پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 21 اردیبهشت 1400 ساعت 17:02:: شناسه خبر: 98047

معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان:

سایت های غیرمجاز به دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان معرفی می شوند

حمید نادریان معاون فضای مجازی و رسانه دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان با اظهار اینکه در کهگیلویه و بویراحمد، تعداد ۱۳۴ رسانه در فضای مجازی فعالیت می نمایند اعلام کرد: برخی از سایت‌های مزبور غیرمجاز هستند و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و پلیس فتا مؤظفند نسبت به شناسایی و رصد فعالیت‌های این سایت های غیرمجاز اقدام و آنها را به دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان معرفی نمایند.

صدای جنوب:

با توجه به اینکه برخی از سایت‌ها و فعالین فضای مجازی در برخی پیج های خود، اقدام به توهین نسبت به اشخاص می‌نمایند و بصورت گسترده در فضای مجازی آن را منتشر نموده که با تشکیل پرونده موضوع تعقیب قضایی و برخورد مطابق با قانون اعمال خواهد شد

به گزارش صدای جنوب به نقل از  روابط عمومی و ارتباطات دادگستری کل استان کهگیلویه و بویراحمد و خبرنگار خبرگزاری میزان در استان، در نشستی که امروز در دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد، مسئولان قضایی، امنیتی،نظامی، انتظامی و اجرایی گرد هم آمدند تا نسبت به مواردی که در فضای مجازی به نوعی فضای استان را تحت‌الشعاع قرار می‌دهند تصمیم گیری نمایند.
در این نشست به مواردی از قبیل؛ شناسایی افرادی که در فضای مجازی در خصوص انتخابات میان دوره ای مجلس شورای اسلامی اقدام به سیاه نمایی یا هتک حیثیت افراد می‌نمایند و نیز رسانه ها و سایت و کانال هایی که اقدام به نظرسنجی بدون مجوز نموده و این نظر سنجی ها را منتشر می‌نمایند، بحث و تبادل نظر شد و مصوباتی به همراه ضمانت اجرای خاص، تعیین گردید.
یکی از مواردی که اکنون در فضای مجازی استان که در آن اظهار نظرهای متنوعی می‌شود، انتخابات میان‌ دوره‌ای در حوزه انتخابیه گچساران و باشت می باشد که فضای مجازی می‌تواند، از التهابات انتخاباتی که تحت الشعاع مسائل قومی و قبیله ای قرار می‌گیرد، بکاهد، که این موضوع نیز در این جلسه بررسی شد.
در این نشست حمید نادریان معاون فضای مجازی و رسانه دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان در سخنانی اظهار داشت: با توجه به اینکه برخی از سایت‌ها و فعالین فضای مجازی در برخی پیج های خود، اقدام به توهین نسبت به اشخاص می‌نمایند و بصورت گسترده در فضای مجازی آن را منتشر نموده که با تشکیل پرونده موضوع تعقیب قضایی و برخورد مطابق با قانون اعمال خواهد شد.

معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان با اظهار اینکه در استان، تعداد ۱۳۴ رسانه در فضای مجازی فعالیت می نمایند اعلام کرد: برخی از سایت‌های مزبور غیرمجاز هستند و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و پلیس فتا مؤظفند نسبت به شناسایی و رصد فعالیت‌های این سایت های غیرمجاز اقدام و آنها را به دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان معرفی نمایند.
دکتر نادریان به انتخابات پیش روی خرداد ماه امسال در استان اشاره نمود و گفت: علیرغم آنچه در اکثر نقاط کشور صرفاً انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و ریاست جمهوری برگزار می گردد، اما در استان ما، با تلاقی سه انتخابات در سه عرصه ملی و استانی و شهرستان مواجه هستیم. در برخی از نقاط کشور با توجه به اینکه انتخابات تعیین نمایندگی مجلس شورای اسلامی به انتخابات میان ‌دوره‌ای موکول شده است و در استان کهگیلویه و بویراحمد در حوزه انتخابیه گچساران و باشت، انتخابات میان‌دوره‌ای برگزار می گردد.
وی افزود: با توجه به ویژگی این انتخابات در حوزه انتخابی گچساران و باشت، نیازمند آن هستیم که با رصد فعالیت ها و با همکاری مردم فهیم و همواره در صحنه این استان، که همواره با تعصب خاص خود به آرمان های نظام مقدس جمهوری اسلامی، همیشه طلایی ترین صحنه ها را خلق نموده اند، امیدواریم که در انتخابات پیش روی نیز، پرشور و با نشاط و به دور از هیاهو و جنجال نامتعارف به ویژه در فضای مجازی، برگ زرین دیگری بر این کتاب افتخارات اضافه نماییم.
وی تصریح کرد: بی تردید با سایت هایی که در خصوص انتخابات اقدام به تشویش اذهان عمومی نموده و یا به افرادی توهین نمایند، برابر مقررات با آنها برخورد می گردد.

معاون دادستان عمومی و انقلاب استان مرکز استان گفت: هدف عالیه دستگاه قضایی به ویژه با تکلیف اعلامی در اصل ١۵۶ قانون اساسی، پیشگیری از وقوع جرم در همه صحنه‌ها و خصوصاً پیشگیری از ارتکاب تخلفات و جرایم انتخاباتی پیش روی می باشد لذا مبنای دستگاه قضایی استان بدواً ارشاد و تذکر است.
نادریان تأکید کرد: چنانچه به تذکر و اصلاح مسیر ناصحیح تمکین نگردد، ناچار پرونده قضایی تشکیل و مطابق با قانون و بدون کوچکترین اغماضی رسیدگی می شود و این موضوع در خصوص رسانه ها و پیج و کانال و سایت‌ها و سایر فعالین فضای مجازی استان نیز مجرا می باشد.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت