پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 01 تیر 1400 ساعت 13:04:: شناسه خبر: 100825

نطق میان دستور نماینده مردم شهرستان های کهگیلویه، لنده، چرام و بهمئی در مجلس شورای اسلامی؛

احداث بیمارستان ۱۰۰ تختخوابی تامین اجتماعی دهدشت یک ضرورت است/دستگاه های نظارتی به نحوه فعالیت بورسی پتروشیمی دهدشت ورود کنند/ کهگیلویه بزرگ با ۳۰۹ هزار جمعیت تنها یک بیمارستان فعال دارد/ توسعه گردشگری و سرمایه گذاری در معادن تنها راه نجات اشتغال زایی/عبور از چالش آسیب های اجتماعی در گرو مشارکت همگانی است/ جای خالی اصلاح نرخ تعرفه برق تابستان گرم تری را برای مردم کهگیلویه بزرگ رقم می زند

صدای جنوب: نماینده مردم شهرستان های کهگیلویه، لنده، چرام و بهمئی بر ضرورت احداث بیمارستان تامین اجتماعی اجتماعی دهدشت تاکید کرد و افزود: باتوجه به بافت کوهستانی منطقه اختصاص بالگرد اورژانس هوایی به کهگیلویه بزرگ یک ضرورت انکار ناپذیر است. سید محمد موحد نماینده مردم شهرستان های کهگیلویه، لنده، چرام و بهمئی در مجلس شورای […]

صدای جنوب:

نماینده مردم شهرستان های کهگیلویه، لنده، چرام و بهمئی بر ضرورت احداث بیمارستان تامین اجتماعی اجتماعی دهدشت تاکید کرد و افزود: باتوجه به بافت کوهستانی منطقه اختصاص بالگرد اورژانس هوایی به کهگیلویه بزرگ یک ضرورت انکار ناپذیر است.

سید محمد موحد نماینده مردم شهرستان های کهگیلویه، لنده، چرام و بهمئی در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز (سه شنبه ۱ تیر) قوه مقننه در نطق میان دستور خود خطاب به نمایندگان، اظهار داشت: به ملت رشید ایران که در ۲۸ خرداد با حضور حماسی در پای صندوق‌های رای، نقشه های شوم بدخواهان نظام را نقش برآب کرده و وفاق ملی و تعهد به آرمان های امام راحل و منویات مقام ولایت و عشق به شهیدان را تحقق بخشیده و با اراده ی پرصلابت خویش مردخوشنام، عدالت جوی و کارنامه دارِ مقبول، حضرت آیت الله رئیسی را کسوت ریاست جمهوری پوشانده اند و منتخبین محلی را راهی پارلمان های منطقه ای نمودند درود می فرستم و در برابر اراده ملت تعظیم می کنم.

وی با بیان اینکه قصد دارم در این فرصت کوتاه، خلاصه ای از مطالبات مردمی و بخشی از وضعیت نامطلوب حوزه انتخابیه خویش را به گوش نمایندگان و مسئولان کلان کشوری برسانم، افزود: توقع حداقلی آن است که عمق محرومیت و زنگ خطر آسیب های اجتماعی شنیده شود و نگاه نوین و توجه ویژه‌ ای مبتنی بر شاخص های آماری و واقعیت‌های میدانی برای زدودن غبارفقر و نابرابری از چهره این دیار ولایی در دستور کار ویژه برنامه‌ریزان و مدیران اجرایی قرار گیرد.

نائب رئیس اول کمیسیون حقوقی قضایی مجلس در خصوص حوزه راه و ارتباطات با تاکید بر اینکه بهبود زیرساخت های راه گام نخست در توسعه و محرومیت زدایی از یک منطقه است، عنوان کرد: توجه جدی و تسریع در تکمیل پروژه جاده پاتاوه به دهدشت یکی از خواسته های به حق مردم حوزه انتخابیه کهگیلویه بزرگ است.

موحد، افزود: از تمام تلاش ها و زحمات دفتر مقام معظم رهبری، اهتمام ویژه اسلامی وزیر راه،مسکن و شهرسازی و تمامی دستگاه هایی که در این مسیر همیاری لازم را داشته اند به صورت ویژه تشکر می کنم.

نماینده مردم شهرستان های کهگیلویه، لنده، چرام و بهمئی در مجلس شورای اسلامی خواستار ورود دستگاه های نظارتی به نحوه فعالیت بورسی پتروشیمی دهدشت شد و تاکید کرد: با مقصرین احتمالی به صورت جدی برخورد می شود.

وی بر سرعت بخشی پروژه ی گذرگاه ارتباطی خوزستان- فارس از معبر باشت، چرام، چاروسا و دیشموک تاکید کرد و گفت: تکمیل جاده‌های لنده به دهدشت و لنده به تشان نیز یکی از نیازهای
حیاتی مردم منطقه است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی بر ضرورت آغاز به کار پروژه چهار خطه سازی دهدشت به خیر آباد و توجه ویژه به جاده سرفاریاب به یاسوج تاکید کرد و افزود: باتوجه به نیاز به بازسازی و ساماندهی راه‌های روستایی و عشایری مردم حوزه انتخابیه در انتظار نگاه ویژه هستند.

حجت الاسلام موحد در بخش دیگری از سخنانش و در خصوص حوزه صنعت و معدن با اشاره به اینکه در کهگیلویه بزرگ معادن متعدد و غنی وجود دارد که می‌توان با سرمایه‌گذاری حداقلی زمینه رونق اشتغال را در این منطقه به وجود آورد، اظهار داشت: وجود معادن مختلفی از جمله معدن فسفات چرام، بوکسیت سرفاریاب، گچ و فسفات قیام ،سلستین بهمئی و نیترات دیشموک محرکی قوی در توسعه بخش خصوصی و رونق تولید در این منطقه است.

وی تسریع در تکمیل و افتتاح پروژه پتروشیمی دهدشت را ضروری عنوان کرد و گفت: سیمان سپو گرفتار مشکلاتی است که با همکاری و همراهی مسئولان می توان از آنها گره گشایی کرد.

نماینده مردم شهرستان های کهگیلویه، چرام، لنده و بهمئی، تاکید کرد: سرعت پیشرفت اجرایی نیروگاه سیکل ترکیبی پادوک مطلوب نیست.

وی در خصوص فصل آب و کشاورزی خواستار توجه خاص به پروژه آب شرب ۴ شهر دهدشت ،چرام، سوق و لنده از سد کوثر شد و گفت: برداشت و تخصیص آب از رودخانه مارون جهت سیراب کردن اراضی زراعی سوق چنگلوا و حومه غربی دهدشت به زندگی در این دشت های تشنه جریان می بخشد.

حجت الاسلام موحد خواستار عملیاتی شدن سد حیاتی آبریز به منظور تدارک آبیاری دشت های حاصلخیز کهگیلویه ،چرام و لنده شد و گفت:
می طلبد اعتبار لازم به پروژه‌های سد سرپری ،کوه برد، ایلی آباد، سیاهشیر وممبی تزریق شود.

نماینده مردم کهگیلویه بزرگ در مجلس شورای اسلامی آبرسانی از رودخانه گندم کار برای شهرهای دیشموک و قلعه رئیسی را یک ضرورت دانست.

وی همچنین خواستار سرعت بخشی و تکمیل پروژه آب شرب شهرستان بهمئی و طرح تغذیه مصنوعی آب ممبی شد.

موحد در بخش دیگری از سخنانش در زمینه آموزش و پرورش، اظهار داشت: انتظار می رود باتوجه به اهمیت موضوع مجلس هر چه سریعتر نسبت به تصویب طرح رتبه بندی معلمان اقدامات لازم را انجام دهد.

وی بر اقدام فوری در دائمی نمودن طرح همسان سازی حقوق بازنشستگان و توجه ویژه به مقوله مسکن و رفاه فرهنگیان و بازنشستگان تاکید کرد.

موحد در سرفصل مخابرات بر ضرورت تقویت زیرساخت های لازم برای بهبود آنتن دهی تلفن همراه تاکید کرد و گفت: توسعه نفوذ اینترنت به منظور استفاده های آموزشی پژوهشی و با توجه به اختلالات ناشی از شرایط کوهستانی حوزه انتخابیه یکی دیگر از خواسته های به حق مردم است‌.

وی در خصوص وضعیت نامطلوب پوشش صدا و سیما در حوزه انتخابیه از جمله عدم پخش زنده مسابقات جهانی و المپیک در تمامی شهرستان‌ها به جز مرکز استان نیز انتقاد کرد و خواستار ساماندهی این مهم شد.

موحد در زمینه ورزش بر تقویت زیرساخت های ورزش و تربیت بدنی تاکید کرد و افزود: توجه به مقوله استعدادیابی برای شناسایی و پرورش استعدادها در رشته های مختلف ورزشی ضروری است.

این نماینده مردم در مجلس باتوجه به نقش ورزش در غنی سازی اوقات فراغت جوانان و ایجاد نشاط و شادابی در جامعه، بیان کرد: می طلبد اعتبارات لازم جهت تجهیز اماکن ورزشی در حوزه انتخابیه پیش بینی و تخصیص یابد.

حجت الاسلام موحد در خصوص جوانان و وضعیت اشتغال آنان، ابراز کرد: مردم خطه کهگیلویه بزرگ همواره و در عرصه های مختلف به ویژه در عرصه دفاع مقدس نقش آفرینی کردند اما به دلیل فقدان سرمایه‌گذاری و عدم کفایت توجهات لازم، وضعیت بیکاری در این حوزه از سطح چالش و بحران عبور کرده و در مرز فاجعه است.

وی افزود: بنده به عنوان نماینده این حوزه انتخابیه به صورت شبانه‌روزی شرمنده جوانان و والدینی هستم که بی‌صبرانه پیگیر اشتغال جوانان خود هستند.

وی رئیس مجلس و کمیسیون‌های برنامه و بودجه ،اقتصادی مدیران سازمان برنامه و بودجه، وزرای صنعت و معدن و ورزش و جوانان را خطاب قرار داد و گفت: اشتغال مهم ترین مطالبه جوانان است و می طلبد جوانان جویای کار را در یابیم.

موحد در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری با بیان اینکه امروزه گردشگری به عنوان یک صنعت مولد و اشتغال زا نقش خطیری در توسعه و مبادلات فرهنگ جهانی ایفا می کند، بیان کرد: درکهگیلویه بزرگ فضا و بستر های متعددی همچون شهر باستانی بلاد شاپور،تنگ سولک،سواحل و حواشی مارون، آبشارهای طوف خیمه و کمر دوغ و چشمه بلقیس چرام و… هستند که می‌توان با اندکی توجه و سرمایه‌گذاری سطح قابل قبولی از اشتغال را در این مناطق ایجاد کرد.

وی افزود: با همین سرمایه گذاری های کوچک می توان گردشگران داخلی و خارجی را مجذوب این بهشت های گمشده کرد.

موحد در خصوص سر فصل بهداشت و درمان، اظهار داشت: از ایثارگری کادر بهداشت و درمان در خدمت رسانی و مقابله با ویروس کرونا قدردانی می کنیم اما همگان نیک می دانیم امکانات و تجهیزات لازم در حوزه بهداشت و درمان در این چهارشهرستان به هیچ وجه، متناسب با جمعیت ساکن نیست.

وی افزود: این وضعیت به گونه ای است که فقط یک بیمارستان از ۱۳ بیمارستان استان در شهر دهدشت متعلق به حوزه انتخابیه بنده است که آن هم از امکانات و تجهیزات کافی برخوردار نیست بنابراین می طلبد بیمارستان ۱۰۰ تختخوابی تامین اجتماعی دهدشت هرچه سریع تر در این منطقه احداث شود.

نماینده مردم کهگیلویه بزرگ در مجلس همچنین خواستار تکمیل پروژه و راه اندازی بیمارستان‌های چرام،لنده و بهمئی شد.

وی بر تقویت و تجهیز اورژانس های جاده ای تاکید کرد و گفت: یکی از مهم ترین نیازهای این منطقه اختصاص بالگرد اورژانس هوایی با توجه به کوهستانی بودن مناطق حوزه انتخابیه است.

موحد خواستار تسریع در ایجاد و احداث دانشکده پرستاری و مامایی در دهدشت نیز شد.

وی در خصوص آسیب های اجتماعی و زنان نیز با بیان اینکه سه مولفه اساسی بیکاری، فقر و فقدان امکانات لازم در حوزه انتخابیه، منجر به تشدید بحران های روانی- عاطفی شده است، اظهار داشت: جوانان بیش از همه در تیررس این مشکلات قرار دارند که پیامد آن آمار بالای طلاق خودکشی و اعتیاد است.

وی عنوان کرد: ضروری است که تمامی سازمان‌ها و نهادهای مرتبط در این زمینه به میدان آمده و با برنامه‌ ریزی های اساسی و اصولی این مهم را در دستور کار قرار دهند.

حجت الاسلام موحد در خصوص حوزه برق با اشاره به اینکه ترمیم و تقویت نیروگاه‌های برق در شهرستان های چهارگانه، نیاز فوری این حوزه انتخابیه است، اظهار داشت: با توجه به اینکه کهگیلویه بزرگ از نظر اقلیمی با خوزستان هم مرز و دارای آب و هوای گرمسیری و یکسان است نیاز به اصلاح نرخ تعرفه برق مطابق با مناطق گرمسیری و خوزستان بیش از پیش احساس می شود.

وی همچنین در خصوص حادثه اخیر آتش سوزی در کوه حاتم و مرگ یک قلاده پلنگ، عنوان کرد: مسئولان با پیش بینی های لازم از مرگ حیات وحش در مناطق حفاظت شده استان تا دیگر شاهد وقوع این تراژدی های دردناک نباشیم.

موحد، افزود: انتظار می رود نسبت به تخصیص اعتبار جهت تجهیز دستگاه های امداد رسان از جمله منابع طبیعی و محیط زیست اقدامات لازم انجام شود.

برچسب ها:

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت