پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 21 اردیبهشت 1400 ساعت 09:02:: شناسه خبر: 97991

افزایش ساخت و ساز و مهاجرت معکوس تابع مولفه های زیادی است

فرهنگ زیربنای توسعه هر جامعه ای است. اگر فرهنگ نباشد، میزان هزینه بکار گرفته شده برای زیرساخت های شهر به هدر خواهد رفت(نبود فرهنگ استفاده از امکانات شهری برابر است با استفاده نادرست یا تخریب آنها و این یعنی متحمل شدن هزینه دوباره).

صدای جنوب:

در ادامه گفت و گوی پایگاه خبری صدای جنوب با کاندیدای انتخابات شورای اسلامی شهر دهدشت،اینبار با یکی از جوانان که خود را به قضاوت مردم سپرده به گفتگو نشسته ایم.

در ابتدا خودتان را معرفی کنید واز سوابق تان بگویید.

داریوش حفیظی فرد متولد دهدشت،دارای مدرک فوق لیسانس آموزش زبان انگلیسی از دانشگاه قم،مسلط به زبان انگلیسی، مدرس کلاس های تافل و آیلتس، مولف کتاب های نکته ها و ظرائف ترجمه و آموزش زبان انگلیسی به شیوه نوین یادگیری، دارای مقالات متعدد در مجلات خارجی، مدرس دروس دانشگاهی و مدارس غیرانتفاعی، دارای مقام اول و سوم مسابقات احکام و نهج البلاغه دانشجویان کشور می باشم.
دلیل کاندیدشدن تان را در این برهه بیان فرمایید:
تغییر در زیرساخت های شهری، استفاده از فضاهای محیطی بالقوه به فضاهای بالفعل برای ایجاد رفاه شهروندان، زیباسازی پایدار محیط شهری، فراهم نمودن درآمدهای پایدار شهرداری و .. من را بر ان داشت که در این عرصه ورود کنم.
شورای شهر می تواند در زمینه فرهنگی نقش زیاد و مثبتی داشته باشد.برنامه های شما در این حوزه چیست؟

در حوزه فرهنگی و آموزشی می توان ایجاد طرح های آموزشی با همکاری نهادهای آموزشی از جمله آموزش و پرورش به آموزش شهروندان پرداخت.
برنامه های فرهنگی باید پایدار باشند نه مقطعی.
فرهنگ زیربنای توسعه هر جامعه ای است. اگر فرهنگ نباشد، میزان هزینه بکار گرفته شده برای زیرساخت های شهر به هدر خواهد رفت(نبود فرهنگ استفاده از امکانات شهری برابر است با استفاده نادرست یا تخریب آنها و این یعنی متحمل شدن هزینه دوباره).
ان چه امروز باید در اولویت شورا و شهرداری باشد توجه به امور عمرانی و همچنین برنامه ریزی در زمینه ایجاد فضای نشاط و اسایش مردم است،نظر شما در این باره چیست؟

در زمینه عمرانی و ورزشی هم باید با توجه به توانایی مالی شهرداری در این زمینه گام برداشت و از دادن وعده های واهی خودداری نمود،زیرا تا هنگامی که هر سازمانی و از جمله شهرداری توانایی مالی نداشته باشد، حرف زدن از ساخت و ایجاد مکان ورزشی و عمرانی وعده ای بی سرانجام است.

نقش بانوان در دوره های قبلی شورا مغفول مانده و ازاین ظرفیت در توسعه شهردهدشت توجهی نشده ،ایا شما در این زمینه برنامه ای دارید و جایگاه بانوان در نگاه شما به مسایل شهری چه میتواند باشد؟

بانوان تاکنون حرکت و جنبش ملموس و قابل مشاهده ای برای ورود به پارلمان شهری دهدشت انجام نداند؛ شاید دلیل این امر به بافت و فرهنگ سنتی حاکم بر شهر ما بر می گردد که هنوز چنین جایگاه هایی را مختص مردان می دانند_ هر چند در دوره ای نماینده زن در شورای شهر وجود داشت و مقایسه تعداد ثبت نام کنندگان مرد و زن خود مبین چنین دیدگاهی است که در این رابطه می طلبد سازمان ها و نهادهای مسئول جهت تشویق هرچه بیشتر بانوان اقداماتی انجام دهند و در تعریفی دیگر باید به بانوان در شهرداری میدان داد.
مسائل قومی و قبیله ای تا کنون در کهگیلویه اثرات منفی زیادی برجای نهاده و شهرداری هم از این قاعده مستثنی نیست،با این پدیده چه باید کرد و راهکار شما چیست؟
مسائل قومی و قبیله ای برای توسعه و پیشبرد اهداف شورای شهر با جنبه های منفی همراه است و نباید بر آن تمرکز و تاکید شود، با این حال به لحاظ بافت فرهنگی باید پذیرفت که در انتخابات شورای شهر ما جز لاینفک این عرصه خواهد بود انتظار برای نبود انتخابات طائفه ای و قبیله ای بسیار دور از ذهن خواهد بود.
معیار شما برای انتخاب شهردار دوره آتی شهر دهدشت:

شهردار باید از جنبه های مختلف از جمله قدرت مدیریت شهری، توانایی ارتباط با مدیران استانی و کشوری و… دارای توانایی باشد.

 شوراهای گذشته دستاوردهایی داشته اند اما در برخی موارد کارایی انها تحت تاثیر حواشی قرار گرفت.بعنوان یک شهروند از نقاط قوت و ضعف شوراهای گذشته صحبت کنید.

نقاط ضعف و قوت شوراهای گذشته را باید بر عهده شهروندان گذاشت و آنها بهتر می توانند در این مورد قضاوت کنند
و صحبت پایانی:

افزایش ساخت و ساز و مهاجرت معکوس تابع مولفه های زیادی است که برنامه های گسترده ای می طلبد و می توان گفت که فراتر از وظایف شورای شهر است.

و از پایگاه خبری صدای جنوب هم در زمینه ترتیب دادن این مصاحبه قدردانی میکنم.فرصت

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت