پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 28 فروردین 1400 ساعت 21:01:: شناسه خبر: 96562

مراسم تدفین با حضور حداقلی افراد باشد/رعایت فاصله اجتماعی از ضروریات است

اشاره: مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های بینندگان صدای جنوب است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست.
بینندگان صدای جنوب می توانند با ارسال یادداشت خود، مطلب ذیل را تایید یا نقد کنند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به روند افزایشی شیوع کرونا در استان، گفت: مراسم کفن و دفن در آرامستان‌ها باید با حضور حداقلی افراد انجام شود

به گزارش خبرنگار صدای جنوب   از یاسوج حسین کلانتری در یکصد و بیست و نهمین جلسه ستاد استانی کرونا اظهار کرد: مراجعه به مراکز درمانی ۱۶ و همچنین ۲۴  ساعته در استان افزایش داشته است و حدود ۳۰ درصد بیش از هفته گذشته در این هفته مراجعه کننده داشته‌ایم که آماری معنادار است چرا که ویروس به شدت در حال چرخش و گردش بوده و کار خود را می‌کند و با کمال تأسف آمار بستری‌ها ۲۰ درصد افزایش داشته است 

وی  با بیان اینکه روند بستری ها ۲۰ درصد افزایش دارد، گفت: روند افزایشی نشان می دهد مراقبت ها توسط مردم باید بیشتر شود، در این راستا با کسانی که رعایت نمی کنند برخورد جدی می شود.
نماینده عالی دولت در استان  با بیان اینکه گزارشی در خصوص عدم رعایت پروتکل ها توسط ادارات دریافت نشده است، گفت: رعایت فاصله اجتماعی از ضروریات است، در این راستا کسی که متحمل مصیبت می شود با او همدردی می کنیم و فردی که تلاش دارد مراسم عزا را با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار کند نشانه از شخصیت اوست.
کلانتری با بیان اینکه صیانت از جان مردم توسط ریش سفیدان، معتمدان، اصحاب رسانه باید دنبال شود، گفت:  تشییع جنازه از ساعت. ۷ تا ۹ صبح با اخذ تعهد و حداکثر با ۳۰ نفر برگزار شود و کسانی که رعایت نکنند تحت پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت.
وی افزود: امروز تشییع جنازه ای که خلوت تر است با درنظر گرفتن سلامت مردم شخصیت او بیشتر است.
استاندار استان با بیان اینکه در هر شهرستانی که تشییع جنازه شلوغ باشد با فرماندار شهرستان بدون تعارف  برخورد خواهد شد، گفت: توزیع کالا نباید با هر گونه تجمع باشد، در غیر اینصورت رعایت فاصله اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی وجود داشته باشد.

کلانتری  ادامه داد :مدیران عضو ستاد و غیر عضو مسئول عملکرد مجموعه خود هستند باید نظارت بیشتری بر کار آنها داشته باشند اگر گزارشی به دست ما برسد که فلان دستگاه رعایت نمی‌کند برخورد قاطع می‌کنیم چرا که در برابر جان یک نفر در استان مسئول هستیم نیروی انتظامی نیز باید بدون هیچ ملاحظه با متخلفین برخورد کند.

استاندار همچنین به فعالیت مشاغل در استان اشاره کرد و گفت: مشاغل ممنوعه نباید فعالیت کنند فقط گروه شغلی یک باید در مناطق قرمز فعالیت کند و همه تلاش ما برای این است که وضعیت را برگردانیم تا همه گروه‌های شغلی فعال شوند الان وضعیت به گونه ای است که تنها جان مردم برای ما مهم است.

 

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت