده دارد و در پایگاه های مختلف سلامت شهری و روستایی این طرح را بخوبی اجرا میکند که تا پایان طرح فعالیت های مختلف ادامه خواهد داشت .

وی گفت:در در اجرای این طرح در هر محله ۳تیم داریم و هر محل ۲۵۰۰ نفر زیر مجموعه شان قرار گرفته است که عبارتند از تیم مراقبت، نظارت ، حمایت و قرنطینه خانگی که به صورت خانه به خانه و محله محور مراجعه می‌کنند.

این مسئول یادآور شد اعضای تیم مراقبت به منزل شخص مثبت کرونایی مراجعه و تمام آمار و اطلاعات مربوط را دریافت و افراد بیمار را برای انجام آزمایش کرونا شناسایی می کنند.

ماموریت ۱۰۰ روزه برای مدیریت و کنترل اپیدمی کووید ۱۹ در کهگیلویه

علی رضا اتابک فرماندار کهگیلویه، از ساماندهی ۱۷۰ تیم در قالب ۵کمیته طرح ملی حاج قاسم سلیمانی خبرداد.

ماموریت۱۰۰روزه برای مدیریت و کنترل اپیدمی کووید ۱۹در کهگیلویه

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت