پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 29 اردیبهشت 1400 ساعت 23:02:: شناسه خبر: 98473

هیچ پروژه ارتباطی در استان تعطیل نیست/ تقدیر و تشکر بسیج سازندگی و تعامل با دستگاههای اجرائی

اشاره: مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های بینندگان صدای جنوب است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست.
بینندگان صدای جنوب می توانند با ارسال یادداشت خود، مطلب ذیل را تایید یا نقد کنند.

معاون عمرانی استاندار گفت:هرجقدر به توانمند سازی بسیج سازندگی کمک کنیم باعث می شود در بخش محرومیت زدایی استان بیشتر جلو برویم.

به گزارش پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی صدای جنوب  جلسه بسیج سازندگی استان که با حضور جانشین سپاه فتح استان ،  ومعاون عمرانی استاندار و برخی دیگر از مدیران برگزار شد
حاجی زاده معاون استاندار نیز در این نشست گفت: اعتقاد قلبی من این است که اگر یک روزی سبزپوشان ما در جنگ از شرف مملکت دفاع کردند و خون دادند امروز هم کارکرد سپاه به عنوان حامی این کشور در بحث سازندگی همسو با همان رزمندگان هشت سال دفاع مقدس خواهد بود و اجرش هم کمتر نخواهد بود .

معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: قطعا سازندگی کشور در مقابل با این تحریم ها یک امید را به وجود آورده است اجر سازندگی کمتر از اجر رزمندگان دفاع مقدس نیست دولت نیز خود را ملزم می داند در این راستا حرکت کند به همین شکل نیز بوده است.

وی خاطر نشان کرد: همه سعی ما این بوده این تعامل در عرصه های مختلف در استان بیشتر شود سپاه نیز جایگاه خودش را دارد امروز می بینیم هرجایی را دشمن نشانه گرفته همان جا دلسوز مردم است.

مسئولان روحیه عذرخواهی داشته باشند

حاجی زاده اذعان داشت : ما بخش خصوصی را نیز باید تقویت کنیم یک جایی ظرفیت بخش خصوصی ما پایین است قرارگاه خاتم وارد می شود سدکرخه را خاتم ساخته است که یک افتخار است و از یک فاجعه در سال ۹۸ در خوزستان جلوگیری کرد باید خدمات نظام را مستند و به مردم بگوییم ‌باید نواقص را هم بپذیریم روحیه عذرخواهی نیز باید در مسولان ایحاد شود دلیل منطقی بگوییم حتما می پذیرند خدمات برجسته هم باید گفته شود .

معاون عمرانی  استاندارادامه داد : تقویت نهادهایی که حافظ مردم و منافع ملی هستند برای همه ما باید اولویت باشد خارح از همه نگرش هایی که داریم در کرونا دیدیم که طرح های خوبی در کشور اجرایی کردند طرح شهید سلیمانی طرح بسیار خوبی بود .

حاجی زاده افزود :در این استان نیز هرچی است از نظام جمهوری اسلامی است درست است که محرومیت ها هست و باید بیشتر تلاش کنیم.

وی افزود: امسال با پیگیری مسولان توانستند مطالبه گری کنند و طرح های خوبی در استان شروع شده یا در آستانه شروع شدن است سدتنگ سرخ از سال ۹۰ شروع شده بود اما پیشرفت خوبی نداشت  که در دو سال اخیر فعالیت هایی خوبی انجام شد ماده ۲۳ اخذ شد ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است ساخت آن شروع شده این یک کار بزرگ است.

 حاجی زاده معاون عمرانی  استاندار عنوان کرد : سد سقاوه  آبریز ماده ۲۳ آن جذب شد استان ما  ۵ سد دارد که کار بزرگی است در بخش آبرسانی پیگیری های خوبی انجام شده ، در بحث راه ها در همه زمینه ها پروژه های ما فعال است پروژه تعطیل نداریم اعتبارات خوبی در بحث آب رسانی نیز جدی شده است.

حاجی زاده افزود:  برکات خوبی برای استان بوجود آمده است عدد خوبی برای مناطق محروم تخصیص داده شده است  در بحث گازرسانی ان شالله به زودی جشن استان سبز را خواهیم داشت در بخش راه روستایی  و آب روستایی نیز اعتبارات خوبی وجود داشته است.

معاون عمرانی استاندار در ادامه گفت : دنبال این نیستیم بسیج سازندگی و قرارگاه خاتم و بخش خصوصی را مقابل هم قرار دایم این گونه نیست بلکه تکمیل کننده هم هستند امسال ما پروژه های بسیار زیادی داریم بنابراین ظرفیت واگذاری پروژه ها زیاد است .

وی اذعان داشت : در بحث منابع طبیعی سه پروژه برای بسیج سازندگی تعریف شده بحث آشیانه مد نظراست که برای این استان خیلی ضروری است ، برای آتش سوزی چند روز قبل اگر سه بالگرد نمی رسیدند ممکن بود خاییز دیگری در استان رخ دهد بنابراین نیاز است.

حاجی زاده گفت : در بحث بیابان زدایی آبخیزداری در مناطق گرمسیری که موضوع بسیار مهمی است کارهایی  انجام می شود  بخش خانه های محرومان نیز مهم است در روستاها مقاوم سازی ها را  داریم.

حاجی زاده تصریح کرد: دفتر فنی و نظارت بسیج سازندگی راه اندازی شده است کیفیت بسیار بالا است وقتی هم سرعت هم کیفیت و هم هزینه کم در پروژه هایی است که بسیج انجام می  دهد، دیگر چه می خواهیم.

وی گفت: تپه نورالشهدا یکی از بهترین یادمان ها از نظر معماری است این  یک کار فنی مهندسی معماری است که یک نمونه بارز معماری خوب است .

معاون استاندار افزود: مدیران ما نباید از انتقاد واهمه داشته باشند تبیین اینکه چه کسانی قرار است مدیریت شهری را به عهده بگیرند وظیفه کارشناسان ما است  صدا سیما نقش مهمی در این زمینه دارد.

وی با اشاره به شعار سال گفت: تولید بحث مهم است و نباید مانعی ایجاد شود  منافع مردم برای ما اولویت اول است استان ما یک استان محروم است درآمد مردم پایین است افزایش بی رویه قیمت ها باعث می شود کمر مردم بیشتر شکسته شود.

 

وی در ادامه گفت: ما می دانستیم ممکن است در سی سخت افزایش قیمت سیمان داشته باشیم با سیمان مارگون برنامه ریزی کردیم ما اکنون سیمان را با نرخ کارخانه به مردم سی سخت می دهیم در زمانی که در بازار آزاد خیلی بیشتر بود هرچند عده ای در بازار سودجویی کردند و قیمت را بالا بردند اما در سی سخت نگذاشتیم این اتفاق رخ دهد.

حاجی زاده ادامه داد: این روزها ممکن است مطالبی در خصوص شن و ماسه گفته شود در تیر ماه یک افزایش قیمت داشتیم در آذر نیز افزایش داده شد ۴۴ درصد افزایش رخ داد در همان جا قرار شد تا یک سال دیگر افزایش قیمت باشد تا اینکه نزدیک عید تولید کننده ها آمدند و گفتند افزایش می دهیم، قبول نکردیم.

وی بیان کرد:  چندین جلسه کارشناسی تشکیل داده شد کمیته کارشناسی تشکیل داده شد با این وجود علارغم میل ما با ۲۵ درصد قیمت افزایش مصوب شد متاسفانه در ۱۰ ماه نزدیک ۷۰ درصد افزایش قیمت در این بخش رخ داده ایا نباید به فکر مردم بود؟!.

حاجی زاده  اضافه کرد: اکنون اجاره خانه به شدت بالا رفته است مردم شکسته شده اند ما هم اعتقاد داریم باید از تولید دفاع کنیم وقتی بحث پروژه های استان مد نظر است همه ارگان ها همراهی کنند سیاست نظام حمایت از تولید است اما چارچوب و قوانین دارد .

معاون استاندار تصریح کرد:اعتقاد ما با رقابت آزاد است ما نباید انحصار کنیم نباد یک محصول را انحصار کنیم مشکلی از نظر تولید شن و ماسه نداریم شهرداری های ما فعال شده اند مجوز برداشت داده شده است بر اساس چیزی که تفاهم شده است فعالیت کنند افزایش قیمت فشار زیادی به مردم وارد می کند.

حاجی زاده عنوان کرد:هرجقدر به توانمند سازی بسیج سازندگی کمک کنیم باعث می شود در بخش محرومیت زدایی استان بیشتر جلو برویم.

 

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت