پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 16 اسفند 1399 ساعت 09:12:: شناسه خبر: 94781

مروری بر مواضع انقلابی یک مسئول در کهگیلویه و بویراحمد/اقدامات عملی حجت الاسلام عبودی

پس از انتصاب حجت‌الاسلام والمسلمین صفدر پناهی به مدیریت حوزه‌های علمیه استان کهگیلویه و بویراحمد مسئولیت شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان به حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرحیم عبودی امام جمعه شهرستان باشت رسید.

صدای جنوب:

پس از انتصاب حجت‌الاسلام والمسلمین صفدر پناهی به مدیریت حوزه‌های علمیه استان کهگیلویه و بویراحمد مسئولیت شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان به حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرحیم عبودی امام جمعه شهرستان باشت رسید.

به گزارش فارس در ۸ سالی که گذشت شهرستان‌های گچساران و باشت و به طور کلی استان کهگیلویه و بویراحمد گرفتار حاشیه‌های زیادی از بابت زیاده‌خواهی برخی افراد شد که همین حواشی موجب کندی توسعه در استان گردید.

در هشت سال اخیر به دلیل یکه‌تازی برخی افراد و اقدامات فراقانونی و بعضا غیر قانونی از جمله استخدام‌های فامیلی و فله‌ای و گماشتن مدیریت‌های خاص و به دنبال آن دامن زدن به اختلافات منطقه‌ای؛ استان در نوعی انسداد سیاسی قرار گرفت که شاهد اعتراضات زیادی به چنین رویه‌هایی در استان بودیم.

در این بین برخی علما و روحانیون و نخبگان نقش برجسته‌تری نسبت به سایرین در اعتراض به رویه موجود داشتند که از جمله آن‌ها می‌توان به ائمه جمعه استان و به خصوص رئیس وقت شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان اشاره کرد که ذره‌ای در مقابل زیاده‌خواهان قدم پس نگذاشتند.

ائمه جمعه شهرستان‌های گچساران و باشت نیز هر یک به نوبه خود با روشنگری به تبیین وضعیت موجود پرداختند.

حجت‌الاسلام عبدالرحیم عبودی امام جمعه شهرستان باشت که در میان مردم این شهرستان جایگاه و اعتباری خاص پیدا کرده از جمله ائمه جمعه استان به شمار می‌رود که علاوه بر ایراد خطبه‌های اثرگذار و کارساز با حضور در بین مردم به ارتقا این جایگاه در شهرستان باشت همت گماشت.

با انتصاب حجت‌الاسلام والمسلمین پناهی به مدیریت حوزه‌های علمیه و در ادامه انتصاب حجت‌الاسلام والمسلمین عبودی در جایگاه شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه شاهد مواضع انقلابی و مقابله هر چه بیشتر با مفاسد از این دو جایگاه در استان خواهیم بود.

از جمله اقدامات و مواضع حجت‌الاسلام عبودی در سنگر نماز جمعه باشت می‌توان به پای‌فشاری بر مواضع انقلابی اما در عین حال بر اساس سفارش مقام معظم رهبری بر موضع تعامل با مسئولان یاد کرد که بر همین اساس در ریزترین مشکلات مردم این شهرستان در طول امامت جمعه ورود پیدا کرد.

ریل‌گذاری صحیح با محوریت مساجد و روحانیون و ورود و اصلاح برخی رسومات و ایجاد الفت و مودت میان طوایف شهرستان و اصلاح ذات‌البین و توجه ویژه به امورات فقرا از دیگر اقدامات عملی امام جمعه باشت در سال‌های اخیر بوده است.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت