پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 24 اردیبهشت 1400 ساعت 10:02:: شناسه خبر: 98205

توسعه گیاهان دارویی؛ درمانی برای اقتصاد کهگیلویه و بویراحمد

توسعه گیاهان دارویی در ۱۵۰۰ هکتار از اراضی کهگیلویه و بویراحمد در دستور کار جهاد کشاورزی است.

به گزارش  صدای جنوب رئیس سازمان جهادکشاورزی این استان گفت: گیاهان دارویی یکی از ظرفیت های مهم در اقتصاد و ایجاد اشتغال است.

تاج الدینی با اشاره به اینکه کاشت گیاهان دارویی سرمایه ای در دل خاک که بستر ساز اشتغال و بهبود وضعیت اقتصادی می شود افزود: قرار است در ۶۰۰ هکتار در اراضی شیبدار و ۹۰۰ هکتار اراضی آبی استان انواع گیاهان دارویی کشت شود.

الیاس تاج الدینی با بیان اینکه در مطالعات و بررسی‌های میدانی انجام شده سطح توسعه باغات دیم در اراضی شیبدار استان در برنامه ششم توسعه ۱۱ هزار و ۱۳۰ هکتار پیش‌بینی شده افزود: از این مقدار حدود ۶ هزار و ۲۷۰ هکتار تا پایان سال سوم اجرایی شده است.

وی ادامه داد: به منظور حمایت، ترویج و توسعه باغات در اراضی شیبدار، اقدامات ویژه‌ای از جمله کمک‌های لازم از محل ردیف اعتباری، حمایت از توسعه کشت گیاهان دارویی در باغات دیم، یارانه خرید نهال با اعتبارات فنی سازمان جهاد کشاورزی استان انجام شده است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در سال ۱۳۹۹ برای اصلاح و نوسازی باغات استان ۱۲ هزار و ۱۱ میلیون ریال از محل کمک‌های فنی و اعتباری به استان تخصیص یافت و در قالب تسهیلات کم بهره به باغداران پرداخت شد.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت