پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 14 اسفند 1399 ساعت 22:12:: شناسه خبر: 94690

برپایی ۱۰۵ پایگاه جشن نیکوکاری کمیته امداد در کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد گفت: درمجموع ۱۰۵ پایگاه جشن نیکوکاری، کمک‌های مردمی برای نیازمندان را در استان جمع‌آوری می‌کنند.

به گزارش خبرنگار صدای جنوب  پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، قباد مبشری، مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد در برنامه نگاه روز به مناسبت ۱۴اسفند سالروز تأسیس کمیته امداد و هفته احسان و نیکوکاری در برنامه نگاه روز سیمای استان به تشریح برنامه‌های این نهاد پرداخت.
وی با اشاره به اینکه یکی از فلسفه‌های تأسیس جمهوری اسلامی توجه به نیازمندان بوده است، گفت: حضرت امام(ره) پس از پیروزی انقلاب اسلامی چند نهاد را پایه‌گذاری کرد که یکی از این نهادها که ۲۲ روز پس پیروزی انقلاب برای کمک به نیازمندان و فقرا تأسیس شد، کمیته امداد است.
مبشری با اشاره به اینکه از ابتدا هدف تأسیس کمیته امداد، کمک به معیشت نیازمندان بوده است، گفت: در ادامه این نهاد کمک‌های خود در قالب برنامه‌ها و طرح‌های متفاوتی ازجمله درمان، مسکن، تحصیل، اشتغال و سایر خدمات به جامعه هدف خود که فقرا و نیازمندان هستند ارائه داده است.
وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون ۴۵ هزار خانوار با جمعیت ۱۱۰ هزار نفر از خدمات کمیته امداد در کهگیلویه و بویراحمد برخوردار هستند، افزود: بخش زیادی از این مددجویان به‌صورت عادی و تعدادی نیز به‌صورت تبصره ۱۴ و موقتی تحت حمایت این نهاد هستند که از این تعداد ۱۷ هزار مورد زن سرپرست خانوار هستند.
مبشری تصریح کرد: در ۱۱ ماهه سال جاری ۱۱۲ میلیارد تومان کمک‌معیشت ماهیانه به مددجویان تحت حمایت پرداخت‌شده است.
وی اهداء ۱۷۹۴ مورد جهیزیه را از دیگر برنامه‌های کمیته امداد در سال جاری عنوان و بیان کرد: از ابتدای تأسیس کمیته امداد در کهگیلویه و بویراحمد تاکنون ۵۲ هزار مورد جهیزیه به جامعه هدف پرداخت‌شده است.
مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد بابیان اینکه پرداخت وام قرض‌الحسنه به نیازمندان یکی از اساسی‌ترین اقدامات کمیته امداد است، گفت: در این خصوص در سال جاری ۸۹۹۸ مورد تسهیلات بااعتبار بیش از ۵۰ میلیارد تومان به مددجویان و سایر نیازمندان پرداخت شد.
مبشری تعداد دانش آموزان تحت حمایت کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد را ۱۲ هزار نفر و دانشجویان را دو هزار نفر عنوان کرد و افزود: در این خصوص به دانش آموزان کمک‌هزینه تحصیلی و به دانشجویان شهریه و وام قرض‌الحسنه پرداخت می‌شود.
وی به اشتغال‌زایی کمیته امداد برای مددجویان اشاره و بیان کرد: ۳۱۸۰ مورد کار اشتغال‌زایی برای مددجویان انجام‌شده است که در این زمینه ۱۰۵ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت‌شده است.
مبشری از دیگر اقدامات اساسی کمیته امداد برای مددجویان را احداث مسکن عنوان کرد و گفت: در این زمینه ۱۱۶۰ مورد مسکن باید برای مددجویان ساخته شود که ۲۰ درصد آن تحویل مددجویان داده‌شده و ۲۰ درصد دیگر تا پایان سال تکمیل و به آنان اهداء می‌شود.
مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد در ادامه به برگزاری جشن نیکوکاری در استان برای کمک به نیازمندان در آستانه سال نو اشاره کرد و افزود: جشن نیکوکاری امسال با شعار «عیدی برای همه» برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی به نیازمندان برگزار می‌شود.
وی با اشاره به اینکه ۱۰۵ پایگاه جشن نیکوکاری در سراسر کهگیلویه و بویراحمد، آماده جمع‌آوری کمک‌های مردمی هستند، گفت: درگاه‌های مشارکتی کمیته امداد برای جشن نیکوکاری علاوه بر دفاتر این نهاد در استان، درگاه الکترونیکی emdad.ir، شماره‌گیری کد#۱* ۸۸۷۷* و شماره کارت مجازی ۶۲۷۷۶۰۷۷۷۷۷۷۷۷۷۷ است.
مبشری از مردم خیر و نیکوکار دعوت کرد تا با مشارکت در برنامه‌های کمیته امداد و به‌خصوص در هفته احسان و نیکوکاری و برگزاری جشن نیکوکاری یاریگر نیازمندان این نهاد باشند.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت