پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 15 فروردین 1400 ساعت 14:01:: شناسه خبر: 95911

نام نویسی ۲۱ داوطلب انتخابات مجلس در گچساران و باشت / مشارکت۶ درصدی زنان در انتخابات شورای شهر استان

محمدی با بیان اینکه در این دوره از انتخابات شوراها شاهد مشارکت ۶ درصدی بانوان هستیم، گفت: از تعداد ۷۱۳ نفر ثبت‌نامی، تاکنون ۵ نفر انصراف خود را اعلام کردند

به گزارش خبرنگار صدای جنوب فتاح محمدی در جمع خبرنگاران با اشاره به در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری، میان دوره‌ای مجلس و شوراهای اسلامی شهر و روستا گفت: بر حسب دستور وزیر کشور استان کهگیلویه و بویراحمد به مانند سایر استان‌های کشور فعالیت جهت آماده سازی و ایجاد بستر در حوزه نرم‌افزار و سخت‌افزار را آغاز کرد که نخستین گام ثبت‌نام از داوطلبان شوراهای شهر بود.

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: در تاریخ ۲۰ تا ۲۶ اسفند سال گذشته ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات شوراها انجام و رسما ۷۱۳ نفر ثبت‌نام کردند که مارگون با ۲۷ نفر کمترین و بویراحمد با ۲۱۹ نفر بیشترین ثبت‌نامی را داشتند.

محمدی با بیان اینکه در این دوره از انتخابات شوراها شاهد مشارکت ۶ درصدی بانوان هستیم، گفت: از تعداد ۷۱۳ نفر ثبت‌نامی، تاکنون ۵ نفر انصراف خود را اعلام کردند، ۲۰ فروردین هم آخرین زمان انصراف داوطلبین انتخابات شورای شهر است.

وی با بیان اینکه هیات‌های اجرایی انتخابات شوراهای شهر در مدت ۵ روز تشکیل جلسه دادند، گفت: بعد از اتمام زمان ثبت‌نام، استعلام داوطلبان از مراجعه چهارگانه صورت گرفت و هم‌اکنون فرآیند تعیین صلاحیت‌ها در هیات‌های اجرایی در حال انجام است و پس از آن پرونده جهت تصمیم‌گیری تعیین صلاحیت نهایی به هیات‌های نظارت که ترکیبی از هیات نظارت شورای نگهبان و مجلس است ارسال می‌شود.

محمدی در بخش دیگری از سخنانش، گفت: ۸ فروردین تا ساعت ۱۸ روز گذشته ثبت‌نام داوطلبان میان‌دوره‌ای مجلس در شهرستان‌های باشت و گچساران صورت گرفت که ۲۱ نفر ثبت‌نام کردند، یک نفر خانم و یک نفر حوزوی است که در مرحله استعلام چهارگانه داوطلبان میان دوره‌ای مجلس هستیم.

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: پس از استعلام از مراجعه چهارگانه، بررسی تعیین صلاحیت‌ها در هیات‌های اجرایی با نظارت شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت انجام می‌شود البته فرآیند طولانی است و حدود ۱.۵ تا دو ماه طول می‌کشد.

وی همچنین از زمان شروع ثبت‌نام داوطلبان انتخابات شورای روستا و عشایر خبر داد و گفت: ثبت‌نام از فردا ۱۶ فروردین آغاز و ۲۲ همین ماه به اتمام می‌رسد، چهار روش اپلیکشن موبایلی، نسخه رایانه‌ای، ثبت‌نام از طریق کافی‌نت‌ها و حضور در فرمانداری وجود دارد که توصیه می‌کنیم داوطلبان غیرحضوری ثبت‌نام کنند.

محمدی عنوان کرد: برای داوطلبان شورای روستا و عشایر قبل از پایان زمان ثبت‌نام در صورت تشخیص هیات‌های اجرایی، استعلام انجام و رسیدگی‌ها در هیات‌‌های نظارت شورای نگهبان و مجلس انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه زمان تبلیغات برای انتخابات شوراهای شهر و روستا و میان دوره‌ای مجلس ۷ روز است، گفت: متناسب با فرآیند انتخابات آموزش لازم را انجام می‌دهیم که اولین گام آموزش فرمانداران و بخشداران است.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت