پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 13 اسفند 1399 ساعت 21:12:: شناسه خبر: 94628

پرواز مرغ در کهگیلویه و بویراحمد/سبد خانوارهای ضعیف جامعه دیگر تحمل گرانی ندارد

گرانی اقلام پرمصرف مردم از مهمترین معضلات امروز جامعه است که موجب به شمارش افتادن نفس ها و دو چندان شدن رنج قشرهای کم برخوردار در این روزها شده و دولتمردان هم همچنان در خواب ناز خرگوشی هستند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب   ؛ در ماه های اخیر قیمت مرغ حاشیه های زیادی را در سطح کشور و استان کهگیلویه و بویراحمد به وجود آورده و قیمت آن به قدری افزایش پیدا کرده است که مردم دیگر قدرت خریدی برایشان نمانده است.

گو یا قرار نیست مسئولان کشور تدبیری بیندیشند و مردم را از ناامیدی قیمت اجناس مختلف رهایی بخشند چرا که قیمت مرغ و دیگر کالاها به طور سرسام آوری در حال افزایش است و هیچکس نیز جلودار نیست و خود را مسئول این نابسامانی ها نمی داند.

امروز چهارشنبه ( ۱۳ اسفند ۹۹) سری به بازار شهر یاسوج زدم تا از قیمت مرغ اطلاعاتی کسب کنم که قیمت مرغ کشتار روز هرکیلو گرم بالای ۳۰ هزار تومان, قیمت مرغ منجمد به (تاریخ دو ماه پیش) هر کیلوگرم ۲۶ هزار تومان و قیمت مرغ منجمد نیز هر کیلو گرم ۲۴ هزار تومان به فروش می رسد.

هر کیلو گرم گوشت گوساله منجمد برزیلی نیز ۷۹ هزار تومان, گوشت بره هر کبلو گرم ۱۲۰ هزار تومان و … و مابقی ماجرا و بازاری که دیگر آرامش ندارد.

برگردیم به قیمت مرغ که حاشیه هایش در کشور و استان کهگیلویه و بویراحمد تمامی ندارد و مسئولان عامل این نابسامانی ها را دلالان می دانند و هر چند بحث هایی نیز در خصوص افزایش قیمت نهادهای دام و طیور و خرید آن با ارز آزاد توسط مرغداری ها به گوش می رسد اما این داستان ها دردی از دردهای بی شمار مردم کم نمی کند.

قیمت بالای ۳۰ هزار تومان مرغ گرم کشتار روز در شرایطی است که براساس مصوبه دولت باید هر کیلو گرم مرغ ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان به دست مصرف کننده برسد که چنین چیزی وجود ندارد و تا ۳۴ هزار تومان نیز رسیده است.

هر چند مسئولان مختلف کشور و استان در ماه های اخیر با حضور در قاب شیشه ای تلویزیون خبر از کاهش قیمت مرغ و کالاها می دهند اما به نظر می رسد زورشان به اسب سرکش قیمت ها نمی رسد و از دلالان شکست سنگینی متحمل شده اند.

با روندی صعودی قیمت کالاها و خدمات و افزایش بی رویه قیمت ها دیگر امیدی برای مردم به ویژه قشر مستضعف نمانده است و آه سردی از نهانشان بر می آید و از سوء مدیریت ها رنج می برند و اعلام می کنند تا کی باید شاهد این وضعیت اسفبار باشیم؟

مردم دیگر از وعده و وعید های مسئولان خسته شده اند و کار جهادی و عمل می خواهند اما گویا گوش کسی به این حرف ها بدهکار نیست .

آقایان مسئول چگونه می خواهید کشور داری کنید و شعار مردم داری سر دهید در حالی که باید به مسائل کلان کشور از جمله حل معضل بیکاری، تورم، گرانی، رکود و … بپردازید اما متاسفانه و در کمال ناباوری روزها و ماه ها وقت خود را صرف قیمت مرغ و تخم مرغ و … کرده اید و کاری از پیش نمی برید.

آقایان مسئول، کشوری با این همه ظرفیت امروز نباید محتاج مرغ و تخم و مرغ و گوشت و روغن باشد، برخیزید و صندلی ها را رها کنید و به یاری مردم بشتابید و آستین های همت را بالا بزنید تا شرمسار شهدا نباشید.

نمایندگان محترم مردم در مجلس شورای اسلامی، بازار به حال خود رها شده است و متخلف دیگر ترسی از مسئول ندارد، دلال و غیر دلال دیگر قانون نمی شناسد در حالی که همه باید تابع محض قانون باشند.

آقایان مسئول، کمر مردم زیر فشارهای اقتصادی خم شده است و با حلوا حلوا کردن دیگر نمی توان دهان ها را شیرین کرد تا دیر نشده است فکری کنید.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت