پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 19 آذر 1395 ساعت 11:09:: شناسه خبر: 9369

استاندار کهگیلویه و بویراحمد خبر داد:

پیشرفت ۷۰درصدی محور پاتاوه دهدشت/بهره برداری، پایان سال ۹۶

استاندار کهگیلویه و بویراحمد طول جاده پاتاوه – دهدشت را ۱۴۰ کیلومتر ذکر کرد و گفت: ۹ کیلومتر تونل و یکهزار و ۵۰۰ متر پل سخت گذر در این مسیر وجود دارد.

پایگاه خبری صدای جنوب:

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: طرح ساخت جاده پاتاوه به دهدشت تا پایان سال ۹۶ بهره برداری می شود.

به گزارش صدای جنوب،سید موسی خادمی پنجشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۲ هزار میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل این طرح در سفر هیات دولت به کهگیلویه و بویراحمد تصویب شده است.

۸۲۳۳۸۵۴۰-۷۱۲۳۳۲۸۶

وی ابراز کرد: این اعتبار برای تکمیل طرح ملی پاتاوه به دهدشت در سالهای ۹۵ و ۹۶ در نظر گرفته شده است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد طول جاده پاتاوه – دهدشت را ۱۴۰ کیلومتر ذکر کرد و گفت: ۹ کیلومتر تونل و یکهزار و ۵۰۰ متر پل سخت گذر در این مسیر وجود دارد.
خادمی پیشرفت فیزیکی این طرح را بیش از ۷۰ درصد ذکر کرد.
عملیات اجرایی این جاده از سال ۱۳۷۴ آغاز و برای سهولت کار به سه قطعه یک به طول ۵٫۲۶ کیلومتر، قطعه دوم به طول ۲۹ کیلومتر و قطعه سوم به طول ۶۳ کیلومتر تقسیم شده است.
این جاده از مهمترین طرح های ملی است که با بهره برداری آن ضمن کوتاه تر شدن مسیر اصفهان به بنادرجنوبی کشور، بیش از ۴۰۰ روستا در ۲ شهرستان بویراحمد و کهگیلویه با جمعیتی افزون بر ۱۰۰ هزار نفر از نعمت جاده مناسب برخوردار خواهند شد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد همچنین از تصویب یکهزار و ۱۰۰میلیارد ریال اعتبار برای طرح های فاز دوم چهار خطه بابامیدان، گچساران به بابامیدان و یاسوج به سمیرم در سال های ۹۵ و ۹۶ خبر داد.
به گفته خادمی ۷۵۰ میلیارد ریال از این اعتبار برای چهار خطه ۱۴۰ کیلومتری بابامیدان، گچساران به بهبهان و ۳۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای طرح یاسوج به بابامیدان تصویب شده است.
وی با بیان اینکه این ۲ طرح از محورهای پرخطر و با حجم بالای تردد است افزود: با تکمیل این طرح ها خسارات سوانح جاده ای در این استان کاهش چشمگیر خواهد یافت.
۶ هزار و ۵۴۸ کیلومتر راه ارتباطی در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که از این میزان ۹۳ کیلومتر بزرگراه، ۵۰۵ کیلومتر اصلی و یکهزار و ۲۳۸ کیلومتر فرعی است.
این استان با جمعیتی حدود ۷۰۳ هزار نفر دارای هشت شهرستان، ۱۷ شهر و یکهزار و ۶۷۶ روستای دارای سکنه است.
استان کهگیلویه و بویراحمد در منطقه ای کوهستانی و در جنوب غرب ایران واقع شده است.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت