پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 02 بهمن 1399 ساعت 20:11:: شناسه خبر: 92314

مطالبه مردم روستای سیم کوتاه برای تامین آب آشامیدنی از مسئولان/درخواست مردم از بسیج سازندگی+تصاویر

مردم روستای سیم کوتاه که پس از سالها دوباره شاهد مهاجرت معکوس مردم به این روستا با وجود نداشتن آب آشامیدنی وشرب هستند انتظار دارند مشکل آب شرب آنان رفع شود.

صدای جنوب

به گزارش صدای جنوب شهرستان لنده، در راستای اجرای رسالت داتی و رسانه ای خود این هفته نیز به سراغ سوژه های مردمی در یکی از روستاهای بخش مرکزی شهرستان لنده رفتیم تا وضعیت نیازمندی ها و مشکلات آنان را بررسی کنیم.

این روستا با وجودی که در سال های گذشته خالی از سکنه شده بود ولی در دوسال گذشته سه خانوار به ثابت و پنج خانوار به صورت نیمه ساکن در حال استقرار هستند که نیاز شدید به تامین آب شرب دارند.

خدادادتقوی  از ساکنین این روستا گفت: در سال های گذشته و به دلیل مشکلات کم آبی و بحث تحصیل فرزندان این روستا به طور کامل خالی از سکنه شد ولی باتوجه به مشکلات معیشتی مردم دوسالی است که سه خانوار به طور ثابت در این روستا استقرار پیدا کردند.

وی افزود: بیش از پنج خانوار دیگر نیز در حال آماده شدن و ساخت و ساز برای برگشت و احیا دوباره روستای سیم کوتاه هستند که مهمترین مشکل امروز آنان نداشتن آب شرب است.

حکیم تقوی یکی دیگر از شهروندان روستای سیم کوتاه گفت: بیش از ۶۰۰الی ۷۰۰کلنی زنبور عسل داریم و شغلاصلی ما پرورش زنبور عسل است و اگر مشکل آب روستا برطرف شود شاهد بازگشت تعداد زیادی از جوانان به این روستا برای پرورش زنبود، دام و کشاورزی خواهیم بود.

وی افزود: انتظار داریم مسئولان شهرستان نسبت به تامین آب شرب این روستا نهایت همکاری لازم را داشته باشند و این انتظار از بسیج سازندگی سپاه که همیشه یار ومددکار مردم هستند قطعا بیشتر است.

در ادامه نیز فرمانده سپاه ناحیه لنده گفت: بدون شک احیا و بازگشت به روستاها یک فرصت مناسب برای اجرای طرح های مختلف گردشگری، کشاورزی و دامداری و دامپروری است.

وی افزود: در بحث مشکل آب شرب روستا و با توجه به بازگشت چندین خانوار به این روستا قطعا گردشکاری برای تامین لوله آب شرب به بسیج سازندگی سپاه فتح ارائه خواهد شد که امیدواریم بتوانیم با تامین لوله آب مشکل این روستا را رفع کنیم.

ویسی تصریح کرد: توجه به روستاها و زمینه سازی برای بازگشت مردم به روستاها می تواند باعث رونق اقتصادی و بهبود وضعیت معیشتی خانوارهای روستایی باشدکه لازم است خدمات رسانی در این زمینه به طور کامل صورت گیرد.

در ادامه نیز چندین بسته معیشتی به ساکنین این روستا از طرف فرمانده سپاه ناحیه لنده اهدا شد.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت