پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 11 آذر 1395 ساعت 17:09:: شناسه خبر: 9019

معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

آمادگی برای مقابله با بحران های احتمالی فصل زمستان وجود داشته باشد/تعطیلی مدارس بر اثر بروز سیلاب احتمالی در چند روز آینده

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: هشدارهای لازم به صورت تلفنی و از طریق پیامک به فرمانداران، شهرداران و دهیاران استان مبنی بر فعال کردن شورای مدیریت بحران شهرستان ها، آمادگی همه جانبه، اندیشیدن تمهیدات لازم و استفاده از ظرفیت مردم برای مقابله با سیلاب احتمالی داده شده است.

پایگاه خبری صدای جنوب:

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: آمادگی لازم بین مدیران اجرایی، نهادهای دولتی و مردم استان برای مقابله با هرگونه بحران احتمالی فصل زمستان سال جاری به ویژه بروز سیلاب وجود داشته باشد.

به گزارش صدای جنوب، پژمان نیک اقبالی روز پنجشنبه در نشست شورای مدیریت بحران کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: بر اساس اخطارهای سازمان مدیریت بحران کشور احتمال وقوع سیلاب در برخی استان های جنوبی و جنوب غرب از جمله این استان در روزهای آینده و با توجه به بارندگی های گسترده وجود دارد.
وی گفت: به همین دلیل باید علاوه بر آمادگی همه جانبه برای کاهش خسارت های ناشی از این سیلاب احتمالی تمهیدات و پیش بینی های لازم نیز توسط دستگاه های اجرایی عضو شورای مدیریت بحران کهگیلویه و بویراحمد اندیشیده شود.
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: هشدارهای لازم به صورت تلفنی و از طریق پیامک به فرمانداران، شهرداران و دهیاران استان مبنی بر فعال کردن شورای مدیریت بحران شهرستان ها، آمادگی همه جانبه، اندیشیدن تمهیدات لازم و استفاده از ظرفیت مردم برای مقابله با سیلاب احتمالی داده شده است.
نیک اقبالی عنوان کرد: شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد با صدور اطلاعیه ای نسبت به اسکان نیافتن مردم در حاشیه رودخانه ها، سدها و پل ها تذکر دهد زیرا بر اثر بارندگی های چند روز آینده احتمال طغیان برخی رودخانه های استان دور از انتظار نیست.
وی ابراز داشت: جاده های درون و برون شهری و گردنه های برف گیر کهگیلویه و بویراحمد هنگام بروز سیلاب احتمالی در کمترین زمان ممکن بازگشایی تا از بروز برخی مشکلات شامل ایجاد ترافیک و مسدود شدن آنها جلوگیری شود.
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: احتمال بارش برف در چند روز آینده در شهرهای سردسیری این استان وجود دارد و در مناطق گرمسیری نیز آبگرفتگی معابر پیش بینی می شود که باید شهرداری های استان آمادگی لازم برای مقابله با آنها را داشته باشند.
نیک اقبالی اظهار داشت: مردم کهگیلویه و بویراحمد از سفرهای غیرضروری بپرهیزند و مایحتاج لازم را نیز برای مواقع بحرانی ذخیره سازی کنند.
وی افزود: کارکنان اداره کل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد اقدام به سرکشی از مناطق عشایری این استان کرده و امکانات لازم از قبیل آرد، مواد غذایی و نفت سفید بین آنان توزیع شود.
نیک اقبالی بیان کرد: تعطیلی مدارس کهگیلویه و بویراحمد بر اثر بروز سیلاب احتمالی در چند روز آینده توسط اداره کل آموزش و پرورش استان به موقع اعلام شود.
وی عنوان کرد: خودروها و به ویژه سواری ها و اتوبوس های مسافربری که هنگام بارندگی های چند روز آینده در جاده های ارتباطی درون و برون شهری کهگیلویه و بویراحمد تردد می کنند به دقت توسط ماموران پلیس راهور و پلیس راهنمایی و انندگی این استان کنترل شده و داشتن معاینه فنی و تجهیزات زمستانی از جمله زنجیرچرخ برای آنها ضروری است.
نیک اقبالی ابراز داشت: دستگاه های اجرایی عضو شورای مدیریت بحران کهگیلویه و بویراحمد هرگونه کمبود امکانات و تجهیزات خود را اعلام کرده تا در راستای خدمات رسانی بهتر به مردم استان در مواقع بحرانی برطرف شوند.
وی گفت: استفاده از ظرفیت مردم و نیروهای بسیج کهگیلویه و بویراحمد می تواند به کاهش مطلوب تر مشکلات ناشی از بروز سیلاب احتمالی در این استان و بازگشت سریعتر شرایط به حال عادی کمک بسزایی کند.
نیک اقبالی اظهار داشت: کشیک مدیریت بحران دستگاه های اجرایی کهگیلویه و بویراحمد فعال شده و شرکت تهیه و پخش فرآورده های نفتی استان نیز سوخت مورد نیاز شامل بنزین، گازوئیل و نفت سفید را تامین و ذخیره سازی کند.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت