پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 22 آذر 1399 ساعت 13:09:: شناسه خبر: 89836

هشدار استاندار کهگیلویه و بویراحمد به مردم؛ کوچک‌ترین سهل‌انگاری ‌وضعیت را قرمز کرونایی می‌کند

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: با مشارکت همگانی سه شهرستان بزرگ استان از وضعیت قرمز خارج شدند، اما در صورت عدم مراقبت و سهل‌انگاری در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، به وضعیت قرمز برمی‌گردیم.

به گزارش خبرنگار  صدای جنوب  از یاسوج، حسین کلانتری صبح امروز در نشست ستاد استانی مقابله با ویروس کرونا اظهار داشت: چند نکته در گزارش‌های ارائه شده از طرف دانشگاه علوم پزشکی حائز اهمیت است، میزان بستری‌های ما به ۴۸۰ نفر رسیده بود و شرایط درمانی را برای ما به مراتب سخت کرده بود، اما با مراقبت‌های صورت گرفته این آمار تقریباً ۵۰ درصد کاهش یافته است.

وی افزود: با همکاری و مشارکت در اجرای محدودیت‌های کرونایی از اول آذر ماه، سه شهرستان بزرگ استان که در وضعیت قرمز بودند، از این وضعیت خارج شدند، اما این به معنای تمام شدن اپیدمی کرونا نیست.

کلانتری گفت: همه ما نگران شروع پیک جدید کرونا هستیم، باید برنامه‌ریزی‌ها مناسب باشد، پرسنل درگیر استراحت داشته باشند و گند زدایی و ضد عفونی بیمارستان‌ها و اماکن صورت بگیرد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه افزود: تلاش همگانی اعم از مردم و دستگاه‌ها و مدیران اجرایی تاکنون از بروز یک فاجعه عظیم جلوگیری نموده‌است، اما ما همچنان در وضعیت کرونایی قرار داریم و باید مراقبت‌ها جدی‌تر دنبال شود.

حسین کلانتری خاطرنشان کرد: در فصل سرما با مشکل جدی تهویه مواجه هستیم، چرا که درب‌های اماکن بسته می‌شود، مردم تا جایی‌که امکان دارد از ورود به چنین مکان‌هایی خودداری کنند.

وی با اشاره به لزوم توجه به شهرستان‌ها و بخش‌های مختلف و اجرای نظارت گسترده، گفت: فرمانداران در شهرستان‌های باشت و دنا با توجه به روند افزایشی شیوع کرونا سعی کنند اجرای محدودیت‌های کرونایی و نظارت را مدیریت کنند و تلاش کنیم با تکیه بر طرح شهید سلیمانی و مشارکت همگانی دستگاه‌ها، روند شیوع نزولی شود.

کلانتری ضمن تقدیر و تشکر از مشارکت مردم و همچنین دستگاه‌های اجرایی پای کار بودند، امیدواریم که دغدغه دستگاه‌های اکسیژن ساز با پیگیری دانشگاه علوم پزشکی حل شود.

وی خاطرنشان کرد: با همکاری مردم و دستگاه‌ها از وضعیت قرمز در استان عبور کرده‌ایم، اما با سهل‌انگاری و عادی‌انگاری بی‌شک به وضعیت قرمز برمی‌گردیم، همه به فعالیت‌های مراقبتی و کنترل و پیشگیری توجه لازم را داشته‌باشند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: بیماریابی، درمان و قرنطینه می‌تواند تاثیر بسزایی در کنترل زنجیره کرونا داشته باشد، بیماریابی جهت درمان و قرنطینه به موقع و مناسب با همت جدی‌تر صورت بگیرد.

کلانتری افزود: حضور در هر تجمعی باعث شیوع ویروس کرونا می‌شود و همچنان بر عدم حضور در تجمعات تاکید داریم، اگر قرار است در مناطق کالایی توزیع شود، مراکز توزیع را بیشتری برای این موضوع در نظر گرفته شود، تا اجتماع شلوغ صورت نگیرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: دشمنان ما از تحویل دارو به کشور خودداری می‌کنند، تحریم‌ها همه جانبه است، در شرایط تحریم و محدودیت‌ها ایران یکی از کشورهای موفق در مبارزه با کرونا بوده، و این نتیجه تلاش مردم و دستگاه‌های اجرایی مختلف است.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت