پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 04 بهمن 1399 ساعت 13:11:: شناسه خبر: 92420

رسانه ها دست از تخریب نیروهای انقلابی، متعهد و دلسوز بردارند

اما به راستی دیار زر خیز و مملو از فرصت و ظرفیت چرا همچنان در گرداب محرومیت دست و پا می‌زند و با تغییر چندین دولت همچنان گرد محرومیت بر رخسار این دیار زدوده نشده‌است.

استان کهگیلویه و بویراحمد، در حالی ماه های آخر دولت تدبیر و امید را پشت سر می‌گذارد، که همچنان در برخی از مناطقش فقر و محرومیت پنجه بر رخسار بکر و زیبایش می‌کشد.

نسل بعد از انقلاب ندیده و نبوده اند که یادشان باشد، اما نسل قبل از انقلاب و آنانکه سینه هایشان مخزن خاطرات تلخ و شیرین روزگار قبل از انقلاب اسلامی است، خوب به خاطر دارند که خدمات تا قبل از انقلاب در استان و هرجای کشور قابل قیاس به عمر بیش از ۴۰ ساله انقلاب اسلامی نیست.

اما به راستی دیار زر خیز و مملو از فرصت و ظرفیت چرا همچنان در گرداب محرومیت دست و پا می‌زند و با تغییر چندین دولت همچنان گرد محرومیت بر رخسار این دیار زدوده نشده‌است.

بی شک تمام تقصیرات را نمی توان به گردن دولت ها انداخت و مدیران و مسولان و سیاسیون  این دیار را بی تقصیر قلمداد کرد، و بیش از هر گروه یا فردی حسادت ها و کینه ها و عقده های تلنبار شده در اندیشه سیاسیون مدعی باعث شده که هر روز استان بجای یک گام به جلو یا درجا می‌زند یا گامی به عقب می‌رود.

سیاسیون مدعی که با قرار گرفتن پشت تریبون برای رهانیدن این دیار ادعای منجی بلامنازع دارند و دست ریای وحدت و همکاری دراز می‌کنند، اما در عمل خنجر به قلب وحدت و همدلی فرو می‌کنند و سوار بر اسب سرکش طَمع و منفعت طلبی بر پیکر در فقر غلتیده دیار محروممان می تازد.

تا مادامی که سیاسیون عُقده ای در حسرت پست وامانده مجال جولان دارند و برای محبوبیت و مشروعیت خود چشم بر حقیقت می بندند و در سایه چاکران خود به کینه توزی مبادرت می‌کنند، وضعیتی بهتر از این نخواهیم داشت.

در دو روز اخیر خبری مبنی بر تغییر فرماندار شهرستان بویراحمد در رسانه ها منتشر شد و قبل از آنکه صحت و سقم خبر تایید شود و برخروجی رسانه ای قرار بگیرد متنی تحت عنوان یکی از حامیان اتفاقات سال ۸۸ فرماندار بویراحمد می‌شود، از طرف افرادی خاص در فضای مجازی به سرعت پخش شد و سپس یکی از سایت‌های خبری استانی که از ابتدا در راستای اهداف افراد خاص و جناح خاصی قلم می زند، همان متن را بر خروجی خود قرار داد.

گذشته از اینکه فرد مورد نظر جهت پست فرمانداری بویراحمد، مورد تایید است یا خیر؟ ذکر این نکته مهم است که آبروی مومن در کلام بزرگان دینی حرمتش از خانه خدا بیشتر است و پیامبر اکرم می فرماید: هرکس دوستی از دوستان مرا خوار کند در کمین جنگ با من نشسته است.

اینکه فرد مورد نظر جهت پست فرمانداری بویراحمد، برای تصدی این پست صلاحیت دارد یا خیر، تشخیص آن با مراجع ذیصلاح است که بی شک در بین این مراجع نهادهای اطلاعاتی و امنیتی نیز حضور دارند و اگر موردی خلاف قانون یا تخلفی شاخص از طرف کسی به حق محرز شود، قطعاً مراتب اعلام و از حضور افراد ناشایست در پست‌های مهم و حساس، در راستای صیانت از نظام و منافع مردم جلوگیری می‌شود.

در ادامه ذکر این مورد نیز حائز اهمیت است، که فرد مورد نظر که از طرف افراد معلوم الحال حامی اتفاقات سال ۸۸ خوانده شده، یکی از مدیران محبوب و موفق استانداری کهگیلویه و بویراحمد می‌باشد، که یکی از حساسترین نهادهای این استانداری(مدیرکل امور اجتماعی …) را مدیریت می‌کند، که اگر چنین ادعایی صادق بود، قطعاً چنین مدیریت مهمی به وی واگذار نمی‌گردید.

در سال ۸۸ و بروز واقعه تلخ اعتراضات به نتیجه انتخابات و تلاش دشمنانه برای دامن زدن به این موضوع و بردن کشور در ورطه سقوط، که باعث بروز برخی نگرانی ها شد، عده ای بنا به مشی سیاسی اصلاح طلبی و بر پایه تایید صلاحیت آقایان میرحسین موسوی و مهدی کروبی به این افراد رای دادند، و صرف حمایت و حتی فعالیت ستادی را نمی‌توان دال بر حمایت از موضوع فتنه دانست.

چگونه است که چنین برچسبی به شخصی زده می‌شود و افرادی بدون جایگاه و اشراف اطلاعاتی و امنیتی از موضوع خبر دارند و شروع به تشویش اذهان می‌کنند، اما خود نهادهای اطلاعاتی در استعلام مربوطه به چنین موردی استناد نکرده اند؟

سوای از تمام دلایل و توجیهات، خیلی از افراد فعال و حتی حامی اتفاقات سال ۸۸ در کشور پست‌های مهم وزارتی و مدیریتی کلان و حتی نماینده مجلس شدند، و اینقدر که برای فرمانداری بویراحمد در ناقوس واحسرتا دمیدند برای همه آنها دمیده نشد.

در روزگاری که جامعه ما به آرامش، وحدت، همدلی و تعامل نیاز دارد، و این مهم مورد تاکید مکرر مقام معظم رهبری است، متاسفانه برخی دست از کینه و عقده گشایی برنداشته و بر زخم ملت نمک می پاشند.

کاش در دیار سرشار از مهر و عاطفه ما عادت تیشه بر ریشه برادری و فرصت سوزی، و حسادت و عقده گشایی، روزی جای خود را به دست برادری و لبخند رفع فقر و گذر از محرومیت بدهد.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت