پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 12 تیر 1400 ساعت 16:04:: شناسه خبر: 101558

۳ شهرستان در آستانه قرمز شدن

در صورت رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی، وضعیت شهرستان‌های بهمئی، لنده و بویراحمد قرمز می‌شود.

به گزارش صدای جنوباستاندار این استان در نشست ستاد کرونا، با بیان اینکه ویروس کرونا در استان روند افزایشی به خود گرفته است گفت: با ورود با پیک پنجم کرونا، مسئولیت مدیریت این بیماری نیست حساس‌تر می‌شود.
حسین کلانتری با اشاره به اینکه تعداد تست‌های مثبت گچساران در هفته گذشته نسبت به هفته قبل، دو برابر افزایش داشته است، ادامه داد: مهمترین عوامل افزایش ویروس کرونا در گچساران تجمعات انتخاباتی بوده است.
وی با اشاره به اینکه ویروس کرونا در شهرستان‌های بهمئی، لنده و بویراحمد روند افزایشی به خود گرفته است، اضافه کرد: در صورت رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی هر سه شهر قرمز می‌شوند.
کلانتری با بیان اینکه نیروی انتظامی مثل گذشته تردد شبانه را رصد کند، افزود: تا اطلاع ثانوی از چهارشنبه تا جمعه هر هفته تردد استان‌های درگیر با ویروس کرونا به کهگیلویه و بویراحمد ممنوع و ماشین‌های با پلاک‌های غیر بومی در شهر اعمال قانون می‌شوند.
وی گفت: بیمارستان گچساران و کلینیک دهدشت صد‌درصد آماده بهره برداری است.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: ویروس کرونا در گچساران و بهمیی سرعت بیشتری گرفته که می‌طلبد بیش از پیش دستورالعمل‌های بهداشتی را جدی گرفت.
بانشی افزود: باتوجه به اینکه فراگیری ویروس کرونا در سیستان و بلوچستان، هرمزگان و بوشهر بیشتر از قبل شده زنگ خطر را برای استان ما نیز به صدا درآورده است.
وی با بیان اینکه تاکنون کرونا هندی در استان مشاهده نشده است، ادامه داد: هفته گذشته رعایت دستورالعمل بهداشتی نسبت به دو هفته قبل ۸۰ درصد بوده است که پنج درصد کاهش داشته است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج نیز در این جلسه با بیان اینکه نوبت دوم تزریق واکسن کرونا در حال انجام است، گفت: بیش از ۱۰ هزار واکسن خریداری شده است که تا دو هفته آینده وارد استان می‌شود.
یزدان‌پناه افزود: در صورتی که واکسن ایرانی نیز به استان اختصاص داده شود واکسیناسیون گروه سنی زیر ۷۰ سال آغاز می‌شود.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت