پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 18 آذر 1395 ساعت 11:09:: شناسه خبر: 9338

مناظره داغ دو فعال سیاسی کهگیلویه؛

نجات نیا:از چه می ترسید،بر سر ارمان خود پافشاری کنید/کامرانی:چرا مثل احمد خاتمی حرف می زنی

متاسفانه دبیران هر سه انجمن اسلامی دانشگاههای مرکز استان اعضای ثابت جلسات شورای مرکزی اصلاح طلبان هستند. واین یعنی مصادره طیف های دانشجویی بنفع یک جریان سیاسی!

پایگاه خبری صدای جنوب:

به مناسبت ۱۶ آذر روز دانشجو مناظره با عنوان نقش جنبش دانشجویی و تاثیر آن بردولت ها باحضور دکتر علی کامرانی رئیس بنیاد ایرانشناسی استان و مهندس فرزاد نجات نیا از مشاوران مجمع تشخیص مصلحت نظام ،در دانشگاه پیام نور دهدشت برگزار شد.

به گزارش صدای جنوب،دکتر کامرانی ضمن قدردانی از دعوت دانشگاه و تبریک روز دانشجو، روز مجلس و شهادت شهید مدرس رو تبریک وتسلیت گفت و خواستگاه جنبش دانشجویی را مطالبه گری در مقابل استبدادو استعمارخارجی و ارتجاع عنوان کرد.

وی افزود: ذات جنبش دانشجویی را قانون گرایی،و دانشجو می بایست در مقابل قانون شکنان بایستند.

img_3640

سیدفرزاد نجات نیا ازفعالان سیاسی استان با تبریک روز ۱۶ آذر از وضعیت سوء مدیریت در استان در برگزاری نشستهای دانشجویی انتقاد کرد و گفت مگر یک روز بیشتر در سال بنام دانشجوست چرا موضوع را امنیتی جلوه میدهیم؟چرا مکان جلسه بعداز این همه تبلیغات در روز نشست تغییر می کند،از چه می ترسیم؟

مشاور مجمع تشخیص مصلحت نظام به تاریخچه جنبش دانشجویی در کشور پرداخت و مطرح کرد: در ابتدا تمایل جنبش دانشجویی به چپ سوسیالیسم و یا نگاه لیبرال منشانه بود و بیشتر مسائل صنفی و داخلی دانشگاه مد نظر قرار میگرفت. سیر بلوغ با مطالبه گری بومی وملی دانشجویان ادامه پیدا کرد و با ظهور و بروز معمار کبیر انقلاب اسلامی کم کم اسلام گرایانه شد.

دبیرکانون فرهیختگان یادآوری کرد: ۱۶ آذر بازخورد افکار عمومی در اعتراض و تحصن دانشجوئی به خبر ورود نیکسون معاون آیزنهاور رئیس جمهوری خواه آمریکا بعد از کودتای ۲۸ مرداد سال ۳۲ به خاک ایران وجنبش دانشجویی آن روزگار برآمده از اراده دانشجویان صدای افکار عمومی ملت بود.

نجات نیا افزود:در روز۱۶ آذر به گارد رژیم این گونه مخابره شداگه لازم شد دانشجویی رو شقه کنید به دروازه دانشگاه آویزان نمایید تا جنبنده ای نجنبد و مایه عبرت شود که هر وقت مهمان خارجی آمد صدای کسی در نیاید. در این راستا یکی از مطبوعات با تیتر سه قطره خون اینگونه نوشت: آقای نیکسون وجود شما آنقدر گرامی و عزیز بود! که در قدوم شما سه نفر از بهترین جوانان این کشور یعنی دانشجویان عزیز دانشگاه قربانی شد.

رئیس بنیاد ایرانشناسی استان نیز گفت:استعمار خارجی همیشه دنبال این بوده کشور استقلال نداشته باشد و نقطه عطف و سنگ بنای اختلاف ایران و آمریکا از فریب آمریکا توسط انگلستان در ماجرای ۲۸ مرداد سال ۵۸ اتفاق افتاد. و متاسفانه مصدق نباید مجلس رو تعطیل میکردوآیت الله کاشانی نباید سکوت می کرد.

img_3635

وی افرود: امروزه دانشگاهها به بنگاههای اقتصادی تبدیل شده اندومدرک گرایی رو از آفات دانشگاه ها برشمرد.

این فعال سیاسی و عضو شورای مرکزی اصلاح طلبان استان گفت: تشکلهای دانشجویی احساس می کنندازشون سوء استفاده شده و دانشجویان بایداهل تفکر باشندوالبته از سالهای قبل دانشجویان سرخورده شده به محاق رفته اند.

سید فرزاد نجات نیا از فعالان فرهنگی و سیاسی استان در انتقاد آقای کامرانی از آیت الله کاشانی خطاب به او عنوان کرد: شما در شروع صحبت شهادت شهید مدرس و روز مجلس رو تبریک گفتید. در میان نمایندگان آن روزگار فقط مدرس را ونه نمایندگان فرمایشی آن دوران را نمی شناسیم. در طول تاریخ تا اتحاد امام و امت ، آحاد ملت و روحانیت اصیل بوده، پیروزی حاصل شده است. و غفلت جناب مصدق از آمریکا و انگلیس با فاصله گرفتن از آیت ا… کاشانی باعث شد تا زاهدی و امثال شعبان بی مخهای اجیر، او راساقط کنند.

وی به دانشجویان در موردخباثت بریتانیا گفت: کتاب ۸۰ صفحه ای مستر همفر را بخوانید ببینید آنچه اکنون برسراسلام آمده از وهابیت ساخته انگلیس نشات گرفته است.

سید فرزاد نجات نیا از مشاوران مجمع تشخیص مصلحت نظام در جواب آقای کامرانی که به سرخوردگی و و به محاق رفتن جنبش دانشجویی اشاره کرد گفت: برخی دنبال جنبش دانشجویی۱۶ آذر تقلبی هستند، که تقابل با آمریکا بود نه سر سپردگی، ومتاسفانه جنبش تعیین کننده وپیشرو درانقلاب اول و دوم و دهه اول شصت درزمان اصلاحات پیرو و عقبه برخی احزاب شد و دنبال سهم خواهی و کرسی در لیست مجلس ششم گردید وانشقاق، متاع دنیاطلبی، جنبش را تضعیف کردواصالت ضدسرمایه داری و استکباری خود را از دست داد.

وی یادآورشد: متاسفانه دبیران هر سه انجمن اسلامی دانشگاههای مرکز استان اعضای ثابت جلسات شورای مرکزی اصلاح طلبان هستند. واین یعنی مصادره طیف های دانشجویی بنفع یک جریان سیاسی!!

این فعال سیاسی در جواب آقای کامرانی که گفت: آمریکاوکشورهای قدرتمند معادلات جهان وکشورهای جهان سوم را رقم می زنند.وآمار و ارقامی مبنی بر اینکه آمریکاسی و هفت درصد تولید علم وایران تنها۰/۲ رشد علمی دنیا رو به خود اختصاص داده است عنوان کرد: مشکل برخی جریانات سیاسی کشوراین است که همیشه چشم امیدشان به بیرون است ویااز کره مریخ باید بیایندوحل مشکل کنند، وبااین نگاه همه تخم مرغها رودرسبدهسته ای گذاشتیم والان هم هیچ.وبه تعبیررهبری انقلاب اگر کلمه کلمه دیکته بگویندومابنویسیم در آخر قاعده کار رو خراب می کنند.واین اقتضای روحیه استکباریست.

این فعال فرهنگی استان در مورد این سوال که آمریکا همه مناسبات دنیا رو بر هم میزندعنوان کرد: این انقلاب اسلامی بودکه به اصطلاح نظم و مناسبات عالم رو برهم زد و نمی شود به آمارمراکزتحقیقاتی واندیشکده های اونها خیلی نمیشه اعتمادکرد علی ایحال  طبق گفته انها رشد علمی ایران یازده برابر متوسط جهانیست.

وی افزود: از طرفی در تمام عرصه های علم و فنآوری و المپیاد ها…وانرژی هسته ای که ازپیچیده ترین فنآوری هاست ما حرف داریم!

وی ادامه داد: غرب از رنسانس شروع کردندوبرخی ازعقب افتادگی ها ریشه در ۲۰۰ سال قبل دارد والان درعرصه های مختلف امنیتی، نظامی، علمی و…صدور انقلاب، الگوسازی برای نهضت های آزادی بخش و…در حد خوبی کار شده اما در اقتصاد و فرهنگ کمیت ما ضعیف کار کرد! بیش از نیمی ازشعارهای سالانه رهبری انقلاب پیرامون موضوع اقتصاد بوده، ولی متاسفانه در سال اقدام و عمل آنطور که بایدوشایدتکیه بر اقتصاد مقاومتی درون زا نشد.

نجات نیا جواب دانشجویی که سوال کرد چرا مسئولین نیامده اند و راجع به مشکلات مطالبه داریم گفت: حرف حقی است چرا سکوت می کنیم؟ و چرا برای نقد این نگاه با مطالبه گری ایفای نقش نمی کنید؟ مگر این نیست که چهار سالی یکبار ما را از موزه در می آورند! و رای ما را می گیرند و ما را توی موزه می گذارندتاچهارسال دیگر! وچرا دیگرانی برای شما تصمیم سازی می کنند.واکنون در بحث بیکاری بیشترین مشکلات دامنگیر دهه شصتی ها شده است مگر سیستم اداری با سه میلیون پست سازمانی ظرفیت جذب سالی یک و نیم میلیون فارغ التحصیل را دارد.

مهندس نجات نیا خاطر نشان کرد: متاسفانه سالیان متمادی این تلقی آویزان به دولت فراگیر شد و به ما در همین منطقه ظلم شد و خود ندانسته برای اشتغال ناپایدار و آب باریکه دنبال پیمانکاران راه افتادیم !!

مشاور مجمع تشخیص مصلحت نظام در سخن پایانی اذعان کرد: وقتی یک تیم از طرف کارتر به امام خمینی درخواست ملاقات دادند، امام گفتند: تازمانی که آمریکا دست از خباثت برندارد و شاه رو برای محاکمه تحویل ندهدهیچکس حق مذاکره ندارد. در ۹ دی ماه سال ۵۸ آقای بازرگان با تعدادی از وزرا برای حضور در جشن ۲۵ سالگی انقلاب الجزایر رفتند، و دهم با برژینسکی مشاور امنیتی کارتر جلسه یک و نیم ساعته داشتندودر برگشت یک روز بعد از ۱۳ آبان و تسخیر لانه جاسوسی با دولت و استعفاء دادند. بجز یکی دو وزیر از جمله شهید دکتر چمران… آمریکادر ادوار مختلف از طریق اپوزیسیون داخلی دنبال براندازی بوده..‌‌.دردوران اصلاحات حجاریانها با طرح حاکمیت دوگانه و استحاله فرهنگی…و دیگر پیاده نظام در حادثه کوی دانشگاه سال ۷۸ که آمریکا از دوسال قبل آن ۴۰۰ میلیون دلار در کنگره تصویب وبه امضای رئیس جمهور رساند. را شاهد بودیم…
و همین طور فتنه۸۸…و اکنون با موضوع برجام و تحریم مجدد ده ساله موسوم به  isa…

نجات نیا در جواب کامرانی مبنی بر اینکه از یک چهره دانشگاهی انتظار نمیرود مثل سید احمد خاتمی حرف بزند و ما فکر کردیم موضوع فتنه تمام شده، ما آزادی پس از بیان نداریم، عنوان کرد: اگر راست می گویید که آرمان دارید برسر آرمان خود پافشاری کنید و حرف دل خود را بزنید حتی اگر هزینه داشته باشد، اگر قرار باشه کسی از عواقب حرفش نگران باشه شما نیستید بلکه این منم که کارمند دولتم.

 

 

img_3644

img_3653

img_3655

 

img_3663

img_3666

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت