پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 03 اسفند 1399 ساعت 12:12:: شناسه خبر: 93981

زکات؛ واجب فراموش شده در کهگیلویه و بویراحمد

حجت الاسلام والمسلمین علی وحدانی فر امروز در پنجمین همایش شورای زکات استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: زکات واجب الهی فراموش شده‌ای است که متاسفانه مورد توجه جدی نیست.

صدای جنوب :.

امام جمعه شهرستان کهگیلویه گفت:
مسئله زکات را نتوانستیم بعنوان یک واجب در جامعه تبیین کنیم.

رئیس شورای زکات کهگیلویه با اشاره به اینکه در همه ادیان زکات واجب بود و اهتمام جدی داشتند، تصریح کرد: در جامعه امروز اما زکات را مع الاسف یک مسئله صرفا اسلامی و با نگاه مستمندانه بیان می کنیم در صورتی که زکات و خمس زیر بنای حکومت اسلامی است و خداوند برای اقتصاد جامعه مطرح کرده و مهم است.

حجت الاسلام وحدانی فر زکات را مسئله بین الادیانی دانست و گفت: شورای زکات در نگاه بسیاری از مدیران مهم نیست، عدم حضورشان در این نشست نشان می دهد اهمیت نمی دهند.

رییس شورای فرهنگ عمومی کهگیلویه تاکید کرد: باید به این برسیم که زکات همانند نماز و روزه یک عمل عبادی است.

وحدانی‌فر گفت: زکات واجب الهی، عبادی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی است اهتمام ویژه در نهادینه شدن فرهنگ پرداخت زکات می طلبد.

وی ادامه داد: در استان لازم است از طریق رسانه های گروهی اطلاع رسانی صورت بگیرد نقش صدا و سیما به عنوان رئیس کمیته اطلاع رسانی شورای زکان در این زمینه اثرگذار است.

وی راه دیگر ترویج فرهنگ زکات را بهره گیری از تریبون ها، ایمه جماعات و روحانیون اعلام کرد و گفت: دولت نیز به عنوان مجری در حکومت اسلامی نقش مهمی دارد.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت