پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 25 بهمن 1399 ساعت 18:11:: شناسه خبر: 93580

حمایت دولت از تولید، اشتغال و کارآفرینی

حمایت دولت از تولید، اشتغال و کارآفرینی در سال جهش تولید همه جانبه است.

به گزارش  صدای جنوب معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید این استان گفت: اجرای مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان الزامی است و تاکنون بیش از ۹۲ درصد این مصوبات در بخش‌های دولتی و خصوصی اجرا شده است.
حشمت الله صمیمی دوست فراهم کردن زیرساخت‌های لازم از جمله آب، برق، گاز و جاده دسترسی برای واحد‌های تولیدی مستقر در شهرک‌های صنعتی استان را ضروری دانست و افزود: هرگونه اقدام قضایی علیه واحد‌های تولیدی راکد در کهگیلویه و بویراحمد از جمله قطع آب، برق و گاز به دلیل بدهی معوق بانکی ممنوع بوده و باید متوقف شود.
وی با بیان اینکه واحد‌های تولیدی راکد استان باید به چرخه تولید بازگردند و هیچگونه بهانه یا توجیهی پذیرفتنی نیست اضافه کرد: سرمایه گذاران استان نیز برای اجرای مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید باید به تعهدات خودعمل کنند.
صمیمی دوست ادامه داد: صاحبان واحد‌های تولیدی راکد استان که بر اثر تحریم ها، شرایط اقتصادی کشور و شیوع بیماری کرونا دچار خسارت شده و قصد احیا و راه اندازی مجدد دارند بر اساس بخشنامه رییس حمهوری به ستاد ملی تسهیل و رفع موانع تولید تا پایان سال ۱۴۰۰، فرصت دارند تنها برای یکبار و به مدت یک سال اقدام به تقسیط یا استمهال مالیات معوق خود کنند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار یکی از نتایج مهم مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع در کنار کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری  استان را روند نزولی نرخ بیکاری در کهگیلویه و بویراحمد در پنج سال اخیر اعلام کرد و گفت: نرخ بیکاری درکهگیلویه و بویراحمد با کاهش ۶.۹ درصد در ۵ سال اخیر از ۱۷.۷ درصد در سال ۱۳۹۴ به ۱۰.۸ درصد در سال ۱۳۹۸ کاهش یافته است

.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت