پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 25 اردیبهشت 1400 ساعت 12:02:: شناسه خبر: 98246

درایت رییسی ، صراحت لاریجانی ،حاضرجوابی سعید محمد و کری خوانی بیهوده زاکانی

پنجمین و آخرین روز نام‌نویسی از داوطلبان سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در ستاد وزارت کشور آغاز شد.

صدای جنوب:

پنجمین و آخرین روز نام‌نویسی از داوطلبان سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در ستاد وزارت کشور آغاز شد.

تا روز گذشته مجموعا ۳۰۴ داوطلب ثبت‌نام کرده و افرادی از جمله محمد عباسی، محمود صادقی، رستم قاسمی، فریدون عباسی، سعید محمد، امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، علی مطهری، علیرضا افشار، محمود احمدی‌نژاد و مصطفی تاج‌زاده برای راهیابی به ساختمان پاستور اسم نوشته‌اند.

مهلت ثبت‌نام تا ساعت ۱۸ بوده و اسماعیل موسوی دبیر ستاد انتخابات کشور دیروز اعلام کرده بود که مهلت نام‌نویسی تمدید نخواهد شد.

۱۱:۴۲  | سیدابراهیم رئیسی رئیس قوه قضائیه ثبت‌نام کرد.رییسی تاکید کرد به صورت مستقل امده است.این سخن ایت الله رییسی برای وی در نزد افکار عمومی بسیار حایز اهمیت است و درایت ایشان را میرساند.


۱۱:۲۵  | سیدعباس نبوی مدیر مؤسسه تمدن و توسعه اسلامی ثبت‌نام کرد.


۱۰:۵۵  | عزت‌الله ضرغامی رئیس اسبق سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ثبت‌نام کرد.وی در هنگام ثبت نام باز هم به دولت روحانی تاخت.

انتخابات ریاست جمهوری 1400 , انتخابات 1400 , ستاد انتخابات وزارت کشور ,


۱۰:۳۱  |  علیرضا زاکانی رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی ثبت‌نام کرد.این نماینده مجلس که حاشیه ان بر متن همیشه وجودداشته امروز نیز برای رقبای اصلاحاتی خویش به نوعی کری خواند.

انتخابات ریاست جمهوری 1400 , انتخابات 1400 , ستاد انتخابات وزارت کشور ,


۱۰:۲۱  |  مصطفی کواکبیان دبیرکل حزب مردم‌سالاری و نماینده سابق مجلس شورای اسلامی برای ثبت‌نام وارد وزارت کشور شد.کاندید پوشش جریان اصلاحاتی هااست والبته شانس زیادی برای تایید صلاحیت شورای نگهبان راداراست.

انتخابات ریاست جمهوری 1400 , انتخابات 1400 , ستاد انتخابات وزارت کشور ,


۹:۵۱  |  ابوالحسن فیروزآبادی دبیر شورای عالی فضای مجازی در انتخابات ثبت‌نام کرد.بنابرعملکردش کمتر شانسی برالی رای اوری دارد.


۹:۲۳  | عباس آخوندی وزیر پیشین راه و شهرسازی در انتخابات ثبت‌نام کرد.اگرچه رد صلاحیت است اما با تریبونی که امروز به دست اورد حرفایش رازد.

عباس آخوندی پس از ثبت نام در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران حاضر در ستاد انتخابات کشور با تاکید بر اینکه من نگران ایران هستم، گفت: من نگران تمدن چندین هزار ساله‌ای هستم که چراغ آن به سبب کُندی توسعه و فرسایش اجتماعی کشور عزیزمان ایران در حال خاموشی است. من نگران این هستم که با کم‌توانی قدرت نرم ایران و ارزیابی اشتباه از موقعیت و قدرت سخت‌مان، گرازان در منطقه چیره شوند و نه تنها ایرانیان که تمام ملت‌های منطقه را بِدَرند. همچنان‌که هر روز شاهد ریختن خون بی‌گناهان و مردمان بی‌دفاع در افغانستان، عراق، لبنان، فلسطین، یمن و سایر ملت‌های واقع در حوزه‌ تمدنی ایران هستیم.

وی با بیان اینکه «من می‌فهمم که شهروندان ایران پدیده‌ چنددولتی یا بی‌دولتی را با تمام رگ و پوست‌تان حس می‌کنند»، خاطر نشان کرد: مردم مشاهده میکنند که دولت مستقر امکان سیاست‌گذاری ندارد و کمتر سیاستی را می‌تواند به نتیجه برساند و اغلب، مشکل‌های مردم حل نمی‌شوند و بر هم انباشته می‌گردند. بسیاری از گرفتاری‌های شهروندان بر روی زمین مانده تا جایی که دولت حتی توان امکان تصمیم‌گیری برای تهدیدی فوری چون بیماری همه‌گیر کرونا را نیز از دست‌ داده‌ است؛ در این پانزده ماه که کرونا شیوع یافته، ده‌ها هزار کسب‌وکار فروپاشیده و حدود سه میلیون نفر بیکار شده‌اند و دولت امکان حفاظت از فعالیت‌های اقتصادی سالم و حمایت از خانوارها را نداشته‌ است.

آخوندی اظهار کرد: مفهوم تفکیک قوا به غلط به تجزیه قوا و شکل‌گیری دولت‌های چندگانه تبدیل شده‌است؛ حال آن‌که دولت مطابق قانون اساسی در ایران یگانه است. رهبری در راس، رییس جمهور به عنوان مجری قانون اساسی و دو قوه دیگر، همه با هم دولت ملی ایران را شکل‌ دهند. در این وضعیتِ تجزیه‌شده، دولت‌های چندگانه به‌جای پرداختن به درد مردم در پی جنگ و نزاع با یکدیگرند و خود را مستقل از ملت و ملت را مواجب‌بگیر خود می‌دانند.

وی ادامه داد: شوربختانه در این دوره، هیات‌های نظارت منتخب از سوی مجلس شورای اسلامی پا را از حیطه‌ی نظارت فراتر گذاشته و وارد حیطه‌ی اختیارات هیات‌های اجرایی شده‌اند و مانع امکان تحقق خواست مردم در شکل‌دهی نظام حکمروایی شهری و ارتقای شهرداری‌ها به دولت‌های محلی زیر نظر دولت ملی گشته‌اند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب اظهار کرد: تمرکز و تجمیع پیش‌گفته‌ است که موجب شکل‌گیری پدیده‌ی چنددولتی شده و در حاشیه‌ آن گروه‌هایی شکل‌ گرفته‌اند که منافع‌شان در ادامه وضعیت موجود است. تورم استخوان‌سوز، موجب افزایش ارزش دارایی‌ها آنها می‌شود، لذا، هیچ‌گاه اصلاح سیاست پولی و حل‌وفصل پول‌های سمی در بانک‌ها و موسسه‌های اعتباری، تعیین تکلیف بدهی دولت و اصلاح نظام بودجه و مالیات به‌طور جدی و غیرقابل بازگشت در دستور کار قرار نمی‌گیرند. افزایش نرخ ارز ثروت آنها را فزونی می‌بخشد، نپیوستن به FATF و ایجاد محدودیت بر تجارت موجب افزایش قدرت کنترل آنان بر کل تجارت ایران، زیرزمینی شدن تجارت و مبادله‌ مالی و وابسته ساختن فعالان اقتصادی به آنان می‌گردد؛ از این رو، می‌آیم تا این بساط را برچینم و گلوگاه‌های تجاری ایران را باز کنم زیرا که مسیر تولید و توسعه اقتصادی تنها از مجرای آزادی تجارت می‌گذرد.

آخوندی گفت: عدالت، آزادی و رقابت منصفانه وجهه های یک حقیقت واحد به نام توسعه‌اند. اگر از حکمروایی خوب سخن به‌میان می‌آید و یا از شفافیت، مبارزه با فساد و مشارکت شهروندان سخن گفته می‌شود، هیچ‌کدام در غیاب این سه اصل قابل دسترسی نیستند. جامعه مدنی، توسعه نهادهای مردم نهاد، فعالیت‌های سیاسی و حزبی و یا حرفه‌ای و صنفی و هم‌چنین سندیکاهای کارگری همه در سایه‌ عدالت، آزادی و رقابت قابل دستیابی هستند و من برای تحقق این سه هدف پا به این میدان گذاشته‌ام و هر سه را در چارچوب قانون اساسی تعهد می‌کنم.

وی افزود: در ایده‌ی ایرانی که من به آن باور دارم، ایران چهار راه جهان و ستون فقرات راهِ ابریشم است. بنابراین، برترین ماموریت ما در جهان بازنگاه داشتن این چهارراه و حفظ امنیت و روانی حرکت در این راه است. بر این باورم که اسرائیل، برهم‌زننده‌ی امنیت و نظم این منطقه است. بنابراین، به‌جای متشتت ساختن توجه‌مان به جهت‌های مختلف باید از هرگونه رقابت درون منطقه‌ای دست برداریم و تنها با این رژیم نژادپرست دست‌وپنجه نرم کنیم. و صلح پایدار منطقه‌ای را برقرار سازیم. می‌آیم تا در مسیر استقرار صلح و رفع تحریم‌های ظالمانه سیاست کشور را با قوت هر چه بیشتر به‌پیش ببرم و اقتصاد را آن‌چنان به تعهدات سیاسی منظمّ کنم که عدم بازگشت تحریم‌ها تبدیل به سازوکاری درونی شود.

این فعال سیاسی اصلاح طلب در پایان به معرفی خود پرداخت و اظهار کرد: من عباس آخوندی شهروند ایران، دانش‌آموخته دانشکده فنی دانشگاه تهران و هم‌چنین فارغ‌التحصیل دانشگاه لندن با تجربه‌های آموخته از عضویت در اولین شورای مرکزی جهاد سازندگی و مسئولیت ستادبازسازی پشتیبانی جنگ، معاون سیاسی و اجتماعی وزیر کشور، رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، وزیر مسکن و شهرسازی، قائم قام رئیس سازمان صدا و سیما، وزیر راه و شهرسازی و اینک عضو هیات علمی دانشگاه تهران، آن‌چه در بالا گفتم را به منزله‌ی قرارداد اجتماعی میان خود و ملت تعهد می‌کنم تا چنانچه مورد استقبال ملت قرار گرفت امانت ایشان را با قوت برگیرم و خداوند را بر این عهد، گواه و ملت را داور قرار می‌دهم.

انتخابات ریاست جمهوری 1400 , انتخابات 1400 , ستاد انتخابات وزارت کشور ,


۹:۰۰  | مسعود پزشکیان وزیر بهداشت دولت اصلاحات و نماینده تبریز در مجلس در انتخابات ثبت‌نام کرد.یکی از بخت های مسلم جریان اصلاحات است.

مسعود پزشکیان پس از ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: آنچه من را مصمم به حضور در انتخابات کرده، این است که تصور می کنم تنها راه برون رفت از مشکلات اتکا به علم و انسان هایی است که با این باور اتکا به علم و دانش، می توانند به حل مشکلات کمک کنند و مشارکت همه جانبه ای ایحاد کنند. باید از همه ظرفیت های کشور و ایرانیان داخل و خارج از کشور استفاده کرد.

وی ادامه داد: معتقدم بدون دانش و آگاهی هر تصمیمی منجر به مشکلات امروز کشور می شود. بدون مشارکت مردم و تعامل با مردم امکان برون رفت از این مشکلات نداریم. باور کنیم همه ایرانیان می توانند مشکلات را حل کنند.بدون همه اقوام و با اتکا به یک گروه و دسته و جناح امکان حل مشکلات وجود ندارد. روند تفرقه و اختلافات و تنش داخلی و تنش با همسایگان را حل کنیم ،زیرا با تنش نمی توان به توسعه رسید. با حذف و زندان کردن، جنگ و محروم کردن به جایی نمی رسیم. باید درد و نیازهای مردم را بفهمیم و با تمام وجود باید دردهای آنها را پیگیری کنیم. به جای اینکه مشکل مردم را حل کنیم نباید مردم را بزنیم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر سیستم را درست کنیم، با فساد و رانت مقابله می شود، تصریح کرد: اگر FATF داخلی را پیاده کنیم، رانت خواران نمی توانند پول خواری کنند. اگر یارانه ها را به افراد راحت طلب و ثروتمند نداده و به نیازمندان بدهیم، مشکلات معیشتی اقشار ضعیف بهبود می یابد. نمی شود با افرادی که سال ها مسئولیت داشته و مسبب مشکلات هستند راه را ادامه داد. باور غلطی است که فکر کنیم این افراد می توانند مشکلات را حل کنند. آزموده را آزمودن خطاست. باید به جوانان و زنان و همه اقوام اتکا کرد.

پزشکیان در پاسخ به پرسش که به نفع چه کسی کناره گیری می کند، گفت: من با قدرت در صحنه هستم اما اگر اقبال مردم در جبهه اصلاحات براساس نظرسنجی های ملی به یک نفر زیادتر باشد، گفته ام به نفع آن فرد کنار می روم. اشتباه است که گفته شود نامزد پوششی جهانگیری هستم.

انتخابات ریاست جمهوری 1400 , انتخابات 1400 , ستاد انتخابات وزارت کشور ,


۸:۵۵   | سید شمس‌الدین حسینی نماینده مجلس و وزیر پیشین اقتصاد در انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کرد.باثبت نام وی شماروزرای احمدی نژادی باز هم افزایش یافت.

انتخابات ریاست جمهوری 1400 , انتخابات 1400 , ستاد انتخابات وزارت کشور ,

سید شمس الدین حسینی پس از ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به شرایط کشور بویژه در عرصه اقتصادی خدمت ملت اعلام آمادگی کرده ام. حتما جمهوری اسلامی ایران دستاوردهای زیادی داشته است، ولی کاستی های فراوانی هم وجود دارد که بیشترین کاستی ها در بخش اقتصادی است.

وی ادامه داد:من سی سال است عمر خود را صرف آموختن علم اقتصاد کرده ام. مقامات سیاسی که عمدتا فاقد دانش لازم در عرصه اقتصادی بوده اند با نگاه های سیاسی امور را اجرا کرده اند که شرایط موجود حاصل آن اقدامات است.


۸:۱۰   |علی لاریجانی رئیس سابق مجلس شورای اسلامی در انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کرد.توییتر وی به نوعی حاشیه ساز شد.

علی لاریجانی پس از  ثبت‌نام در انتخابات ریاست جمهوری در توییتر  با هشتگ نه کلید نه چکش نوشت:  شرایط سخت، تصمیم‌های شجاعانه می‌خواهد. بسم‌الله الرحمن الرحیم…

سعید محمد داوطلب انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ در واکنش به اظهارات امروز «علی لاریجانی» در حساب کاربری خود در توئیتر، نوشت: به کسانی که هویت خودشان را مدیون پادگان و دادگاه هستند به صراحت می‌گویم به حول و قوه الهی، امروز آغازی بر پایان اشرافیت خانوادگی است.

احمد امیرابادی فراهانی نیز از خجالت لاریجانی درامد.و به نوعی پاسخ وی راداد و گفت:

اقای لاریجانی نمی‌خواستم چیزی بنویسم

شما که هر چی داری از حضور در پادگان‌های پشت جبهه و مدیون دادگاه‌های اخوی است، شما دیگه چرا؟

دادگاه مردم برای همیشه شما را از صندلی قدرت کنار خواهد زد.

 

انتخابات ریاست جمهوری 1400 , انتخابات 1400 , ستاد انتخابات وزارت کشور ,


۸:۰۵  |   محسن هاشمی رفسنجانی برای ثبت‌نام در انتخابات ریاست‌جمهوری وارد وزارت کشور شد.وی بنابه کفته خود به توصیه جهانگیری امده است.

محسن هاشمی در نشست خبری خود پس از ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری گفت: من با جهانگیری رایزنی کردم، وی بیشترین رای را در جبهه اصلاحات آورد، تجربه زیادی دارند و مشورت کردم ثبت نام بکنم یا خیر که ایشان گفتند ثبت نام کنید. به نظر شورای نگهبان تمکین می کنم، البته اجبار هم هست باید تمکین کرد.

داوطلب انتخابات ریاست جمهوری گفت: برنامه‌ای که آماده کردم در معرض داوری قرار خواهم داد. این برنامه با عنوان «دولت رفاه و عدالت» عرضه شده و هدف آن رفتن به سمت رفاه و مبارزه با تبعیض و فساد است.

هاشمی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا آقای لاریجانی گزینه اصلاح طلب‌ها هستند؟ گفت: اجازه دهید به همان توضیح سخنگوی جبهه اکتفا کنیم که از نامزد‌ها خواسته شد اقدام به ثبت نام کنند و وضعیت نهایی پس از تایید صلاحیت‌ها مشخص می‌شود.

انتخابات ریاست جمهوری 1400 , انتخابات 1400 , ستاد انتخابات وزارت کشور ,

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت