پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 11 اسفند 1399 ساعت 15:12:: شناسه خبر: 94575

رئیس جمعیت هلال احمر کشور:

کمک‌های بین المللی بشردوستانه به زلزله زدگان سی سخت ارائه می‌شود

رئیس جمعیت هلال احمر کشور با اشاره به تداوم خدمت‌رسانی امدادگران جمعیت در مناطق زلزله زده سی سخت، گفت: کمک‌های بین المللی بشردوستانه به زلزله زدگان سی سخت ارائه می‌شود.

صدای جنوب :

کریم همتی در حاشیه بازدید از شهرک صنعتی سها جمعیت هلال احمر در سلمانشهر تنکابن در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم، اظهار داشت: زلزله سی‌سخت در یکی از محروم ترین نقاط کشور اتفاق افتاده و تقریبا یک ساعت بعد از وقوع زلزله، نیروهای امدادی مستقر و از نخستین لحظات اقدامات امدادیانجام و سه ساعت بعد از وقوع زلزله نسبت به برپایی ۷۰ چادر اضطراری در اسکان مسقف اقدام شده است

وی افزود: بعد از آن اسکان اولیه، امداد و نجات را صورت دادیم و در روز پنجم اسکان اضطراری اتمام یافته و البته گله‌های مردمی داشتیم و تاکنون ۴۵۰۰ تخته چادر بین هفت هزار خانوار آسیب دیده از زلزله سی سخت توزیع شده است.

رئیس جمعیت هلال احمر کشور با اشاره به اینکه بسته غذایی ۷۲ ساعته و سایر اقلام امدادی بین مردم سی‌سخت همچنان توزیع می‌شود و بخشی از کمک‌های بین المللی درخواست شده و دیروز پاسخ مثبت داریم، تصریح کرد: قبل از پایان سال این اقلام را خدمت مردم ارائه می‌دهیم. اوضاع در سی سخت عادی و مردم در آسایش هستند. خوشبختانه فوتی نداشتیم و چون چارچوب خانه‌ها سالم بوده بسیاری از مردم راغب به دریافت چادر از امدادگران نبودند.

همتی با بیان اینکه تا پایان امدادرسانی در منطقه سی سخت کنار مردم هستیم، افزود: حواشی‌هایی از سوی برخی مردم منطقه که بسیاری از افرادی که چندین تخته چادر از ما دریافت کردند ولی برپا نکردند، داشتیم که کم لطفی آن به هلال احمر را به جان خریدیم.

وی یادآور شد: به واسطه اینکه وسعت کار  امداد و نجات بسیار نبودهف هلال احمر در کنار نیروهای بسیج، سپاه و مردمی حاضر و با راهنمایی نیروهای مردمی منزل به منزل چادر و اقلام امدادی را تحویل آسیب دیدگان نیازمند چادر دادیم.

رئیس جمعیت هلال احمر کشور با ابراز خرسندی از عدم ارائه گزارش فوتی از زلزله اخیر سی سخت، افزود: اقدامات هلال احمر در تصاویر خوب دیده نمی‌شود و امید است رسانه‌ها در انعکاس بیشتر اقدامات امدادگران تلاش کنند.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت