پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 19 آذر 1395 ساعت 14:09:: شناسه خبر: 9381

امام جمعه سرفاریاب:

اگر مسئولی شرم دارد که مرگ بر آمریکا بگوید، انقلابی نیست

امام‌جمعه سرفاریاب با تبریک فرارسیدن میلاد با سعادت حضرت محمد (ص) و آغاز هفته وحدت، همبستگی و وحدت را از اصول و ارزش‌های دین مبین اسلام ذکر کرد.

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب؛

حجت الاسلام سید فرج الله پژمان در خطبه های این هفته نماز جمعه شهر سرفاریاب با تبریک آغاز امامت امام زمان(عج) بر لزوم معرفت و شناخت امام عصر تاکید کرد و گفت: باید نسبت به امام زمان خود معرفت داشته باشیم، اولا باید امام را بشناسیم، در ترک منکرات و انجام واجبات کوشا باشیم تا بتوانیم نسبت به ان حضرت معرفت داشته باشیم و اینکه لحظه به لحظه به یاد او باشیم و از یادش غافل نشویم و برای تعجیل در ظهور و سلامتی ولی عصر دعا کنیم.

به گزارش صدای جنوب، امام جمعه سرفاریاب افزود: هر کس دین را خوب نشناسد و نتواند آن را تحلیل کند، غرق در دنیا و مادیات شود و به عهد و پیمان خود وفا نکند به شناخت امام نائل نمی‌شود لذا این موانع شناخت باید برداشته شوند.

حجت‌الاسلام پژمان به دلایل غیبت امام زمان(عج) اشاره و تصریح کرد: اولین علت غیبت حضرت مهدی (عج) آزمایش مردم است تا مشخص شود که چه کسانی یاران با وفای آن حضرت هستند، دوم به خاطر حفظ جان امام، اگر امام از نظرها غائب نمی‌شد جانش در امان نبود همانطور که یازده امام پیش از او را به شهادت رساندند لذا باید منتظر ظهور آن حضرت بود.

وی ادامه داد: انتظار یعنی اینکه سعی و کوششی کنیم که در شان ان حضرت باشد، تلاش و کوششی که ما را به آن حضرت می‌رساند تلاشی است که برگرفته از انقلاب امام حسین باشد، هرکسی که پرچم شهادت و پرچم انتظار را برافراشته دارد این منتظر واقعی است.

خطیب جمعه سرفاریاب در بخش دیگری از سخنان خود به فرهنگ و ضرورت توجه مسئولان به کار فرهنگی تاکید کرد و گفت: فرهنگ هویت یک ملت است، تمرکز دشمن بیشتر در حوزه فرهنگ است، زیرا که دشمن نمی‌تواند از لحاظ فیزیکی و نظامی ملت ما را به زانو درآورد به همین دلیل تمرکز خود را روی مسائل فرهنگی گذاشته است.

پژمان ادامه داد: در مسئله فرهنگ دشمن به تنهایی مقصر نیست، گاهی برخی مسئولان دستورات غلطی صادر می‌کنند یا در مسائل فرهنگی کوتاهی می‌کنند، گاهی مسئولان به کسی که هیچ عقیده و باوری نسبت به خدا، امام، انقلاب و ارزش‌ها ندارد بیشتر بهاء می‌دهند که کار غلط و اشتباهی است.

وی افزود: باید مسئولان از کسی که فرهنگ و ارزش‌های ملی را حفظ می‌کند و به درد این مردم می‌خورد استفاده کنند، لذا کاستی‌هایی که در حوزه فرهنگ وجود دارد باید حل و فصل شود.

امام‌جمعه سرفاریاب با تبریک فرارسیدن میلاد با سعادت حضرت محمد (ص) و آغاز هفته وحدت، همبستگی و وحدت را از اصول و ارزش‌های دین مبین اسلام ذکر کرد و اظهار داشت: نبی مکرم اسلام وحدت اسلامی را از اصول و ارزش‌های خود می‌دانستند و برای ایجاد اتحاد میان قوم‌ها و قبایل پیمان اخوت و برادری میان آنها بستند تا اتحاد مسلمین مستحکم‌تر شود،‌ که این امر ضرورت وحدت را می‌رساند.

وی گفت: اگر ما وحدت و اتحاد خود را حفظ نکنیم دشمن از هر راهی وارد می‌شود و هر جا نفوذ کند تفرقه می‌اندازد، در همین زمان نیز دشمن تلاش می‌کند که بین شیعه و سنی، اقوام وقبیله‌ها تفرقه اندازد که این چیزی است که دشمن می‌خواهد و نبی اکرم (ص) مبارزه می‌کرد تا به وجود نیاید.

سید فرج‌الله پژمان تصریح کرد: دشمن اصلی و امروزی ما همین آمریکاست که خیلی‌ها برای او در داخل فرش قرمز پهن می‌کنند، بعضی‌ها فکر می‌کنند که اگر با آمریکا باشند برایشان لذت بخش است، بدانید که هیچ لذتی در این نیست، اگر مسئولی شرمش بیاید که مرگ بر آمریکا بگوید این مسئول انقلابی نیست.

وی گفت: امروز ما انقلابی و غیر‌انقلابی داریم، چپ و راست نداریم هرکسی که مخالف آمریکا باشد و هر کسی با رهبری و ارزش‌ها با‌شد انقلابی است و کسی که مخالف با این‌ها باشد، سنگ آمریکا را به سینه زند و نان ایران را بخورد انقلابی نیست، این مسئول باید تکلیف خود را بداند.

امام جمعه سرفاریاب اظهار کرد: هشیار باشیم و بدانیم که آمریکا هر روز بر علیه ایران دارد کار می‌کند و می خواهد اتحاد ما را برهم زند. همانطور که رهبر عزیز ما فرمودند ما انقلابی و غیر انقلابی داریم هر کس با ارزش‌ها و مدافع آنها باشد انقلابی است و هر کس بخواهد با آمریکا باشد این انقلابی نیست.

حجت‌الاسلام پژمان گفت: مراد از وحدت اسلامی این است که مسلمانان به توحید، قران، پیامبر(ص)و سیره نبوی که میان همه ما مشترک است پایبند باشیم.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت