پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 21 آذر 1395 ساعت 11:09:: شناسه خبر: 9497

هدیه سفیر بلغارستان به استاندار کهگیلویه و بویراحمد (+عکس)

یکی از اشیا قدیمی کشور بلغارستان مربوط به ۲۴ قرن پیش و ۴۰۰ سال قبل از میلاد مسیح به استاندارکهگیلویه و بویراحمد اهدا شد.

پایگاه خبری صدای جنوب:

استاندار کهگیلویه وبویراحمد در دیدار پولنداکف سفیر بلغارستان در ایران با اشاره به نزدیکی دو کشور ایران و بلغارستان گفت: امیدواریم این نزدیکی به منزله موتوری برای تحرک اقتصادی میان دو کشور تبدیل شود.

به گزارش صدای جنوب به نقل از روابط عمومی استانداری، سید موسی خادمی با اشاره به اینکه بلغارستان ارتباط خوبی با جمهوری اسلامی دارد، گفت: امیدواریم در زمینه اقتصادی هم بلغارستان سرمایه‌گذاری خوبی در استان ما داشته باشد.

وی با اشاره به اهداف اقتصاد مقاومتی در نظام جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: دولت یازدهم تاکید زیادی برای ایجاد تعامل و پیشرفت با سایر کشورها دارد و این ایده دولت از طریق مقامات مرکزی به ما ابلاغ شده که روابط را ایجاد کنیم که ما در استان کهگیلویه و بویراحمد این روابط را شروع کردیم.

خادمی با اشارع به اینکه کهگیلویه و بویراحمد به تازگی می‌خواهد حرکت‌های اقتصادی را آغاز کند، گفت: بیش از ۷۰ درصد مساحت استان جنگل است و ۱۱ میلیارد مترمکعب تولید آب استان و تولید ۱۰ درصد آب کشور و ۲۵ درصد نفت کشور همه بخشی از استعدادها و ظرفیت‌های استان است.

مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه این استان به لحاظ استعدادهای طبیعی آماده جهش برای توسعه است، گفت: استان در حوزه گردشگری، صنعت، کشاورزی و زیرساخت‌ها آماده پیشرفت و توسعه است ‌و برای پیشرفت در این حوزه‌ها نیازمند سرمایه‌گذاری خارجی هستیم.

خادمی عنوان کرد: استان به دنبال جذب سرمایه‌گذار به ویژه سرمایه‌گذاری خارجی است و ما یک کارخانه سیمان با سرمایه‌گذار لبنانی داریم و پروژه‌های مختلف در حوزه صنعت تعریف کردیم به ویژه صنایع وابسته به نفت و‌ گاز و در زیر ساخت‌هایی مانند آب نیازمند سرمایه‌گذاری هستیم.

وی افزود: آماده‌ایم که سرمایه‌گذاران بلغاری به استان ما سفر کنند که حضور سرمایه‌گذاران موجب نزدیکی طرفین می‌شود.

خادمی با اشاره به ظرفیت کهگیلویه و بویراحمد در حوزه کشاورزی و تولید محصولات سیب، مرکبات، عسل و گوشت قرمز گفت: در این حوزه‌ها مازاد تولید داریم و آماده هستیم محصولات خود را به بلغارستان صادر کنیم.

وی با اشاره به طرفیت استان در حوزه گردشگری افزود: نیازمند حضور سرمایه‌گذاران برای احداث تله‌کابین، هتل و پیست اسکی هستیم و امیدواریم شاهذ مبادله تورهای تجاری و گردشگری میان طرفین باشیم.

استاندار اضافه کرد: امیدواریم استان ما و شما در آینده نزدیک معادلات اقتصادی برنامه‌ریزی شده‌ای داشته باشیم و از فرصت ایجاد شده نهایت استفاده را ببریم.

خادمی تصریح کرد: استان در زمینه گیاهان دارویی ظرفیت خوبی دارد و حتی یک شرکت تولید گیاهان دارویی احداث شده اما ظرفیت احداث ۱۰ کارخانه گیاهان دارویی در استان وجود دارد.

وی گفت: استان ما آمادگی دارد با یک استان بلغارستان تفاهم‌نامه خواهرخواندگی را امضا کند.

در این دیدار یکی از اشیا قدیمی کشور بلغارستان مربوط به ۲۴ قرن پیش و ۴۰۰ سال قبل از میلاد مسیح به استاندارکهگیلویه و بویراحمد اهدا شد.

12

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت