پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 28 دی 1399 ساعت 14:10:: شناسه خبر: 91974

عادی انگاری کرونا توسط مردم کهگیلویه وبویراحمد و زنگ خطری که به صدا در آمده است

هر چند اگر مردم برخی از رسوم مانند حضور گسترده و دسته جمعی و کاروانی در مراسم‌های تشییع و عروسی را کنار می‌گذاشتند وضعیت استان بسیار بهتر از امروز بود و از این تعداد ۴۰۰ فوتی کرونایی تلفات انسانی کمتری می‌دادیم اما سرجمع عملکرد مسئولان  و همکاری مردم در این راه قابل توجه بوده است.

صدای جنوب :

محمدمهدی بانشی در حاشیه نشست ستاد استانی کرونای استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به این که واکسن کرونا دیر یا زود به استان وارد می‌شود اظهار کرد: ممکن است که تزریق واکسن به مردم استان یک سال هم طول بکشد که باید در این مدت رعایت بهداشت فردی و پروتکل‌ها را داشته باشیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: اگر واکسن به دست ما برسد قول می‌دهیم ظرف مدت ۳۰ روز همه جمعیت ۷۵۰ هزار نفری استان واکسن زده شوند.

این مسئول با بیان اینکه چنین موضوعی نیاز به تمهیدات لازم دارد خاطرنشان کرد: باید مواد لازم از جمله سرنگ و پد الکلی که ممکن است نایاب شود هر چه سریع‌تر خریداری گردد.

بانشی گفت: بر همین اساس نیاز به ۱٫۵ میلیون عدد سرنگ داریم که در صورت تامین آن با قیمت‌های چندین و چند برابری روبرو نخواهیم شد و خوشبختانه تاکنون ۴۰۰ هزار عدد سرنگ آماده در استان داریم.

*****
محمدمهدی بانشی در حاشیه نشست ستاد کرونای استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه اکنون کار حوزه بهداشتی شروع شده و باید برای جلوگیری از فشار روی بخش درمان بازدیدها را افزایش دهیم اظهار کرد: بازدیدهای ما به ۲ هزار و ۸۷۵ مورد در هفته گذشته رسید چرا که خطر را احساس کرده‌ایم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: به نسبت هفته قبل از آن ۲۷ درصد افزایش بازدیدها را داشتیم چرا که عادی‌انگاری در سطح استان مشکل‌ساز شده است.

این مسئول در دانشگاه علوم پزشکی گفت: در همین بازدیدها ۱۲۹ مورد تخلف کشف و ۴۴ مورد هم منجر به پلمب شد.

بانشی با ابزار نگرانی از این که ۳ درصد کاهش پروتکل‌های بهداشتی در استان داشته‌ایم و رعایت‌ها به ۸۹٫۳ درصد رسیده، افزود: در بهداشت فردی کاهش ۱٫۸ درصدی، در ماسک پرسنل ۲ درصد و در رعایت فاصله‌گذاری ۵ درصد کاهش داشته‌ایم.

وی با بیان وضعیت نه چندان مطلوب برخی از فضاها و اماکن در خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی گفت: در جایگاه‌های سوخت و کارگاه‌های کوچک یا همان مکانیکی‌ها و در آرامستان‌ها شاهد چنین وضعیتی هستیم و در ادارات رعایت فاصله‌گذاری به ۸۶ درصد رسیده که زنگ خطر به صدا درآمده است.

***
در طول نزدیک به یک سال اخیر از شیوع بیماری کرونا در کشور که همه نقاط را درگیر خود کرده، استان کهگیلویه و بویراحمد یکی از استان‌های با عملکرد خوب در زمینه مقابله با ویروس بوده است.

هر چند اگر مردم برخی از رسوم مانند حضور گسترده و دسته جمعی و کاروانی در مراسم‌های تشییع و عروسی را کنار می‌گذاشتند وضعیت استان بسیار بهتر از امروز بود و از این تعداد ۴۰۰ فوتی کرونایی تلفات انسانی کمتری می‌دادیم اما سرجمع عملکرد مسئولان  و همکاری مردم در این راه قابل توجه بوده است.

آمار را که مورد بررسی قرار می‌دهیم وضعیت استان کهگیلویه و بویراحمد بسیار بهتر از  سایر استان‌های کشور است که در یک قلم آمار فوتی‌های کرونایی استان بسیار کمتر از استان‌های همتراز با کهگیلویه و بویراحمد است.

اما موضوعی که در استان باعث بروز مشکل می‌شود عادی‌انگاری توسط برخی مردم و مسئولان است که همین موجب شد تا صدای استاندار در آمده و مدیرانی را که رعایت نمی‌کنند به عزل تهدید کند.

آن گونه که معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی در گزارش خود و در آخرین نشست ستاد استانی کرونا آورده درصد رعایت‌ها به میزان محسوسی پایین آمده که نشان از سهل‌انگاری برخی دستگاه‌ها و همچنین عادی‌‌انگاری مردم داشته و همه فکر می‌کنند کرونا در سراشیبی قرار گرفته و دیگر مانند گذشته خطری جان آن‌ها را تهدید نمی‌کند.

در گزارش فرماندار شهرستان بویراحمد از برخی دستگاه‌ها به خاطر سهل‌انگاری‌ها انتقاد شد طبق آن چه که شاهرخ کناری در نشست ستاد کرونا بیان کرد کاروان‌های سیاحتی و زیارتی و برخی اماکن ورزشی خطرساز شده که باید مسئولان دستگاه‌های مرتبط خطر را جدی تلقی کنند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد که در نشست‌های قبل ستاد استانی کرونا با آرامش بیشتری به جمع‌بندی موضوعات می‌پرداخت اما در آخرین نشست ستاد کرونا معلوم شد که استاندار از عملکرد برخی مدیران در مقابله و پیشگیری از کرونا به شدت ناراضی است.

در گزارش آخر نیروی انتظامی استان به افزایش قابل محسوس ترددها نیز اشاره شد که کاهش تردد در جاده‌های استان از ۵۰ درصد روزهای اولیه اجرای طرح محدودیت‌ها اکنون به تنها ۲۸ درصد رسیده و نشان دهنده عادی‌انگاری ویروس توسط مردم است.

برچسب ها:

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت