پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 17 فروردین 1400 ساعت 13:01:: شناسه خبر: 95990

بی‌تفاوتی نسبت به دستورالعمل‌های کرونا کهگیلویه را به وضعیت قرمز رساند

امام جمعه شهرستان کهگیلویه گفت: با وجود هشدارهای قبلی محدودیت‌های کرونایی در تعطیلات نوروزری اعمال نشد و فعالیت‌ها در وضعیت قرمز آزاد بود.

صدای جنوب:

حجت‌الاسلام علی وحدانی‌فر امروز در نشست فوق‌العاده ستاد مقابله با کرونا در شهرستان اظهار داشت: بی‌تفاوتی نسبت به دستورالعمل‌های کرونا شهرستان ما را به وضعیت قرمز رساند.

امام جمعه شهرستان کهگیلویه گفت: با وجود هشدارهای قبلی محدودیت‌های کرونایی در تعطیلات نوروزری اعمال نشد و فعالیت‌ها در وضعیت قرمز آزاد بود.

وی با بیان اینکه شواهد نشان می‌دهد تردد مسافران غیر بومی به ویژه از خوزستان در سطح شهر زیاد بود، افزود: اگر در ورودی‌ها سخت‌گیری می‌شد شاهد این وضع نبودیم.

حجت‌الاسلام وحدانی‌فر تصریح کرد: با گذشت بیش از یک سال از ورود ویروس همه‌گیر کرونا هنوز برخی از مسؤولان نسبت به دستورالعمل‌ها آگاهی کامل ندارند و گروه مشاغل را برای اعمال محدودیت‌ها تشخیص نمی‌دهند.

وی گفت: به نظر می‌رسد هماهنگی و تعامل دستگاه‌ها برای اجرای مصوبه‌های ستاد مقابله با کرونا در شهرستان ضعیف است و دستورالعمل‌های ستاد ملی جدی گرفته نمی‌شود.

حجت‌الاسلام وحدانی‌فر با بیان اینکه رفتارهای چندگانه در برخوردها و تصمیم‌های احساسی و سلیقه‌ای مشکلی را حل نمی‌کند، ادامه داد: دستورات ستاد ملی لازم الاجرا است هر آنچه در دستورالعمل فعالیت مشاغل آمده است با وحدت رویه در شهرستان اعمال شود.

وحدانی‌فر گفت: با ورود کرونا جهان در یک بلای فراگیر فرو رفت و بشریت از کنترل ویروس ناتوان است همه توان علمی در مقابل یک ویروس کوچک عاجز شده و یارای مقابله ندارد.

 دارا کریمی‌نژاد نیز در نشست ستاد مقابله با کرونا با اشاره به وضعیت قرمز شهرستان اظهار داشت: لازم است محدودیت‌هایی به مدت دو هفته اعمال شود.

فرماندار کهگیلویه تصریح کرد: آرایشگاه‌ها باید تعطیل شوند، فعالیت دفاتر ازدواج با محدودیت سه نفر مجاز و شرکت بیش از ۲۰ نفر در مراسم تشییع اموات ممنوع می‌شود.

رئیس ستاد مقابله با کرونای شهرستان، شبکه بهداشت، اماکن، نیروی انتظامی، دادگستری، بخشداری، پلیس راهور، صمت و اتاق اصناف را ملزم به اجرای مصوبه‌های اعمال محدودیت‌های دو هفته‌ای کرد.

وی در خصوص دورکاری کارمندان تصریح کرد: اعمال دورکاری در برخی از ادارات که نیروی انسانی کافی ندارند قابل اجرا نیست و چه بسا دورکاری باعث تجمع ارباب رجوع و تأخیر در خدمات‌دهی نیز می‌شود.

کریمی‌نژاد با بیان اینکه خیابان‌های منتهی به مرکز شهر از امروز مسدود می‌شود، افزود: فعالیت مشاغل گروه ۲ تا چهار تعطیل وه مشاغل۲، سه و چهار از امروز تعطیل خواهد شد.

کریمی‌نژاد با اشاره به اینکه تعطیلی تالارها مجالس عروسی را به زمین‌های اطراف کشانده است،گفت: به منظور جلوگیری از برگزاری مجالس عروسی در محدوده تالارها زمین‌های خالی اطراف این مراکز شخم زده شود.

بر پایه گزارش صدای جنوب در این نشست، تعطیلی دو هفته‌ای شهرستان به تصویب رسید.

در این نشست مقرر شد همه مبادی ورودی به مرکز شهر دهدشت از ساعت ۱۴ امروز مسدود و بازارها و مراکز تجاری تعطیل و از فعالیت مشاغل گروه ۲ تا چهار جلوگیری شود.

مسدود شدن ورودی شهر از پل پادوک برای جلوگیری از ورود مسافر از دیگر تصمیم‌های ستاد مقابله با کرونا بود.

ستادمقابله با کرونا همچنین ممنوعیت برگزاری مراسم تدفین با جمعیت بالای ۲۰ نفر را تصویب و مقرر کرد نماز میت در محل غسالخانه و با جمعیت اندک برگزار شود.

بنا به تصمیم این ستاد اداره برق برای جلوگیری از فعالیت اصناف برق واحدهای تجاری از جمله بازار روز، شب بازار و پاساژها را قطع خواهد کرد.

فعالیت بانک‌ها منوط به کسب تکلیف از مرکز استان شد.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت