پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 25 فروردین 1400 ساعت 16:01:: شناسه خبر: 96397

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان لنده خبر داد:

کاشت ۵۸ هکتار گیاهان دارویی و کینوا در شهرستان لنده+تصاویر

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان لنده از کاشت بیش از ۵۸ هکتار انواع گیاهان دارویی برای اولین بار دراین شهرستان خبرداد.

صدای جنوب

به گزارش صدای جنوب شهرستان لنده، حکمت الله همتی نژاد با اشاره به اهمیت گیاهان دارویی و مفید بودن این گونه ها در سلامتی انسان گفت:گیاهان دارویی نقش مهمی در سلامت انسان ها و پیشگیری از بیمارها دارند به طوری که بخش اعظمی از این گیاهان در صنعت دارو سازی مورد استفاده قرار می گیرد.

وی افزود: در دوسال گذشته تلاش های خوبی برای کشت گیاهان داروئی در سطح شهرستان لنده با برگزاری دوره های مختلف آموزشی در سطح شهر و روستاهای شهرستان با همکاری بنیادعلوی برگزار شده است.

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان لنده تصریح کرد: کاشت گیاهان دارویی علاوه بر تامین نیازهای عطاری ها، شرکت های دارو سازی می تواند باعث اشتغالزایی و تامین بخش اعظمی از درآمدها و صرفه جویی اقتصادی را برای کشاورزان داشته باشد که در تمام دروه های آموزشی تاکید برای اقتصادی بودن کاشت این گیاهان نیز اعلام شد.

وی تاکیدکرد:امسال و با اطلاع رسانی های صورت گرفته از سوی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان و با همکاری خوب بنیاد علوی در سطح شهرستان بیش از ۵۸ هکتار گیاهان دارویی در سطح مزارع کشاورزی لنده کشت شده است.

همتی نژاد گفت: از این تعداد ۲۵هکتار زیره و سیاهدانه، ۲۳هکتار نعناع فلفلی،لیمو و آویشن،رزماری و ۱۰هکتار نیز کینوا در سطح مزارع کشاورزی کشت شده است که این مهم در حال تبدیل شدن به یک حرکت جهادی برای کشت گیاهان دارویی در سطح شهرستان است.

وی تاکیدکرد: امیدوارم در سال جاری که از سوی مقام معظم رهبری به نام تولید، مانع زدایی ها وپشتیبانی ها است بتوانیم تولیدات را در بخش کشاورزی به بهترین سطح ممکن برسانیم و حمایت ها و پشتیبانی های لازم را با رفع موانع در پیش بگیریم.

تصاویر  تکمیلی

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت