پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 25 دی 1399 ساعت 00:10:: شناسه خبر: 91721

برگزاری اولین اجلاسیه نماز در شهرستان لنده+تصاویر

جلسه اجلاس منطقه ای نماز با حضور مسئولین در سالن جلسات فرمانداری لنده برگزار شد.

صدای جنوب 

به گزارش صدای جنوب شهرستان لنده، در ابتدا جلسه ریاست اداره آموزش و پرورش شهرستان لنده گفت: هویت دین اسلام و ما مسلمانان نماز و مسجد است و ما باید با توجه ویژه به اقامه نماز ، نماز خانه ها و مسجد به هویت های اصلی خودمان شکل دهیم.

دکتر جاویدان اظهار داشت: یکی از ساحت های اصلی ومحوری سند تحول بنیادین ساحت عبادی، تربیتی و اخلاقی می باشد که ما باید در جهت تعلیم و تربیت به آن توجه ویژه داشته باشیم.

وی در ادامه تاکید کرد: طبق سند تحول بنیادین توسعه فرهنگ اقامه نماز و اهتمام به برپایی نماز جماعت در مدارس مهم ترین و محوریترین ساحت برای رسیدن به اهداف تعلیم وتربیت است.

وی ضمن تقدیر از مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان لنده افزود: تمامی مدارس شهر و روستاهای پر جمعیت دارای امام جماعت مستقل  می باشد و در مدارس روستایی پر‌جمعیت از طلاب و روحانی ساکن در روستا استفاده شد که خود یک ارتباط بین مساجد و مدارس در سطح روستاها اجرا شده است.

همچنین وی ابراز داشت: معلمان می توانند تقش مهم و تاثیرپذیری در اندیشه و اعتقادات دانش آموزان داشته باشند، ما از معلمان می خواهیم تا با تشویق وشرکت هر چه بیشتر در برگزاری نماز جماعت مدارس نقش و اهمیت نماز را در زندگی برای دانش آموزان تبیین کنند.

در ادامه این اجلاسیه امام جمعه شهرستان لنده با تسلیت ایام فاطمیه گفت:حضرت زهرا (س) به دنبال معرفت دینی، کرامت و عزت انسانی بود که تنها با توجه به دین داری و نماز می تواند جامعه و فرد را به سرمنزل مقصود برساند.


وی افزود:نقش نماز یک کار تشریفاتی نیست بلکه فرصتی برای نهادینه شدن فرهنگ خانواده است که نقش مجسد، خانه و مدرسه در این بین بسیار مفید و موثر است.
حجت الاسلام محمودی اصل گفت:نماز یک کارخانه انسان سازی است که باید در خانه به این مهم توجه کافی شود لذا باید خانواده ها در محیط منزل نسبت به اجرای فرائض دینی و نماز اهتمام ورزیده چرا که کسانی که بیشترین مشکلات را در سبک زندگی دارند نشان از متواری بودن آنان از نماز است.
وی افزود: کار فرهنگی هرگز پایان پذیرنیست لذا باید همه در بحث ترویج فرهنگ نماز همکاری و تدابیرلازم را داشته باشیم.
امام جمعه شهرستان لنده گفت: با شیوع بیماری کرونا و تعطیلی مدارس بحث توجه به نماز باید از طریق برنامه شاد باعث ترویج فرهنگ نماز باشد.

وی افزود:توجه به تولیدات محتوایی قوی می توانیم که کارهای ارزشمندی درست کرد که با همکاری تعلیم وتربیت سپاه ناحیه لنده و دفتر امام جمعه کارهای خیلی خوبی در حوزه نوجوانان در حال شکل گیری است که تمام این برنامه ها از طریق رعایت پروتکل های بهداشتی در حال اجرا است.

در ادامه نیز رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان لنده گفت:اهمیت موضوع نماز برهمگان واضح است ولی برای جذب دانش آموزان، نوجوانان، جوانان می توانیم از فرهنگ غنی با پیوند های مهمی باید شکل بگیرد.

وی افزود:دهیاران، فرماندهان پایگاه های مقاومت، روحانیون در روستاها باید متحدالشکل و یکصدا در حوزه ترویج فرهنگ نماز و مسائل دینی گام بردارند.

الهی نیا گفت:این اتحاد و این همدلی در حوزه آموزش و پرورش وجود دارد و این ظرفیت برای کارهای فرهنگی ومسائل دینی و نماز کارهای ارزشمندی صورت گرفته است.
وی گفت:با همکاری بنیاد علوی و اداره تبلیغات اسلامی شهرستان تمام مساجد شهرلنده دارای روحانی مستقر می باشند که نقش مهمی در ترویج فرهنگ نماز خواهد بود.

محسن رحمانی پور ،دبیر اقامه نماز باتقدیر از اداره اموزش وپرورش ،مهمترین وظیفه اموزش وپرورش را بستر سازی برای ترویج فرهنگ نماز دانست ،واز مسولین اموزش وپرورش خواست در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری اموزش نماز را درکلیه مدارس مخصوصا مقطع ابتدایی سرلوحه برنامه ها قراردهند.

وی افزود: آموزش نماز از طریق فضای مجازی وشبکه شاد ،وتشویق دانش اموزان درمسابقات مختلف می تواند باعث انگیزه بیشتر دانش اموزان گردد.

رحمانی تصریح کرد: برگزاری جلسات مختلف با روحانیون وصاحبنظران ،اموزش ضمن خدمت فرهنگیان در راستای برنامه های نماز از دیگر برنامه های محتوایی درجهت توسعه وتعمیق فرهنگ نماز می باشد.

خدادوست موسوی در ادامه با تسلیت ایام فاطمیه گفت: نماز سیمای مکتب اسلام است و ستون دین است که عامل وحدت بخش برای همه ادیان است.

وی افزود:خیلی از مبارزات در جهان از بدو تا کنون برای ارزش ها است که مرز بین اسلام و کفر است.

فرماندار شهرستان لنده گفت:انسان در طول شبانه روز با نماز آرام می گیرد و تنها با نام و یاد خداست که دلهای ما به آرامش می رسد و عامل است بازدارنده برای تهاجم فرهنگی است.

وی گفت:جایگاه نماز ویژه است و باید به این مهم توجه جدی کرد و این نشان دهنده اهمیت نماز است و باید این فرهنگ را در خانواده نیز حاکم کنیم که در جامعه عشایری ما همواره نماز به عنوان یکی از مهمترین ارکان در بین اعضای خانواده بوده و هست.

موسوی گفت:همراهی و تعامل و مشارکت اعضای ستاد اقامه نماز می تواند با ارائه طرح های مختلف آموزشی و پرورشی کارهای ارزشمندی انجام دهیم.

وی گفت:شرایط کرونایی کشور و جهان توجه به این مهم را در سطح جامعه با مشکل مواجه کرده است ولی به صورت فردی این مهم در جامعه در حال گسترش است.

تصاویر تکمیلی

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت