پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 21 دی 1399 ساعت 09:10:: شناسه خبر: 91659

دوچرخه امانتی زنجان در امانت کیست؟

این روز‌ها فضای مجازی پرشده است از نماد دوچرخه‌ای که امانت داری مرحوم حاج حسن نعلچگر را به رخ می‌کشید، اما اکنون خبری از آن نیست

به گزارش گروه اجتماعی ؛ حاج حسن نعلچگر، که اینک نامش با دوچرخه امانتی در فضای حقیقی و مجازی می‌چرخد متولد۱۳۱۶ بود و با چکش مسگری به زندگیش رونق می‌داد او در آخرین مصاحبه اش گفت: که روزی جوانی دوچرخه اش را به او سپرد تا سریع برگردد، اما حدود نیم قرن است که به دنبال دوچرخه نیامده است و این دلیل نمی‌شود در امانت خیانت بکنیم.
دوچرخه امانتی زنجان در امانت کیست؟
قصه امانت داری به حاج حسن ختم نمی‌شود.
این امانت دار ۲ سالی است که به دیار باقی شتافته است، اما نامش هنوز هست.
مسئولان شهر زنجان مدتی پیش تصمیم گرفتند تندیس حاج حسن را با همان دوچرخه اصل که امانتی بود را درسبزه میدان زنجان جانمایی کنند تا گردشگران ومردم شهر زنجان رسم امانت هرروز درخاطره‌ها تکرار کنند.
اما چند روزی است که فضای مجازی عکس وخبر‌هایی منتشر می‌شود ازاینکه امانتی که حدود نیم قرن دست حاج حسن مانده بود و کسی دست به آن نزده بود اکنون به سرقت رفته است.
یگانه، شهردار زنجان در مصاحبه با خبرگزاری صداوسیما مرکز زنجان گفت: این امانت همچنان محفوظ است و برای تعمیر به اداره زیباسازی شهر زنجان تحویل شده است تا به دلیل سردی هوا و برخی تعمیرات درقاب شیشه‌ای قرار بگیرد و در جای قبلی دوباره جانمایی شود.
 این هفته دوچرخه به میدان اصلی شهر  کنار دست حاج حسن برمی گردد .
 دربیشتر بدانید : قصه این امانت داری را  با کلیک روی تیتر  زیر بیشتر بخوانید .
منبع صدا و سیما
مم

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت