پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 24 آذر 1395 ساعت 06:09:: شناسه خبر: 9646

متن و حاشیه نشست تعدادی از جوانان کهگیلویه با فرماندار/تصاویر

پوزش:متاسفانه مردم برای کوچکترین امور به فرمانداری مراجعه می کنند و چنین نشست‌هایی اگر با تأخیر برگزار می‌شود به خاطر مشغله کاری حوزه فرمانداری برای پیگیری امور مراجعین وسایر فعالیت های این حوزه است.

پایگاه خبری صدای جنوب:

فرماندارکهگیلویه وعده خودراعملی نمود و درنشستی با جوانان کهگیلویه  درجریان دغدغه‌های انها قرار گرفت.

به گزارش صدای جنوب، نشست هم‌اندیشی فرماندار با جمعی از جوانان فعال شهرستان عصرسه شنبه در سالن کنفرانس فرمانداری دهدشت برگزار شد.

در این نشست علاوه برکاظمی جو رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آقایان جریده،موسویان معظم،اذرنیا،کاظمی،دولتخواه،جمالی ،مومومن نسب وتنی چنداز دیگر جوانان حضور داشتند و پیرامون مسایل و مشکلات شهرستان ضعف مدیریت شهری و انتقاد از شوراوعلل توسعه نیافتگی ودیگرموارد بحث نمودند .

هرچندمشاور فرماندار در امور جوانان در ابتدای نشست چارچوب خاصی تعریف و خواستار پرهیز از بیان مباحث تنش‌زا و ورود به حوزه سیاست گردید اما این تذکر چندان کارساز نبود و بخشی از وقت حول این محور چرخید.

مدیر سایت نقد آزاد درابتداگفت:درد من دهدشت است و فرماندار را مقصر این وضعیت نمی‌دانم، بلکه وکلای مردم مقصرند.از همه کسانی که در بیچارگی شهر،فرار سرمایه‌های فکری و اقتصادی و مسافران یاسوج،بوشهر و عسلویه مقصرند گلایه دارم.

سیروس محبت‌پور  اظهار داشت: کهگیلویه دیار دردهاست و مهربانی بیش از اندازه ومسامحه زیاد در بعضی اوقات ضعف فرماندارکهگیلویه را تداعی می کند واین مقدار مهربانی درهیاهوی امروزی می بایست بازنگری شود.
وی گفت: ۲۱ خرداد از آمدن تکنوکراتی که برای نجات کهگیلویه آمده بود خوشحال شدیم و امیدوار بودیم با آرامش نسبی و بدون تنش کشتی به گل نشسته این دیار را هدایت کند.

فعال فرهنگی شهرستان از انتصاب معاون فرماندار که از بدنه جوانان است به دیگر نقاط امیدواری نام برد و خطاب به علی پوزش گفت:تعدادی از محله‌ها و روستاهای شهرستان از حیث آلوده بودن به مواد مخدر ستاره‌دار شده اما هیچ گاه نگفتید برای این مناطق چه برنامه‌ای دارید و چکار می‌کنید.

محبت‌پور افزود: بلادشاپور که مهد تمدن است بلاد تزریق و مأمنی برای عده‌ای شده که قربانی مدیریت ضعیف۴۰ سال پیش تاکنون شدند.

وی با بیان اینکه برای جلوگیری از وضعیت شهرستان چکار کردید، افزود: چه دوره‌هایی برای پیشگیری از بلای خانمان سوز اعتیاد کردید؟
وچرا جاده پاتاوه دهدشت فقط برای گرفتن عکس یادگاری مسئولان مورداستفاده قرارمی گیرد.

محبت پور درپایان ازعملکردتمامی نمایندگان مجلس شورای اسلامی به سبب عملکرد ضعیف درگذشته انتقادنمود.

سید محسن موسویان معظم از دیگر جوانان منتقد به عملکرد فرماندار بود که سخنانش برای لحظاتی تنش زا شد..

img_20161214_002750
وی که با توپ پر به جلسه آمده بود باگفتن اینکه آرزوی پایان حکمرانی حکومت «ساداتیسم» در استان دارم از سیطره یک طایفه خاص بر کرسی‌های مدیریت استان انتقاد کرد و گفت: حکومت ساداتیسم «طایفه ساداتی» در منطقه ما حاکم شده است.

*این سخن باواکنش تند فرماندار،رییس اداره فرهنگ وارشاداسلامی و سایر جوانان قرارگرفت که منجر به عذرخواهی موسویان معظم از بیان این واژه هاشد.
وی با اشاره به اینکه همیشه نقدها را گفتیم حنجره‌مان پاره و دیگر خسته شدیم، افزود: امیدوارم به زودی فرماندار عوض شود و فرماندار جدید روی کار آید.

دبیر حزب مؤتلفه استان کهگیلویه و بویراحمد به وضعیت شهرداری و بی‌توجهی مدیریت شهری به وظایف اساسی اشاره و با ابراز تأسف گفت: اما در شرایطی که فرماندار هم می‌گوید دستم بسته است چکار می‌توان کرد؟ باید تحمل کنیم.

این جوان افزود: در دوران بنی صدر هم مردم چوب انتخابشان را خوردند حالا هم باید بسوزیم و بسازیم و تاوان پس دهیم.

سید رضا کاظمی که کارشناسی تر از بقیه صحبت می کرد سخنان خودرا باتمجیدازفرماندار اغازکرد.
وی روی آوردن فرماندار به جوانان را نوید اعتماد به این قشر در آینده دانست و گفت:شهرستان ما پتانسیل‌های خوبی در حوزه‌های مختلف دارد که شکوفا شدن انها ورود بخش خصوصی را می‌‍‌طلبدو نباید نامتکی به بودجه های دولتی باشیم‌.
کاظمی حفظ امنیت روانی جامعه درفضای پرملتهب مجازی را نیازمند نظارت بیشتری دانست وگفت مشکل امروز جوانان شهرستان «شام»یعنی شغل،ازدواج ومسکن می باشد.

img_20161214_002753

وی عملکرد رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان را تحسین برانگیز خواند و افزود: در حوزه فرهنگ عمومی منهای آقای کاظمی‌جو نقاط مثبتی دیده نمی‌شود.

کاظمی در واکنش به واژه ساداتیسم ازسوی موسویان معظم نیزگفت:بهتراست دربیان هرصحبتی ابتداکمی فکرکنیم.

وی گفت:اینکه دربرخی از مدیریت ها جایگاهی نداریم نباید اسباب تهمت یا توهین وبیان هر حرفی گردد

شهریار جمالی از دیگر جوانان شرکت کننده در این نشست مطالبی درباره فضای سبز،عدم نظارت بر بنگاه‌های اتومبیل،خلأ فعالیت فرهنگی مربوط به راهنمایی و رانندگی و پروسه طولانی روند شکل‌گیری تشکل‌های مردم نهاد مطرح کرد و گفت: ماهیت راه‌اندازی سمن‌ها بر کمک به دولت است باید زمینه فراهم شود تا بتوانند بدون اتلاف وقت و پیچ و خم‌های اداری تشکیل شوند.
وی افزود:آنچنان فضای تهمت وتملق ودروغ زیادشده که احساس آدم خوب وجودندارد دربرخی موارد به باورتبدیل میشود ولی بایدپذیرفت دراین فضای آلوده آدم خوب هم هست.
وی ازوضعیت فرهنگی در دانشگاه ها هم انتقادکرد.

img_20161214_101516

سید ایرج کاظمی‌جو رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه هم دراین نشست از حمایت فرماندار و مساعدت مالی به حوزه فرهنگ و هنر گفت و اینکه بعد از ۱۲ سال با تأمین اعتبار سالن پلاتوی تخصصی برای انجمن نمایش راه‌اندازی شده است.
کاظمی جو که سخنان خود راباشعر اغازنمود اظهارداشت:انتقادهای منصفانه به توسعه کمک می کند.
وی گفت:لازمه نتیجه گیری چنین جلساتی تشکیل کارگروه وپیگیری مصوبات در جلسات آینده هست.
کاظمی جو بانمایش های خیابانی در محله های کمتر برخوردار به ارتقای فرهنگ کمک سعی در ارتقای فرهنگ و حل معضلات موجود داریم.
وی باانتقادازواگذاری ساختمان شیشه ای مرکزشهربه راهنمایی و رانندگی تصریح کرد:این ساختمان میتوانست محل اجرای کاره ای فرهنگی مثل گالری نقاشی باشد.
این مدیر ادامه داد:جهان امروز جهان فرهنگ است و ماتادرزمینه فرهنگ پیشرفت نکنیم در زمینه های اقتصادی عمرانی و… پیشرفت نمیکنیم.
وی بسیاری ازمدیران را درکهگیلویه غریبه بافرهنگ دانست وگفت:امروزمدیرانی هستند که به جای بلادشاپور این میراث ماندگار از واژه کلگه کهنه استفاده می کند واین جای تاسف است.
کاظمی جو خواستار حمایت ازتنهاسینمای استان ،سینمادهنادشد وگفت امروزدراین سینما فیلم های روز سینمای کشور نمایش داده میشود.
سید کمال دولتخواه فعال ترین جوان شهرستان در چنین جلساتی نیز خواستار تشکیل بانک اطلاعات برای همه جوانان فعال شهرستان شد.
وی جوان راسازه اجتماعی دانست که زمینه ساز توسعه میشود.
دولتخواه افزود:نباید راندمان جوانان بابرنامه ریزی های غیراصولی نادیده گرفته شود.

img_20161214_002805
دولتخواه رؤسای دانشگاه‌های آزاد و پیام نور را به باد انتقاد گرفت و عملکرد ضعیف این مدیران در واحدهای دانشگاهی شهرستان را ضعیف عنوان کرد وگفت: اما در دانشگاه علمی کاربردی خوب کار می‌شود.

مسؤول انجمن مردم نهاد یاران مانا ضمن برشمردن نیازمندی‌های قشر جوان و راهکارهای پویا شدن جوانان گفت: استفاده ابزاری از جوانان در برهه‌های مختلف باعث شده آنها نتوانند پیشرفت کنند و اگر کاری انجام می‌دهند برای مسایل شخصی و فردی است.

وی با اشاره به ضرورت توجه به کارکرد مدیران در انتصابات بیان کرد: نیروهای اصولگرا بهتر از اصلاح طلبان ضعیفی است که در شهرستان به کار گمارده شده است.

این جوان اصلاح طلب افزود: از فرماندار می‌خواهم جلوی زیاده‌خواهی مدیران کل در عزل و نصب‌ مدیران شهرستان را بگیرد و امیدوارم این ایستادگی تداوم داشته باشد.

شهرام مؤمن نسب نیز درسخنانی اظهارداشت:نگاه ثلاث وبویراحمدی افتی خطرناک است که مسئولان و نخبگان نباید اجازه دهند چنین مباحثی وارد جامعه شود.
وی اتحادوهمدلی مردم رادرطول تاریخ زبانزد دانست و گفت:متاسفانه بعضی افراد برای نیل به هدف های شخصی و یاباندی به چنین مباحثی دامن میزنند.

img_20161214_002747
مشاور رسانه ای عدل هاشمی پور  در ادامه پیچیدگی مراحل ثبت انجمن‌های مردم نهاد را یک معضل خواند و با تأکید بر ضرورت حمایت از متقاضیان راه‌اندازی تشکل مردم نهاد گفت: پروسه طولانی و پیچیدگی ثبت سمن‌ها جوانان را از روی آوردن به این تشکل‌ها دلسرد می‌کند.

در ادامه علی پوزش که باارامش به سخنان تمامی مدعوین گوش داده بود به تشریح وضعیت پروژه‌‌های عمرانی شهرستان و مقایسه منابع درامدی دولت نسبت به گذشته پرداخت و رسیدن به منصب فرمانداری کهگیلویه در بدترین شرایط اقتصادی راناشی از کم شانسی خودذکرکرد وتاکیدکرد: با وجود مشکلات بودجه‌ای اما شاهد روند رو به رشدی در پیشرفت پروژه‌ها هستیم.

فرماندار کهگیلویه تصریح کرد:دراین مدت تلاش های زیادی برای حل مشکلات اقتصادی و بیکاری جوانان شکل گرفته و بعنوان مثال در صورت موافقت با ساخت نیروگاه سیکل ترکیبی بیش از یک هزار شغل در شهرستان ایجاد خواهد شد.

img_20161214_101509

پوزش خود را فراری از جوانان ندانست و تصریح کرد: متاسفانه مردم برای کوچکترین امور به فرمانداری مراجعه می کنند و چنین نشست‌هایی اگر با تأخیر برگزار می‌شود به خاطر مشغله کاری حوزه فرمانداری برای پیگیری امور مراجعین وسایر فعالیت های این حوزه است.
فرماندار با تقدیرویژه از اداره اوقاف شهرستان وپویایی این اداره درهمه امورازجمله امور فرهنگی گفت:حفظ آرامش درجامعه مرهون تلاش ها و هوشیاری نیروهای نظامی وانتظامی است .
پوزش نقدرابرای پیشبرد امورضروری دانست و گفت:بانقدمنصفانه میتوانیم بسیاری ازمشکلات را رفع نماییم.
وی با بیان اینکه با همکاری امور جوانان نشست‌های ماهیانه با حضور سایرجوانان برگزار می‌شود افزود: باانتخاب ریحان نژاد بعنوان روابط عمومی جدید فرمانداری اطلاع رسانی و هماهنگی ها شکل بهتری گرفته است.
پوزش بادعوت ازتمامی کهگیلویه ای های مهاجرت کرده خواستار بازگشت وسرمایه گذاری در زادگاه خودشدوگزارش مفصلی پیرامون فعالیت های اقتصادی به جوانان حاضردرنشست ارایه نمود.
وی به نتایج برجام نیزاشاره کرد وتجهیزات پزشکی ودارو،سهولت کشتیرانی،فروش نفت را از حداقل این نتایج برشمرد وتاکیدکرد دراجرای برجام بدعهدی ازطرف امریکا دیده میشود که تصمیم قاطع نظام دربرابر ان اتخاذخواهدشد.
علی پوزش گفت: با نماینده مردم شهرستان نیز تعامل خوبی دارم و امیدوارم پتانسیل‌های آقای هاشمی‌پور در جهت حل مشکلات بکار گرفته شود.

وی در پاسخ به انتقاد از همراهی مدیران در سرکشی نماینده از پروژه‌ها گفت: منعی در همراهی با نماینده وجود ندارد اما هر مدیری که بخواهد نماینده را همراهی کند باید با اجازه قبلی از فرماندار باشد.
وی در پایان بیماری را علت حضورنیافتن مشاور بانوان خود در فرمانداری بیان کرد.

img_20161214_101458

*تعداد زیاد صندلی خالی و حضورنیافتن بانوان به جز یک نفر و همچنین تذمریکی ازخبرنگاران درزمینه چگونگی انتخاب این افراد،طعنه زدن به برجام،پچ پچ مداوم خبرنگاران،وجودجوانانی که خودمهاحرت کرده بودند اما از مهاجران انتقادمیکردند،و بیان واژه چسبیدن امپرساداتی دربرابرواژگان حکومت ساداتیسم ودرنهایت ارزوبرای تغییر فرمانداری ازجانب موسویان معظم فعال سیاسی منتقد و فراری برخی از مشتاقان سرمایه گذاران دردهدشت ازجمله حاشیه های این نشست بود.

img_20161214_002728 img_20161214_002816 img_20161214_002813 img_20161214_002756 img_20161214_002735

نظرات

  1. ... گفت:

    بسیار عالی درود

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت