پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 07 بهمن 1399 ساعت 11:11:: شناسه خبر: 92518

ماه عسل مدیران در کهگیلویه تمام شد/نظم خط قرمز فرماندار جدید

جلسه شورای اداری کهگیلویه بامحوریت بزرگداشت مراسم دهه فجر برگزارشد.

صدای جنوب:

صبح امروز نخستین جلسه شورای اداری کهگیلویه با مدیریت دارا کریمی نژاد فرماندار جدید در سالن جلسات فرمانداری این شهرستان برگزار شد.
به گزارش صدای جنوب،کریمی نژاد خواستاررعایت نظم و حضور به موقع مدیران درجلسات شد.
متاسفانه در گذشته بی خیالی و توجه نکردن به جلسات همواره موردنقد بوده است و تذکر جدی امروز فرماندارجدید و راه ندادن برخی مدیران به جلسات حکایت ازاین دارد که ماه عسل مدیران در کهگیلویه به پایان رسیده واین مدیران منبعد یاباید با مقررات وروش کارجدید کناربیایند و یاباید باصندلی مدیریت خداحافظی کنند.

///////

سیدمحمدحسینی طلب رییس شورای هماهنگی تبلبغات اسلامی کهگیلویه ازسفر دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام به کهگیلویه خبرداد.

حسینی طلب گفت:سخنران مراسم یوم الله ۱۲بهمن در دهدشت سرلشکررضایی خواهدبود.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کهگیلویه در شورای اداری گفت:انقلاب یک معجزه بود،در قدم به قدم سالهایی که گذشت شاهد رخدادهایی بودیم در جمهوری اسلامی که اگر لطف خدا نبود نمیتوانستیم  آن رخدادها را پشت سر بگذاریم.
حسینی طلب بیان کرد:دشمنان سعی می کنند دستاوردهای نظام را زیر سوال ببرند و سرپوش بگذارند تا جوانان ندانند گذشته پدرشان چه بود.
وی با اشاره به برنامه های دهه فجر افزود:۱۸ کمیته برای دهه فجر پیش بینی کردیم که می طلبد همه ادارات همکاری های لازم را داشته باشند.
این مسول رژه موتوری،مهمانی لاله ها،راهپیمایی در صورت موافقت ستاد کرونا و …را از جمله برنامه های اجرایی دانست.
حسینی طلب گفت: برنامه ریزی دقیق و همکاری همه مسوولان برای هر چه بهتر برگزار شدن این برنامه ضروری است.

//////

 عبدالله سعادتیان امروز در شورای اداری شهرستان اظهار داشت: بر اساس دستورالعمل ابلاغی رئیس قوه قضائیه ترک فعل مدیران جرم محسوب می‌شود.

دادستان عمومی و انقلاب کهگیلویه گفت: هر مدیری کار خلاف انجام دهد و یا وظیفه خود را انجام ندهد مرتکب جرم شده و باید با او برخورد شود.

وی ادامه داد: بر همین اساس مکلف شدیم از ادارات بازرسی و با مدیرانی که در انجام وظیفه کوتاهی دارند برخورد قانونی انجام دهیم.

سعادتیان با برشمردن مصادیقی از جرم در پروژه‌های شهرستان گفت: ریزش در ورودی تونل کوه پات تاکنون باعث وقوع پنج فقره تصادف شده است.اداره راه باید سریعتر این نقص را برطرف کند.

دادستان کهگیلویه افزود: برای تکمیل تونل قبلا تذکر دادیم پیمانکار قول ۴۵ روزه داد ما مهلت سه ماهه تعیین کردیم اما انجام نگرفت، اعلام جرم کردیم.

وی ادامه داد: جاده سرپری به چاهبردی و دهدشت به چرام به حریم راه تجاوز دارد رئیس راه موظف است رفع تصرف کند.

مدعی العموم کهگیلویه گفت: به گفته مردم در برخی از روستاها با وجود عقب‌نشینی کار گازرسانی انجام نشده اما خانوارهایی که رعایت نکردند گاز دار شدند.

سعادتیان افزود: کنده‌کاری در سطح شهر دهدشت زیاد است در مسیر ورودی از سوق شاهد دو فقره تصادف ناشی از کنده‌کاری بودم.زمین‌های خالی در شهر نیز محل تجمع معتادان و بروز آسیب‌های اجتماعی است.

وی با اشاره به خدمات یک ساله شبکه بهداشت و درمان در مقابله با کرونا تصریح کرد: اما بعضا در برخورد با تخلفات کرونایی تبعیض وجود دارد به عنوان مثال در اوج کرونا مراسم عروسی فرزند یکی از پزشکان در شلوغی برگزار شد گفته می‌شود پرونده این تخلف از سوی شبکه بهداشت و درمان پیگیری نشد. به عنوان مدعی‌العموم این پرونده را پیگیری می‌کنم.

دادستان کهگیلویه همچنین به ظرفیت هندبال شهرستان اشاره کرد و گفت: تیم فرازبام خائیز در رده‌های مختلف در لیگ برتر و دسته یک حضور دارد مدیرعامل تیم خودجوش هزینه می‌کند.

وی ادامه داد: این تیم نیاز به حمایت مسؤولان استانی و شهرستان دارد گفته شده استاندار وقت ملاقات به عوامل تیم نداد این خوب نیست، استاندار اگر نمی‌تواند اینجا حضور پیدا کند حداقل آنها را به ملاقات بپذیرد و حرف‌هایشان را بشنود این تیم نباید رها شود.

……

حجت‌الاسلام علی ولایتی‌نسب امروز در شورای اداری شهرستان با گرامیداشت دهه فجر اظهار داشت: انقلاب در ساختار حاکمیتی در حال پوست اندازی است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی کهگیلویه با بیان اینکه مردم اثرات انقلاب را در روحیه حاکمیت باید احساس کنند، افزود: هر جا لازم باشد در صحنه حضور دارند و وفاداری خود را نشان می‌دهند اما احساس می‌شود پیام امام و رهبری هنوز دریافت نشده است.

ولایتی‌نسب ادامه داد: اگر پیام امام و رهبری در برخوردهای حاکمیتی وجود داشت انقلاب به منصه ظهور و به حقیقت خود می‌رسید.

وی گفت: رفتار مسؤولان می‌بایست در تراز انقلاب و در چارچوب ارزش‌ها و اهداف انقلاب باشد.

این مسؤول با بیان اینکه مجموعه شورای اداری شهرستان پای کارند اما یکسری خرده فرهنگ‌ها غلط وجود دارد که باید اصلاح شود، افزود: در این شهرستان به حوزه اشتغال توجهی نشده است.

ولایتی‌نسب گفت: هر مسؤولی اگر بحث اشتغال را در کهگیلویه حل کند می‌تواند بگوید من کار کردم.

وی ادامه داد: جوانان این شهرستان همه تحصیل کرده و بیکارند فکرهای زیادی داریم سلولهای خاکستری پر از اندیشه اما پول برای راه‌اندازی کسب و کار نیست.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی کهگیلویه با اشاره به اینکه بهره‌برداری از ظرفیت‌های موجود می‌تواند مشکل بیکاری جوانان را حل کند، گفت: این همه آب و ظرفیت وجود دارد چرا بقیه استان‌ها اجازه برداشت آب و حفر چاه عمیق دارند اینجا نیست؟از استاندار و مسوولان کلان می‌خواهیم برای اشتغال چاره اندیشی کنند.

وی انتصاب فرماندار جدید کهگیلویه و گچساران را یادآور شد و گفت: آقای اتابک انسان شایسته ای بود به حقش رسید، انتصاب آقای کریمی‌نژاد را به فال نیک می‌گیریم.

////////////

 دارا کریمی‌نژاد امروز در شورای اداری شهرستان با انتقاد از عدم کارایی برخی از بخشداران در مدیریت بخش اظهار داشت: آقای بخشداری که برای کنترل یک مراسم عروسی با من تماس می‌گیری چکار کنم مگر بخشدار همه کاره بخش نیست؟ نیروی انتظامی و دادگستری هم در بخش وجود دارد قانون را اعمال کنید.

فرماندار کهگیلویه گفت: فعالیت تالارهای شهرستان تا اطلاع بعدی ممنوع است چون نمی‌توانند در برگزاری مراسمات دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

وی با بیان اینکه بچه منطقه هستم موانع و مشکلات را می‌دانم، بخشی‌نگری، نبود شفافیت، نداشتن برنامه و خلاقیت و نداشتن قدرت«نه»گفتن را از عوامل بروز مشکلات برشمرد و گفت:باید هر جا نمی‌توانیم بگوییم نمی‌شود.

کریمی‌نژاد در تشریح اولویت‌های کاری خود برای توسعه کهگیلویه گفت: در مرحله اول مهار کرونا در اولویت برنامه‌ها است.

وی با بیان اینکه نبود اشتغال از مشکلات اساسی شهرستان است، کهگیلویه را ضعیف‌ترین شهرستان در جذب اشتغالزایی خواند و افزود: سال‌ها با برنامه بودم کار کردم فرصت‌های سرمایه‌گذاری را پیدا کردیم و طرح‌ها را به ریز داریم دنبال این هستیم یک اداره جذب تسهیلات اشتغالزایی با کمک بخش خصوصی راه‌اندازی کنیم.

فرمانار کهگیلویه تصریح کرد: آقایان شورای شهر موقع انتخابات با وعده ساماندهی ورودی‌‌ها رأی جمع کردند بعد از چهار سال حالا به فرماندار پاس می‌دهند، خروجی چهار ساله شما چه بوده است؟

کریمی‌نژاد گفت: در حوزه درآمد پایدار شهرداری‌ها طرح‌های گردشگری سد کوثر، سد کارون باید زودتر ارائه شود.

وی ادامه داد: هر منطقه‌ای دژکوه را داشته باشد درآمد پایدار برای شهرداری نیاز ندارد اما متاسفانه مورد استفاده قرار نگرفته است.

کریمی‌نژاد افزود: مدیر خسته و فاقد خلاقیت با ۳۰سال خدمت که برای جذب اعتبار تا مرکز استان نرفته است تقوا ایجاب می ‌کند کناره گیری کند اگر کنار نمی‌رود حداقل خلاقیت داشته باشد کار کند.

رئیس کمیته برنامه‌ریزی کهگیلویه از تشکیل کمیته تخصصی درآمدزایی در فرمانداری به عنوان راهکار پیگیری درآمدهای پایدار خبر داد.

وی با اشاره به گلایه یکی از بخشداران از عدم همکاری مدیران کل گفت: مدیرکل باید با تلفن بخشدار تکان بخورد.

فرماندار کهگیلویه گفت: بی‌عدالتی در توزیع اعتبارات به ضعف مدیرانی برمی‌گردد که قدرت چانه‌زنی ندارند.

کریمی‌نژاد همچنین با بیان اینکه مدیر شهرستانی موظف است حضور مدیرکل را یک روز قبل به فرماندار اطلاع دهد، تأکید کرد: با همه اهل تعامل هستم اما تنزل عزت فرمانداری را به هیچ وجه بر نمی‌تابم.

///////////

بخشدار مرکزی کهگیلویه با بیان اینکه روستاهای بخش مرکزی، شبکه برق درون روستایی آنها فرسوده و نیاز به تامین اعتبار دارند گفت: بیش از ۵۰ روستا در این دولت شبکه برق درون روستایی آنها بهینه‌سازی شد.

شرمت‌الله حسینی پرور در اولین جلسه شورای اداری به ریاست فرماندار جدید شهرستان کهگیلویه، بخش مرکزی را شامل سه دهستان دهدشت غربی، دهدشت شرقی و دهستان دشمن زیاری با ۱۸۰ روستا عنوان و اظهار کرد: خدمات خوبی در دولت تدبیر امید از جمله آسفالت ۳۹ روستا در سال‌های اخیر در این روستاها انجام شده است.

وی با بیان اینکه زیرسازی و آسفالت این روستاها از قیر رایگان و یارانه‌ای بوده است، گفت: هم‌اکنون ۳۰ روستای دیگر آماده آسفالت داریم.

حسینی‌پرور افزود: با راه‌اندازی مجتمع آبرسانی حوزه شرقی، تعداد ۵۰ روستای بخش مرکزی و بخش‌های همجوار به تنش آبی آنها پایان داده شد.

وی بیان کرد: در عین حال روستای “چنگلوا” در حومه غربی که قرار بود از سد کوثر تامین می شد، ناتمام ماند.

حسینی پرور با بیان اینکه روستاهای بخش مرکزی شبکه برق درون روستایی آنها فرسوده و نیاز به تامین اعتبار دارند گفت: بیش از ۵۰ روستا در این دولت شبکه برق درون روستایی آنها بهینه‌سازی شد.

بخشدار مرکزی کهگیلویه افزود: در زمینه گازرسانی، دهدشت غربی و شرقی، گازرسانی به روستاها انجام شد.

وی افزود: در حوزه دشمن‌زیاری به دلیل نداشتن زیرساخت لازم برای آسفالت، تعدادی از روستاها همچنان نیازمند گازرسانی هستند و نیاز است متولیان شتاب بیشتری در این راستا داشته باشند.

به گزارش ایسنا، حسینی پرور از پروژهای سد کوهبرد، سد سرپری، پروژه پاتاوه دهدشت، پتروشیمی و نیروگاه سیکل ترکیبی پادوک به عنوان پروژه هایی که می توانند کهگیلویه را از بن بست خارج کند نام برد.

خواجوی بخشدار سوق نیز گفت:در کنار مشکلات متعددی که داریم ساختمان بخشداری نیز متعلق به آموزش و پرورش است و هر هفته آن را از ما مطالبه می کنند.

 

درادامه مدیر شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه که مثل همیشه با ادبیاتی شیوا سخن می راند گفت: حتی جلسات شورای اداری نیز خالی از ایراد نیستند و حتی در بهترین حالت رعایت فاصله گذاری اجتماعی در جلسه اما بعد از جلسه دوباره مدیران دور هم به گفت و گو می نشینند و خطر کرونا افزایش می یابد؛ خطری که خبرنگار ریواس جنوب آن را فراتر از دورهمی دید و در الگویی بسیار بد برخی از مدیران با هم دست می دادند تا قبح این مساله نیز شکسته شود.
طیب زادگان زنان خانه دار و کارمندان را همچنان دو گروه پر خطر معرفی کرد که در مورد زنان خانه دار این سوال مطرح است که با وجود در خانه بودن چرا به این بیماری مبتلا می شوند که قطعا ابتلای آنها ریشه در حضور مکرر آنها در مراسمات عزا و شادی دارد.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت